Potez 220

     
Název:
Name:
Potez 220 Potez 220
Originální název:
Original Name:
Potez 220
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.10.1939 Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Nord, Sartrouville /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.10.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
07.03.1939 1st prototype
20.10.1939 2nd prototype
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2973 kg 6554 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4511 kg 9945 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,365 m 50ft 5in
Délka:
Length:
11,180 m 36ft 8in
Výška:
Height:
3,670 m 12ft 0,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,40 m2 370.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
131,134 kg/m2 26.86 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14M 04/05 vzduchem chlazený přeplňovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec oba motory měly opačný směr otáčení, vzletový výkon 515 kW (700 k) při 3 030 ot/min, bojový výkon 515 kW (700 k) v h= 5 150 m, nominální výkon 485,5 kW (660 k) v h= 4 000 m a ekonomický 339 kW (455 k) při 2 350 ot/min v h= 4 000 m.
Vrtule trojlisté s konstantními otáčkami.
Gnome-Rhône 14M 04/05 fourteen-cylinder air-cooled supercharged two-row radial engine with opposite rotation, rated at 690 hp at 3,030 rpm for take-off, combat power output 690 hp at 16,896 ft, nominal power 651 hp at 13,123 ft and cruising power output 449 hp at 13,123 ft,
driving a three-blade constant-speed propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
451 km/h v 4000 m 280.2 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
420 km/h v 4000 m 261 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,25 min do 4000 m 6,25 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1600 km 994.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přídi,
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve hřbetním střelišti a
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve spodním střelišti.
Pumový náklad: 4x 50 kg pumy nesené pod křídly.
Two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns,
one flexibile rearward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun mounted in dorsal position and
one flexibile downward-firing 0.295 inch MAC 1934 mounted in ventral position.
Bomb load: a four 110 lb bombs under wings.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Potez 220 byl prototypem průzkumného letounu a letounu pro spolupráci s armádou. Jednalo se o dvoumotorový třímístný letoun, který byl navržen a postaven na základě specifikací ministerstva letectví z února 1937. Postavený stroj nepřinesl žádné nové konstrukční řešení, jednalo se o celokovový jednoplošník, který byl nenáročný na údržbu, která se snadno prováděla. Pod trupem byl tehdy oblíbený skleník pro pozorovatele.
Potez 220 byl po zkouškách hodnocen jako mírně lepší od tehdy do výroby zavedeného průzkumného stroje Potez 63.11. Do výzbroje francouzského letectva se však nedostal, protože byly upřednostněny výkonnější a snad i lepší letouny Bloch 174 A3 a americký Martin 167F. Vývoj Potezu 220 byl zastaven.
The Potez 220 was a prototype French twin-engined, three-seat reconnaissance and army cooperation aircraft. This aircraft was a twin-engined monoplane of all metal construction. The fuselage was an oval section monocoque, with a glazed gondola suspended under the fuselage provided for the observer.
Performance was slightly better than the Potez 63.11 which had recently entered production in the reconnaissance role. Eventually have preferred the much more powerful and better performing aircraft such as the Bloch 174 and Martin 167F. Development of the type was therefore abandoned.
Zdroje:
Sources:
Dominique Breffort, André Jouineau, French Aircraft From 1939 to 1942, Vol.2: from Dewoitine to Potez, Paris, Planes and Pilots, Histoire & Collections, April 2005, ISBN 2-915239-49-5.
www.aviafrance.com
www.aviarmor.net
1000aircraftphotos.com

Potez 220 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-220-t167830#504035 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více