Main Menu
User Menu

Petljakov VI-100

Petlyakov VI-100

Петляков ВИ-100

     
Název:
Name:
Petljakov VI-100
Originální název:
Original Name:
Петляков ВИ-100
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.12.1939 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.12.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
22.12.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5172 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6650 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7260 kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,160 m
Délka:
Length:
12,600 m
Výška:
Height:
3,950 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40,56 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
163,955 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-105 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresory TK-2 o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k). Vrtule trojlistá stavitelná typu VIŠ-42.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 10000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,58 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12200 m
Dolet:
Range:
1400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1800 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm po 300 granátech
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm po 900 nábojích,
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 700 nábojů.
Pumový náklad: do 1 000 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
V průběhu státních zkoušek bylo provedeno 34 letů o celkové době 13 hod 25 min.
Výškové stíhačky mělo nadále vyvíjet OKB Mikojana a Gurjeviče a tak byl druhý prototyp dokončen v podobě střemhlavého taktického bombardéru PB-100.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 22/82, Václav Němeček, Letadla 39-45, Petlajakov VI-100.
Крылья Родины, В. Кондратьев, И. Султанов, А. Н. Пономарев, ВИ-100
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21238.htm
www.warbirds.ru
kos-rekonstrukt.ucoz.ru
https://www.airwar.ru/enc/fww2/vi100.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Petlyakov_VI-100
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-VI-100-t32983#118904Verze : 0
MOD
Petljakov VI-100


Historie:
V roce 1938 byl V.M.Petljakov pověřen konstrukcí přepadového výškového stíhače. Osobnoje těchničeskoje bjuro (OTB) neboli zvláštní technická kancelář vyprojektovala dvoumotorový výškový letoun s kabinou, do které byl vháněn kyslík a kabina sama byla utěsněná. Letoun vykazoval vcelku dobré letové vlastnosti a to i díky zásahu A.N.Tupoleva, který pomohl s řešením malé účinnosti VOP. Letoun se zúčastnil prvomájové přehlídky v roce 1940, kdy přeletěl na Rudým náměstím s vysunutým podvozkem.
Ač byla konstrukce letadla navržena s ohledem na sériovou výrobu, tak se nakonec této výroby nedočkal v této podobě, ale po patřičných změnách byl druhý prototyp označen PB-100 (pikuruščij bombardovčik) a to byl základ bombardéru Pe-2.


Pro tento příspěvek jsem použil časopis L+K 12/1982, Letadla 39-45



______________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-VI-100-t32983#118910Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek
Petljakov VI-100 -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-VI-100-t32983#118912Verze : 0
MOD
Zdroj : https://www.airwar.ru/enc/fww2/vi100.html
Petljakov VI-100 - Petljakov VI-100

Petljakov VI-100
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-VI-100-t32983#254587Verze : 0
Fotografie VI-100
Petljakov VI-100 -


Petljakov VI-100 -


Petljakov VI-100 -


Petljakov VI-100 -


Petljakov VI-100 -


Petljakov VI-100 -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-VI-100-t32983#118921Verze : 0
MOD