PZL P.11c

     
Název:
Name:
PZL P.11c PZL P.11c
Originální název:
Original Name:
PZL P.11c
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.02.1936 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1934-DD.02.1936 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
175
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1934 PZL P.11/IV
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1147,5 kg 2530 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1650 kg 3638 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1800 kg 3968 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,719 m 35ft 2in
Délka:
Length:
7,550 m 24ft 9,24in
Výška:
Height:
2,850 m 9ft 4,2in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,90 m2 192.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
912,179 kg/m2 186.83 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda Mercury V-S21), vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 438 kW, nominální výkon 415 kW při 2 250 ot/min v h= 3 660 m a maximální výkon 442 kW v h= 4 500 m,
později (cca od 50 vyrobeného letadla):
Škoda Mercury VI-S2, vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 445 kW, nominální výkon 434 kW při 2 400 ot min v h= 3 800 m, maximální výkon 463 kW v h= 4 700 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná typ Scomański.
Skoda Mercury V S21), nine-cylinder, supercharged, air-cooled, single-row radial engine, rated at 590 hp for take-off, nominal power output 555 hp at 2,250 rpm at 12,465 ft, maximal power output 595 hp at 15,420 ft,
later:
Skoda Mercury VI S2, nine-cylinder, supercharged, air-cooled, single-row, radial engine, rated at 595 hp for take-off, nominal power output 580 hp at 2,400 rpm at 12,000 ft, maximal power output 620 hp at 14,765 ft,
driving a wooden two bladed fixed-pitch Szomanski propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
válcová trupová nádrž: 313 l
spádová nádrž v levém křídle: 11 l
fuselage tank: 68.85 UK gallons
downflow tank in the left wing: 2.42 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 5000 m 223.7 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v 3550 m 161.6 mph in 11647 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,45 m/s 2844.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,9 min do 5000 m 6,9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8480 m 27822 ft
Dolet:
Range:
503 km 312.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
550 km 341.8 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet PWU wz.33 ráže 7,92 mm na boku trupu (po 500 nábojích) a
2x pevný kulomet PWU wz.33 ráže 7,92 mm v křídle (po 300 nábojích).
Pumový náklad: do 50 kg (4x 12,5 kg puma) pod křídly
Two fixed forward-firing 0.311 inch PWU Wz.33 machine-guns in the sides of the nose, 500 rounds each and
two fixed forward-firing 0.311 inch PWU Wz.33 machine-guns in the wing leading edges 300 rounds each.
Bomb load: Up to 110 lb of disposable stores carried on four underwing hardpoints, rated at 27.5 lb each (four 27.5lb bombs).
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Tato verze představovala nejrozšířenější verzi "jedenáctky", s jejím zavedením do výroby bylo zavedeno několik změn: pro zlepšení výhledu pilota byl motor usazen o něco níže, kabina pilota se naopak vyvýšila a posunula se více dopředu.
Prvních zhruba 50 letadel této verze bylo poháněno motory Mercury V-S2 (565 k), zbývající již poháněly novější motory Mercury VI-S2 (590 k).
Další změnou bylo posílení výzbroje o dva křídelní kulomety, bohužel, tyto zbraně nesla pouze necelá třetina vyrobených letadel. Od roku 1937 byly do letadel dodatečně montovány radiostanice Philips N1 L/L, ale opět se dostalo přibližně na pouhou třetinu "jedenáctek".

- Pokud byl použit výkonnější motor Mercury VI-S2 je často udávána rychlost 375 km/h, ale skutečnost byla o 15 km/h nižší.

1)Při použití motoru Mercury V-S2 bylo dosaženo těchto výkonů:
maximální rychlost: 343 km/h
stoupavost: 12,5 m/s
dostup: 8 040 m
The major production variant, however, was the P.11c which adopted more radical measures to improve the pilot's field of view, lowering the engine and re-sitting the pilot farther to the rear on a raised seat, and a number of other improvements were incorporated at the same time.

The first series of approximately 50 P.11c aircraft were fitted with Mercury V S2 of 595 hp), the rest with Mercury VI S2 of 620 hp.

Only a third of P.11c were armed with four machine guns, the rest had only two, even fewer had a radio Philips N1 L/L.

1)When using a motor-Mercury V S2 of achieving the following performances:
Maximum Speed: 213 m.p.h.
Climb Rate: 2,460.6 ft/min
Service Ceiling: 26,378 ft
Zdroje:
Sources:
Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05
Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN.
L+K 14/67, Letadla 1939-45
L+K 25/1974, Václav Němeček, Monografie
http://www.pilotfriend.com/.../Panstwowe%20PZL%20P11.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html
http://www.aviastar.org/air/poland/pzl_p-11.php
archiv autora

PZL P.11c -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#392623 Verze : 0
.
PZL P.11c - PZL P.11c s trupovým číslem 3, v němž 4. 9. 1939 u Wydzewa zahynul por. pil. T. Jeziorowski, taktický důstojník III/6 Dywizjonu Mysliwskiego. Stroj se stal obětí Messerschmittu Bf 109D, za jehož řízením seděl Lt. Heinz Nocher, příslušník 1./ZG 2. SYtroj nesl na trupu, SOP a horní plochách křídla a VOP nátěr barvou khaki, spodní plochy světle modré.

PZL P.11c s trupovým číslem 3, v němž 4. 9. 1939 u Wydzewa zahynul por. pil. T. Jeziorowski, taktický důstojník III/6 Dywizjonu Mysliwskiego. Stroj se stal obětí Messerschmittu Bf 109D, za jehož řízením seděl Lt. Heinz Nocher, příslušník 1./ZG 2. SYtroj nesl na trupu, SOP a horní plochách křídla a VOP nátěr barvou khaki, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

PZL P.11c -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#463391 Verze : 0
.
PZL P.11c - P.11c varšavské 113. stíhací eskadry v roce 1939. Nesymetricky umístěné výsostné znaky měly nepříteli znesnadnit zaměření ve vzdušném boji.

P.11c varšavské 113. stíhací eskadry v roce 1939. Nesymetricky umístěné výsostné znaky měly nepříteli znesnadnit zaměření ve vzdušném boji.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

PZL P.11c -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#532771 Verze : 0
Za války od 1. do 16. září sestřelili 147 letounů nepřítele a dalších čtyřiadvacet poškodili za cenu vlastních strát 118 strojů.
PZL P-11c vycházel z P-1, P-6, P-7, P-8 a na jeho základě byl vyvinut modernější PZL P-24.


Celkový pohled na PZL-11c (jediný zachovalý známý exemplář) v muzeu letectva v Krakově.
PZL P.11c - Trup a VOP s SOP.

Trup a VOP s SOP.
PZL P.11c - Kolo hlavního podvozku.

Kolo hlavního podvozku.
PZL P.11c - Detail zavěšení a uchycení pumy. Rovněž si povšimněte kovového potahu křídla.

Detail zavěšení a uchycení pumy. Rovněž si povšimněte kovového potahu křídla.
PZL P.11c -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#179670 Verze : 0
pohled z druhé strany
PZL P.11c - vlasní foto

vlasní foto
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#295636 Verze : 0

Diskuse

Na P.11c si připsal první dva sestřely ppor.pil.Gnyś ze 121 Eskadry Myśliwskiej - stíhací letky. Jeho obětí se staly 2 Do 17E od 7./KG 77 - 3Z+FR osádky Uffz.Finke a neznámé označení osádky Ofw.Pitsche, které spadly v prostoru obce Žurada u Olkusze. Obě osádky zahynuly.
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#152147 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více