Název: Name: | Polikarpov DI-1 (2I-N1) | Polikarpov DI-1 (2I-N1) |
Originální název: Original Name: | Поликарпов ДИ-1 (2И-Н1) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.01.1926 Státní letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.01.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.01.1926 nebo 25.02.1926 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1153 kg | 2542 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1700 kg | 3748 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4in |
Délka: Length: | 9,730 m | 31ft 11in |
Výška: Height: | 3,340 m | 10ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,15 m2 | 292.24 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 62,615 kg/m2 | 12.82 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Napier Lion vodou chlazený dvanáctiválec s válci uspořádanými do tvaru písmene W (tři řady po čtyřech válcích) o výkonu 335,6 kW (456 k) při 1 950 ot/min v h= 0 m. Vrtule dvoulistá | Napier Lion twelve-cylinder water-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders engine rated 450 hp at 1,950 rpm at sea-level, driving a two-bladed propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 715 l | 157.3 UK gallons (189 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 268 km/h v 0 m | 166.5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 243 km/h v ? m | 151 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,42 m/s | 1263.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,0 min do 5000 m | 13,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7100 m | 23294 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm a 1x pohyblivý kulomet DA ráže 7,62 mm na oběžném kruhu TUR-3 | One fixed synchronized 0.3 inch PV-1 machine-gun and one flexible 0.3 inch DA machine-gun mounted on a ring TUR-3 in the observer's cockpit. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 31. března (devátý let) je prototyp zničen při havárii a celý program byl zastaven. Příčina havárie nebyla oficiálně stanovena, ale zřejmě došlo k otržení potahu horního křídla v důsledku nekvalitní práce (nekvalitní lepené spoje). Polikarpov byl později zatčen a právě tento případ mu byl dáván za vinu. | During the ninth flight on 31 March 1926, the aircraft DI-1 crashed, killing both the pilot, V. N. Filippov, and the observer, V. V. Mikhailov. Both right wings collapsed. Examination of the wreckage revealed that large portions of the wings' skin were badly glued and that a number of rib caps and stringers were not glued at all. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875-1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9. Michail Aleksandrovič Maslov, Král stíhačů, bojové letouny Polikarpova, JaUZA, Ekcmo, 2009, ISBN: 978-5-699-30998-6 http://www.airwar.ru/enc/fww1/di1.html http://en.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_DI-1 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |