Polikarpov DI-1

Поликарпов ДИ-1
     
Název:
Name:
Polikarpov DI-1 (2I-N1) Polikarpov DI-1 (2I-N1)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов ДИ-1 (2И-Н1)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.01.1926 Státní letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.01.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
12.01.1926 nebo 25.02.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1153 kg 2542 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1700 kg 3748 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4in
Délka:
Length:
9,730 m 31ft 11in
Výška:
Height:
3,340 m 10ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,15 m2 292.24 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
62,615 kg/m2 12.82 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Napier Lion vodou chlazený dvanáctiválec s válci uspořádanými do tvaru písmene W (tři řady po čtyřech válcích) o výkonu 335,6 kW (456 k) při 1 950 ot/min v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá
Napier Lion twelve-cylinder water-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders engine rated 450 hp at 1,950 rpm at sea-level,
driving a two-bladed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
715 l 157.3 UK gallons (189 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
268 km/h v 0 m 166.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
243 km/h v ? m 151 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,42 m/s 1263.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,0 min do 5000 m 13,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7100 m 23294 ft
Dolet:
Range:
800 km 497 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm a
1x pohyblivý kulomet DA ráže 7,62 mm na oběžném kruhu TUR-3
One fixed synchronized 0.3 inch PV-1 machine-gun and
one flexible 0.3 inch DA machine-gun mounted on a ring TUR-3 in the observer's cockpit.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
31. března (devátý let) je prototyp zničen při havárii a celý program byl zastaven. Příčina havárie nebyla oficiálně stanovena, ale zřejmě došlo k otržení potahu horního křídla v důsledku nekvalitní práce (nekvalitní lepené spoje). Polikarpov byl později zatčen a právě tento případ mu byl dáván za vinu. During the ninth flight on 31 March 1926, the aircraft DI-1 crashed, killing both the pilot, V. N. Filippov, and the observer, V. V. Mikhailov. Both right wings collapsed.
Examination of the wreckage revealed that large portions of the wings' skin were badly glued and that a number of rib caps and stringers were not glued at all.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875-1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9.
Michail Aleksandrovič Maslov, Král stíhačů, bojové letouny Polikarpova, JaUZA, Ekcmo, 2009, ISBN: 978-5-699-30998-6
http://www.airwar.ru/enc/fww1/di1.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_DI-1
archiv autora

Polikarpov DI-1 -


Polikarpov DI-1 -


Polikarpov DI-1 -


Polikarpov DI-1 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-DI-1-t143866#464294 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více