Polikarpov I-15 / Polikarpov I-152
Přehled verzí:
CKB-3bis
- prototyp byl poháněn dovezeným motorem Wright R-1820 Cyclone
Polikarpov I-15
- první série, letouny byly poháněné motorem M-22,
Polikarpov I-15
- 59? letounů bylo postaveno s originálními americkými motory Wright R-1820
Polikarpov I-15
- další série s motorem Švecov M-25
CKB-3ter
- prototyp poháněný motorem M-25V, prototyp verze I-15bis
Polikarpov I-15bis
- vyrobeno 2406 letadel, poslední výrobní série poháněné motory M-25V
Polikarpov I-152
- jeden prototyp z roku 1938, ve výrobě byl upřednostněn letoun I-153
Polikarpov I-152GK
- jeden experimentální letoun s přetlakovou kabinou
Polikarpov I-152TK
- jeden experimentální letoun s motorem M-25V přeplňovaný dvojicí turbokompresorů TK-1
Polikarpov I-15ter
- letoun I-15 se zatahovacím podvozkem, další výroba jako I-153
UTI-1
- v roce 1934 bylo postaveno celkem 20 letadel s dvojitým řízením
Použité prameny:
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1, Aircraft in Action No 157., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995. ISBN 0-89747-343-4.
Михаил A. Маслов, Боевые «чайки» Сталина. И-15, И-15бис, И-153. — М.: «Яуза», «Коллекция», ЭКСМО, 2008, ISBN 978-5-699-32232-9
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98-15
http://www.wio.ru/tacftr/polikarp.htm
archiv autora
Přehled verzí:
CKB-3bis
- prototyp byl poháněn dovezeným motorem Wright R-1820 Cyclone
Polikarpov I-15
- první série, letouny byly poháněné motorem M-22,
Polikarpov I-15
- 59? letounů bylo postaveno s originálními americkými motory Wright R-1820
Polikarpov I-15
- další série s motorem Švecov M-25
CKB-3ter
- prototyp poháněný motorem M-25V, prototyp verze I-15bis
Polikarpov I-15bis
- vyrobeno 2406 letadel, poslední výrobní série poháněné motory M-25V
Polikarpov I-152
- jeden prototyp z roku 1938, ve výrobě byl upřednostněn letoun I-153
Polikarpov I-152GK
- jeden experimentální letoun s přetlakovou kabinou
Polikarpov I-152TK
- jeden experimentální letoun s motorem M-25V přeplňovaný dvojicí turbokompresorů TK-1
Polikarpov I-15ter
- letoun I-15 se zatahovacím podvozkem, další výroba jako I-153
UTI-1
- v roce 1934 bylo postaveno celkem 20 letadel s dvojitým řízením
Použité prameny:
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1, Aircraft in Action No 157., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995. ISBN 0-89747-343-4.
Михаил A. Маслов, Боевые «чайки» Сталина. И-15, И-15бис, И-153. — М.: «Яуза», «Коллекция», ЭКСМО, 2008, ISBN 978-5-699-32232-9
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98-15
http://www.wio.ru/tacftr/polikarp.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-I-152-t116252#460377Verze : 1
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.