Polikarpov S-2

Поликарпов С-2
     
Název:
Name:
Polikarpov S-2 Polikarpov S-2
Originální název:
Original Name:
Поликарпов С-2
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1941 Leningradský letecký závod č.23, Leningrad /
DD.MM.1942-DD.MM.194R Kozlovský letecký závod č. 494, Kozlovka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
370 závod č. 23
300+ závod č. 494
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1 + 2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
862 kg 1900 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1415 kg 3120 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,42 m 37ft 5,61in
Délka:
Length:
8,47 m 27ft 9,45in
Výška:
Height:
3,10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
33,60 m2 361.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-11d o vzletovém výkonu 92 kW/125 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Shvetsov M-11d, take-off power 123 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
120 km/h v 0 m 74.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
1500 m 4921 ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:



?



?
Poznámka:
Note:
- zdokonalená sanitní verze U-2 s novým odklopným hřbetem s větším prostorem pro nohy ležícího pacienta a výkonnějším motorem
- v závodě č. 494 na jejím základě vytvořili i salonní variantu, Po-2L, lišící se pouze sedadly
-
Zdroje:
Sources:
Velek, Martin. Polikarpov U-2/Po-2. MBI, Praha 2002. ISBN 80-86524-02-7.
Маслов, Михаил. Поликарпов У-2, Небесный тихоход. Цейхгауз, Москва 2011. ISBN 978-5-9771-0100-4.
Szewczyk, Witold. Samolot wielozadaniowy Po-2, TBiU Nr.74. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 1981.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-S-2-t189897#549929 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21475.htm

Polikarpov S-2 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-S-2-t189897#549930 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/cww2/po2s.html

Polikarpov S-2 - S-2 s tzv. Bakšajevovými pouzdry na spodních křídlech, které každé umožňovalo nést jedny další nosítka.

S-2 s tzv. Bakšajevovými pouzdry na spodních křídlech, které každé umožňovalo nést jedny další nosítka.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-S-2-t189897#549931 Verze : 1
Varianta Po-2 pro přepravu vyšších důstojníků a dalších osob. Zobrazený stroj používal velitel 1. čs. armádního sboru v SSSR plk. Ludvík Svoboda.
Polikarpov S-2 - Stroj nese kamufláž sestávající ze světle modrého nátěru na spodních plochách zatímco horní a boční plochy kryjí nepravidelná pole tmavě zelené a zelenošedé.

Stroj nese kamufláž sestávající ze světle modrého nátěru na spodních plochách zatímco horní a boční plochy kryjí nepravidelná pole tmavě zelené a zelenošedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Polikarpov S-2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-S-2-t189897#471357 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více