Název: Name: | Polikarpov I-17 (CKB-15) | Polikarpov I-17 (TsKB-15) |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-17 (ЦКБ-15) | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-01.09.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.09.1934 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1350 kg | 2976 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1823 kg | 4019 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | 32ft 9,66in |
Délka: Length: | 7,360 m | 24ft 1,75in |
Výška: Height: | 2,550 m | 8ft 4,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,70 m2 | 190.52 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 102,994 kg/m2 | 21.09 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ybrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (830 k) při 2 400 ot/min a bojový výkon 632,529 kW (860 k) v h= 4 000 m. Vrtule dvoulistá Ratier o průměru 3 400 mm | Hispano-Suiza 12Ybrs twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 824 hp for take-off and combat power 848 hp at 13,123 ft, driving a two-blade Ratier propeller of 11ft 2in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 360 l | 79.189 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 455 km/h v 3380 m | 282.7 mph in 11089 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 360 km/h v ? m | 223.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,5 min do 5000 m | 6,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9900 m | 32480 ft |
Dolet: Range: | 850 km | 528.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule. Pumový náklad: do 50 kg (4x 10 kg nebo 2x 25 kg). | Four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in wing-mounted. Bomb load: Up to 110 lb of bombs (four 22 lb or two 55 lb). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Zkušební lety prováděl V. P. Čkalov, letoun sice nesplnil očekávání - nedosáhl rychlosti 500 km/h, ale byl stabilnější a ovladatelnější než I-16. Při zkouškách bylo zjištěno více nedostatků, jedním z nich byl zasekávající se podvozek, ten se nakonec letounu stal osudným - Čkalov havaroval a po opravě zůstal podvozek již pevný. Výzbroj byla instalována později, do havárie létal bez výzbroje. | The Polikarpov I-17 was a Soviet single-seat fighter prototype designed and built by a team headed by Polikarpov at the Central Design Bureau (TsKB) Weapons were mounted after the crash |
Zdroje: Sources: | L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček http://hobbyport.ru/avia/i_17.htm http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20510.htm school415.narod.ru http://mig3.sovietwarplanes.com/I-17/index.html http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php http://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml www.wunderwaffe.narod.ru http://aviair.ru/smp2/id/292 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-17 (CKC-15) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |