Název: Name: | Panavia Tornado GR.1 | |
Originální název: Original Name: | Panavia Tornado GR.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1978-DD.MM.1999 British Aerospace, Warton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1978-DD.MM.1985 GR.1 DD.MM.1989-DD.MM.1993 GR.1A DD.MM.1986-DD.MM.1999 IDS Saudi | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 228 GR.1 14 GR.1A 96 IDS Saudi | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.07.1979 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13890 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 27950 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,91 m | |
Délka: Length: | 16,72 m | |
Výška: Height: | 5,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Turbo-Union RB.199 Mk 103 s ťahom 38,48 kN / 71,5 kN z pridavným spaľovaním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2338 km/h v 10975 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15250 m | |
Dolet: Range: | 1390 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3890 km | |
Výzbroj: Armament: | dva 27 mm kanóny IWKA-Mauser BK-27 zo 180 nábojmi na hlaveň bomby o celkovej hmotnosti 9 000 kg (atómová WE177B, JP233 alebo MW-1) ALARM AGM-88 HARM Paweway "železné" bomby | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | http://en.wikipedia.org/wiki/Panavia_Tornado |
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-GR-1-t635#39858Verze : 0
Reklama
Reklama
Panavia Tornado GR.1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-GR-1-t635#40713Verze : 0
Tieto lietadlá lietali v najnebezpečnejších bojových situáciách vo vojne v Perskom zálive.Z výšky menej ako 60 m zasahovali svoje ciele, štartovacie dráhy irackých letísk. Aké nebezpečné poslanie to bolo ,vidíme i zo skutočnosti ,že stíhacie bombardéri Tornado anglickych RAF mali najväčšie ztraty zo všetkých lietadiel zúčastnených na operácii Púštna búrka.
Behom prvých nocí vojny v Perskom zálive nalietali Tornáda 63 náletov proti štartovacím dráham. Letiská Al Asad, Shaibah, Tallil, Ubaidah boli pokryté zásahmi.
Štyri Tornada boli behom prvych 5-tych dní stratené.
Šesť Tornad bolo stratených pri bojovom nasadení, pät pilotov bolo zabitých a sedem zajatých.
Britské Tornada vykonali v tejto vojne celkom 1 600 bombových náletov. Zhodili 4 250 volne padajúcich bômb a 950 laserom navádzaných telies s trhavinami.
Behom prvých nocí vojny v Perskom zálive nalietali Tornáda 63 náletov proti štartovacím dráham. Letiská Al Asad, Shaibah, Tallil, Ubaidah boli pokryté zásahmi.
Štyri Tornada boli behom prvych 5-tych dní stratené.
Šesť Tornad bolo stratených pri bojovom nasadení, pät pilotov bolo zabitých a sedem zajatých.
Britské Tornada vykonali v tejto vojne celkom 1 600 bombových náletov. Zhodili 4 250 volne padajúcich bômb a 950 laserom navádzaných telies s trhavinami.
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-GR-1-t635#40296Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.