Název: Name: | Petljakov Pe-2 M-1 | Petlyakov Pe-2 M-1 |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-2 М-1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1943 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7458 kg | 16442 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8460 kg | 18651 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,130 m | 56ft 2,4in |
Délka: Length: | 12,660 m | 41ft 6,43in |
Výška: Height: | 3,950 m | 12ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,50 m2 | 435.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 208,90 kg/m2 | 42.79 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | PD M-1 kapalinou chlazený vidlicový přeplňovaný dvanáctiválec, vzletový výkon 1 103 kW (1 500 k), 993 kW (1 350 k) v h= 0 m a 956 kW (1 300 k) v h= 6 200 m, Vrtule trojlistá stavitelná | PD M-1 twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,480 hp for take-off, 1,332 hp at sea level and 1,282 hp at 20,400 ft, driving a three-blade variable-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 562 km/h v 6000 m | 349.2 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 420 km/h v 5100 m | 261 mph in 16732 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,6 min do 5000 m | 7,6 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi 1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pro střelbu z bočních oken 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm na hřbetě 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti Pumový náklad: 600 kg (6x FAB-100 v pumovnicích) narmálně | One 0.3 in fixed ShKAS machine gun and one 0.5 in fixed UBK machine gun in the nose and one flexible 0.3 ShKAS machine gun for fired from port or starboard one rearward firing 0.5 in UBT one ventral turent 0.5 in UBT Bomb load: normal weight 1,323 lb (six FAB-100 internal) |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | kód NATO: Buck Do dvanáctého letounu z 224. výrobní série byly instalovány zcela nové dvanáctiválcové motory M-1, které měly základ v motorem M-105, ale byl u nich zvýšen zdvihový objem a přeplňovány byly většími kompresory. Letoun s novými motory byl zkoušem od listopadu 1943 do února 1944, závěrem zkoušek bylo konstatováno, že letoun s motory M-1 má výkonostní potenciál, ale lidový komisariát leteckého průmyslu prosadil motory Klimov VK-107. Motory M-1 měly výfukové roury vyvedeny nahoru nad motor. | NATO reporting name: Buck This was also a version that built further on the Pe-2F with lowered fuselage. It was powered by two M-1 Vee engine rated at 1,332 hp at sea level and 1,282 hp at 20,400 ft each. The M-1 engine was developed by specialists at Plant No.16, and was based on the M-105. It had the same dimensions like the M-105 but cylinders with a wider diameter. Aircraft powered with this engine could reach 357 mph at altitude, but unfortunately the M-1 was not put into production. |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m1.html www.xs4all.nl konflikty.pl archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |