Polikarpov UTI-2 typ 14

Polikarpov UTI-2 Type 14
Поликарпов УТИ-2 тип 14
     
Název:
Name:
Polikarpov UTI-2 typ 14 Polikarpov UTI-2 Type 14
Originální název:
Original Name:
Поликарпов УТИ-2 тип 14
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1937 Gorkovský letecký závod č. 21 Enukidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
75 nově vyrobených
do 50 letadel přestavěných ze stíhacích letadel během oprav v leteckých dílnách.
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1935
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1050 kg 2315 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1400 kg 3086 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,000 m 29ft 6,32in
Délka:
Length:
5,900 m 19ft 4,28in
Výška:
Height:
32,50 m 106ft 7,52in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
96,685 kg/m2 19.8 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-22 (licenční stavba Bristolu Jupiter), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 419.2 kW (570 k), nominální výkon 353 kW (480 k).
Vrtule dvoulistá kovová AV-1 s pevným úhlem náběhu.
Shvetsov M-22, (a licensed built version of the Bristol Jupiter) nine-cylinder radial engine rated at 562 hp for take-off, nominal power output 473.5 hp,
driving a two-bladed metal fixed-pitch Tape AV-1 propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 l 44 UK gallons (52.8 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
364 km/h v 0 m 226.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,1 m/s 1594.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6950 m 22802 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Stíhací letouny Polikarpov I-16 typ 4 novým pilotům neodpouštěly žádnou chybu a přechod z pohodlných dvouplošníků Polikarpov U-2 na jednomístné "ostré" nepříliš stabilní stíhačky byl pro mnohé nováčky zlou noční můrou, při tomto přechodu bylo dosti havárií a jak tedy na I-16 piloty nejlépe připravit? No zase I-16. Konstruktér A. A. Borovkov vybavil stíhací typ 4 druhou kabinou pro pilota instruktora. Letoun byl zbaven výzbroje a také bylo odstraněno vše to, co bylo možno postrádat. Podvozek byl vysunut, protože v kabině žáka nebylo ovládání podvozku. Celkem bylo vyrobeno a upraveno cca 110 - 120 těchto cvičných letadel, ve výrobě byl nahrazen modrnějším UTI-4. Trainer version of the I-16 Type 4. It was a necessity, because direct transition of young pilots from excusive U-2 biplane to 'hot' I-16 caused high accident rate. Type 14 was equipped with dual controls. Folding "Blind flight" hood on the rear cockpit for instrument training was optional. No armament carried to save weight. Were built with fixed landing gear.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K č. 73/1997, Polikarpov I-16 Tip 4, Václav Němeček
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/uti-2.html
http://www.airwar.ru/enc/other2/uti2.html
archiv autora

Polikarpov UTI-2 typ 14 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-UTI-2-typ-14-t164640#497758 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více