Název: Name: | PZL.49 Miś | |
Originální název: Original Name: | PZL.49 Miś | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6250 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11500 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 18,20 m | |
Délka: Length: | 14,40 m | |
Výška: Height: | 4,80 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 53,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | PZL Hercules o výkonu 1030 kW/1400 k nebo Gnôme-Rhône 14N 50/51 o výkonu 1030 kW/1400 k třílistá stavitelná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 520 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 2000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon Hispano-Suiza ráže 20 mm, Oerlikon ráže 37 mm nebo 4 kulomety ve hřbetní věži 1x pohyblivý kulomet ve výsuvném břišním střelišti 2x pohyblivý kulomet v přídi ~3000 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. www.samolotypolskie.pl |
URL : https://www.valka.cz/PZL-49-Mis-t6451#14894Verze : 1
Schlange
MOD
PZL P-49 Miś
Byl pětimístný, dvoumotorový, jednoplošný těžký bombardovací letoun s plně zatažitelným podvozkem záďového typu a dvojitou SOP.
Byl plánovaný jako nástupce typu Loś. Vyznačoval se všeobecně vyššími výkony. K těm mu měly dopomoci hlavně silnější pohonné jednotky o výkonu kolem 1350 k ( Loś - 918 k ). Plánovaná maximální rychlost kolem 520 km/h byla o 75 km/h vyšší než u jeho předchůdce a počítalo se, že se zvýší stoupavost i dostup. Větší zásoba pohonných hmot mu měla prodloužit dolet až na 3 000 km.
U tohoto letounu byla také plánována na tu dobu poměrně mohutná hlavňová výzbroj. Tu měl v prvé řadě tvořit jeden pohyblivý 20 mm kanón, umístěný v otočné věži na hřbetě trupu. Zvažovaly se dvě provedení střelecké věže. První měla být ze dvou třetin zatahovací s vypouklou stropní částí a druhá plně zatahovací se stropní částí tvarovanou podle průřezu trupu. Ve druhém případě by tedy při zatažení vůbec nevystupovala nad obrys tupu, což by bylo z hlediska aerodynamiky výhodnější řešení. Další výzbroj měly tvořit čtyři pohyblivé kulomety. Jedeno střelecké stanoviště se nacházelo v prosklené přídi. Další střelecký post se měl nacházet na spodku trupu, přibližně pod horní střeleckou věží. Není známo, zda měly být vybaveny jedním kulometem, nebo kulometnými dvojčaty. Pumy o maximální váze do 2 600 kg, účinná obranná hlavňová výzbroj a jeho vysoká maximální rychlost ( 520 km/h ) by z něj činila velice účinný bojový stroj.
Zdroje:
- Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3
- http://www.samoloty.ow.pl/
- archiv autora
Byl pětimístný, dvoumotorový, jednoplošný těžký bombardovací letoun s plně zatažitelným podvozkem záďového typu a dvojitou SOP.
Byl plánovaný jako nástupce typu Loś. Vyznačoval se všeobecně vyššími výkony. K těm mu měly dopomoci hlavně silnější pohonné jednotky o výkonu kolem 1350 k ( Loś - 918 k ). Plánovaná maximální rychlost kolem 520 km/h byla o 75 km/h vyšší než u jeho předchůdce a počítalo se, že se zvýší stoupavost i dostup. Větší zásoba pohonných hmot mu měla prodloužit dolet až na 3 000 km.
U tohoto letounu byla také plánována na tu dobu poměrně mohutná hlavňová výzbroj. Tu měl v prvé řadě tvořit jeden pohyblivý 20 mm kanón, umístěný v otočné věži na hřbetě trupu. Zvažovaly se dvě provedení střelecké věže. První měla být ze dvou třetin zatahovací s vypouklou stropní částí a druhá plně zatahovací se stropní částí tvarovanou podle průřezu trupu. Ve druhém případě by tedy při zatažení vůbec nevystupovala nad obrys tupu, což by bylo z hlediska aerodynamiky výhodnější řešení. Další výzbroj měly tvořit čtyři pohyblivé kulomety. Jedeno střelecké stanoviště se nacházelo v prosklené přídi. Další střelecký post se měl nacházet na spodku trupu, přibližně pod horní střeleckou věží. Není známo, zda měly být vybaveny jedním kulometem, nebo kulometnými dvojčaty. Pumy o maximální váze do 2 600 kg, účinná obranná hlavňová výzbroj a jeho vysoká maximální rychlost ( 520 km/h ) by z něj činila velice účinný bojový stroj.
Zdroje:
- Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3
- http://www.samoloty.ow.pl/
- archiv autora
URL : https://www.valka.cz/PZL-49-Mis-t6451#251820Verze : 0
Reklama
Zdroje:
- jsem autorem náčrtu dle předlohy / Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3
Miś ... rok 1939
- jsem autorem náčrtu dle předlohy / Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Miś ... rok 1939
URL : https://www.valka.cz/PZL-49-Mis-t6451#251822Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.