Main Menu
User Menu

Petljakov Pe-2VI [kód NATO: Buck]

Petlyakov Pe-2VI

Петляков Пе-2ВИ

     
Název:
Name:
Petljakov Pe-2VI
Originální název:
Original Name:
Петляков Пе-2ВИ
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.05.1943 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.05.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (No.15/161)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1943
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5790 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6870 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,130 m
Délka:
Length:
12,660 m
Výška:
Height:
3,930 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
169,63 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-105PD kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým kompresorem E-100V o výkonu 860,5 kW (1 170 k) v h= 2 100 m.
vrtule trojlistá stavitelná
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 984 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
557 km/h v 6100 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,4 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m
Dolet:
Range:
2000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm v pumovnici, po 160 nábojích
1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi se 150 náboji a
1x kulomet UBT ráže 12,7 mm v dálkově ovládané střelecké věži DEU-1
Pumový náklad do 500 kg.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
kód NATO: Buck


Motory M-105PD s velkými dvoustupňovými kompresory E-100V konstruktéra V. A. Dolležala byly nespolehlivé a neodladěné. Jednak zapříčinily značné opoždění (druhý stroj označený Pe-2VI byl poháněn motory M-82NB s turbokompresory TK-3) a za druhé se nedostal tento letoun do výroby právě kvůli těmto motorům - přehřívání, nedostatečný výkon atd. Nakonec tehdejší hlavní konstruktér A. I. Putilov uvažoval o jejich náhradě motory VK-105PF. Tento letoun byl asi jedním z důvodů jeho odvolání a po příchodu V. M. Mjasičeva byly práce na verzi VI definitivně ukončeny. Stíhací letouny byly dále vyráběny pod označením Pe-3. Hlavním poznávacím znakem je neprosklená příď. Pouze kabina pilota byla přetlaková.
Zdroje:
Sources:
Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971
https://www.vectorsite.net/avpe2.html
https://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm
https://www.airwar.ru/enc/fww2/pe2vi.html
https://ru.wikipedia.org/wiki/
archiv autora

Petljakov Pe-2VI [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2VI [kód NATO: Buck] -


URL CZ: https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2VI-kod-NATO-Buck-t104076#373929Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Petlyakov-Pe-2VI-t104076#373929Version : 0
MOD