Potez 25 A.2

     
Název:
Name:
Potez 25 A.2 Potez 25 A.2
Originální název:
Original Name:
Potez 25 A.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1934 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
DD.MM.1927-DD.MM.1929 Podlaska Wytwórnia Samolotów, Biała Podlaska /
DD.MM.1928-DD.MM.193R Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1934 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
několik set / several hundreds
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1470 kg 3241 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2400 kg 5291 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,140 m 46ft 5in
Délka:
Length:
9,100 m 29ft 10,25in
Výška:
Height:
3,670 m 12ft 0,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
47,00 m2 505.9 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
51,064 kg/m2 10.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Eb vodou chlazený třířadý vidlicový dvanáctiválec s válci do W s atmosférickým plněním, maximální výkon v h= 0 m 360,4 kW (490 k) při 2050 ot/min a nominální výkon 331 kW (450 k) při 1 850 ot/min.
Vrtule dvoulistá kovová Levasseur s pevným úhlem náběhu.
Lorraine-Dietrich 12Eb twelve-cylinder liquid-cooled W engine rated at 483 hp at 2,050 rpm at sea level and nominal power output 444 hp at 1,850 rpm,
driving a two-blade metal fixed-pitch Levasseur propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
208 km/h v 1850 m 129.2 mph in 6070 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,0 m/s 984.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5800 m 19029 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1260 km 782.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a
1x zdvojený kulomet Lewis ráže 7,7 mm na oběžném kruhu TO 4 v zadní kabině.
Pumový náklad: do 200 kg.


Později byly britské kulomety nahrazeny kulomety Darne ráže 7,5 mm a oběžný kruh TO 4 byly nahrazen kruhem TO 10.
One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun above the engine and
one twin flexible rearward-firing 0.303 Lewis machine-guns on circular ring TO 4 in the rear cabin.
Bomb load: Up to 441 lb of bombs.


Later: the British machine-guns was replaced French machine-guns Darne caliber 0.295 inch and a circular ring TO 4 were replaced by a ring Type TO 10.
Uživatelské státy:
User States:





...





...
Poznámka:
Note:
- základní podoba, v několika subvariantách se stejným motorem
- polské stroje odpovídaly, většina ale dostala navíc sloty na náběžné hraně křídla
- 25 strojů pro Čínu bylo ve verzi 25.34 A2B2
-
Zdroje:
Sources:
Jiří Rajlich, Na nebi sladké Francie, Praha, Naše Vojsko, 2003, str. 555, ISBN 80-206-0678-5
www.sanko.wroclaw.pl
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-25.php
http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez25.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_25

Potez 25 A.2 -


Potez 25 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-25-A-2-t167482#503370 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více