Název: Name: | Polikarpov UTI-2 typ 14 | Polikarpov UTI-2 Type 14 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов УТИ-2 тип 14 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1937 Gorkovský letecký závod č. 21 Enukidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 75 nově vyrobených do 50 letadel přestavěných ze stíhacích letadel během oprav v leteckých dílnách. | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1050 kg | 2315 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1400 kg | 3086 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,000 m | 29ft 6,32in |
Délka: Length: | 5,900 m | 19ft 4,28in |
Výška: Height: | 32,50 m | 106ft 7,52in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,54 m2 | 156.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 96,685 kg/m2 | 19.8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-22 (licenční stavba Bristolu Jupiter), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 419.2 kW (570 k), nominální výkon 353 kW (480 k). Vrtule dvoulistá kovová AV-1 s pevným úhlem náběhu. | Shvetsov M-22, (a licensed built version of the Bristol Jupiter) nine-cylinder radial engine rated at 562 hp for take-off, nominal power output 473.5 hp, driving a two-bladed metal fixed-pitch Tape AV-1 propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 200 l | 44 UK gallons (52.8 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 364 km/h v 0 m | 226.2 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,1 m/s | 1594.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6950 m | 22802 ft |
Dolet: Range: | 750 km | 466 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | none |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Stíhací letouny Polikarpov I-16 typ 4 novým pilotům neodpouštěly žádnou chybu a přechod z pohodlných dvouplošníků Polikarpov U-2 na jednomístné "ostré" nepříliš stabilní stíhačky byl pro mnohé nováčky zlou noční můrou, při tomto přechodu bylo dosti havárií a jak tedy na I-16 piloty nejlépe připravit? No zase I-16. Konstruktér A. A. Borovkov vybavil stíhací typ 4 druhou kabinou pro pilota instruktora. Letoun byl zbaven výzbroje a také bylo odstraněno vše to, co bylo možno postrádat. Podvozek byl vysunut, protože v kabině žáka nebylo ovládání podvozku. Celkem bylo vyrobeno a upraveno cca 110 - 120 těchto cvičných letadel, ve výrobě byl nahrazen modrnějším UTI-4. | Trainer version of the I-16 Type 4. It was a necessity, because direct transition of young pilots from excusive U-2 biplane to 'hot' I-16 caused high accident rate. Type 14 was equipped with dual controls. Folding "Blind flight" hood on the rear cockpit for instrument training was optional. No armament carried to save weight. Were built with fixed landing gear. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8 Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8. Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997 L+K č. 73/1997, Polikarpov I-16 Tip 4, Václav Němeček http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/uti-2.html http://www.airwar.ru/enc/other2/uti2.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |