Název: Name: | PZL P.24J | PZL P.24J |
Originální název: Original Name: | PZL P.24J | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.08.1939 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.08.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 nedokončený prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1376 kg | 3034 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1955 kg | 4310 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2050 kg | 4519 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,680 m | 35ft 0,47in |
Délka: Length: | 7,920 m | 25ft 11,81in |
Výška: Height: | 2,690 m | 8ft 9,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,85 m2 | 192.14 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 109,52 kg/m2 | 22.43 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome et Rhône 14N 1 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 654,6 kW (890 k) a maximální výkon 681,4 kW (940 k) v h= 3 900 m. Vrtule trojlistá kovová Gnôme-Rhône o průměru 2 600 mm | Gnome et Rhône 14N 1 fourten-cylinder two-row radial engine, rated 878 hp for take-off and 927 hp at 12,795 ft, driving a three-bladed metal Gnôme-Rhône propeller of the diameter 8ft 6,36in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 360 l | 79.2 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 435 km/h v 4000 m | 270.3 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 315 km/h v 3200 m | 195.7 mph in 10499 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,2 m/s | 2204.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | 34449 ft |
Dolet: Range: | 680 km | 422.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Browning FN ráže 7,92 mm v křídlech (po 300 nábojích). Pumová zátěž: 4x 10 – 12,5 kg | Four fixed forward-firing 0.311 inch Browning FN machine-gun in the wings 300 rpg. Bomb load: Up to 110 lb (four 22 or 27.5 lb) bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Zájem projevilo Řecko (24 letadla) a Bulharsko (12 letadel) V srpnu 1939 Němci vyfotili trup PZL P.24J v bulharské kamufláži. Křídlo bylo použito na prototyp PZL P.11g Kobuz. Andrzej Glass se domnívá, že trup nebyl postaven, ale že se jednalo o upravu řadového PZl P.24b, který byl poslán do PZL na opravu. Výkony jsou pouze vypočtené. | Greece interested to buy twenty-four P.24J and Bulgaria was interested in buying twelve. In August 1939 the Germans photographed a fuselage from P.24J at hangar with Bulgarian marking. The performances are only calculated. |
Zdroje: Sources: | Andrzej Glass, PZL P.24 A-G, Kagero 3007, Polish and English Publication, Monografie / Monographs, ISBN 83-89088-33-9 Andrzej Glass, PZL P.24, Wydawnictwo Militaria, Warszawa, 994, ISBN 83-86209-13-5 The P.Z.L. P-24, Profile Publications No. 170, Profile Publications Ltd. Leatherhead, Surrey, England, No ISBN L+K 22/1972, Letadla 1939-45 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |