Polikarpov I-16 typ 28

Polikarpov I-16 Type 28
Поликарпов И-16 тип 28
     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 28 Polikarpov I-16 Type 28
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 28
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1939-DD.MM.1940 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.19RR-DD.MM.1940 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
neznámý počet (352 (typ 27 a 28))
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1403,1 kg 3093 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1988 kg 4383 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2075 kg 4575 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m 29ft 6,49in
Délka:
Length:
6,130 m 20ft 1,34in
Výška:
Height:
3,250 m 9ft 2,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
136,762 kg/m2 28.01 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-63 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 662 kW (900 k) v h= 4 500 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu (interval 17-43°) o průměru 2 800 mm.
Shvetsov M-63 nine-cylinder air-cooled supercharged radial engine rated at 1,085 hp for take-off and 888 hp at 14,764 ft,
driving a two-blade metal VISh AV-1 variable-pitch propeller of 9ft 2 1/4in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
254 l + 2x 93 l v přídavných nádržích pod křídly. 56 UK gallons (67.1 US gallons) and 41 UK gallons (49,15 US gallons) in two additional tanks under wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
463 km/h v 2000 m 287.7 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,63 m/s 3076.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,55 min do 5000 m 5,55 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9950 m 32644 ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
670 km 416.3 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm, 150 rpg
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, 450 nábojů pro každý.
Pumový náklad: 4x - 6x neřízená raketa RS-82 nebo pumy do maximální hmotnosti 500 kg (2x FAB-250)
Two fixed forward-firing 0.79 in ShVAK cannons in the wings, 150 rpg and
two fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns in upper cowling, 450 rpg
Bomb load: Four or six unguided RS-82 rockets or up to 1,102 lb of bombs (2x 551 lb FAB 250)
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Modifikace typu I-16 typ 18 - nový motor M-63 I-16 Type 28 is Type 18 with engine Shvetcov M-63.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939/45 Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, str. 55, Votobia, Olomouc, 1999, ISBN 80-7198-396-9
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K 5/1997, Polikarpov I-16 tip 5 - 29, Václav Němeček.
http://ram-home.com/ram-old/index.html
http://www.century-of-flight.net/.../Polikarpov%20I%2016%20Type%2024.htm
http://www.warbirdalley.com/rata.htm
www.xs4all.nl
http://i16fighter.narod.ru/
http://i16fighter.ru/mods/t28/t28.htm
http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm
http://lib.rus.ec/b/254127/read
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-17.html
http://www.airwar.ru/other/bibl/i16to.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-28-t103017#370895 Verze : 0
Polikarpov I-16 typ 28 ("žlutá 4"), který pravděpodobně podléhal některému útvaru ze 45. smíšené letecké divize operujícího poblíž Oděsy na konci června 1941. Letoun nebylo možno evakuovat do bezpečí, a tak byl zabaven postupujícím Wehrmachtem.



Polikarpov I-16 type 28 Side views Aircraft illustrations by Basil Zolotov
Polikarpov I-16 typ 28 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-28-t103017#370896 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více