Název: Name: | PZL-130 Orlik | |
Originální název: Original Name: | PZL-130 Orlik | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1984-DD.MM.1988 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego-PZL Warszawa-Okęcie, Warszawa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1984-DD.MM.1988 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.10.1984 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 947 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1300 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1500 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,00 m | |
Délka: Length: | 8,45 m | |
Výška: Height: | 4,00 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 12,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Vedenejev M-14Pm o výkonu 243 kW/330 k třílistá vrtule s konstantní rychlostí PZL US-142 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 430 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 385 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 330 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2240 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - cvičný letoun, který měl usnadňovat přechod na proudový TS-11 Iskra - 4. prototyp v Kanadě přestavěn na PZL-130T Turbo Orlik s motorem PT6A-25A 5. a 6. prototyp testovány u 23. letecké školní peruti a 45. letecké zkušební peruti - kvůli problémům s nedostatkem motorů M-14 6. prototyp postaven s méně výkonným domácím motorem PZL-Kalisz K-8, vývoj ukončen ve prospěch turbovrtulové verze | |
Zdroje: Sources: | Skowroński, Grzegorz. PZL-130 TC-1 Orlik, Lotnictwo z szachownica 2009/03. World Trainer Directory: PZL-130 Orlik, Air International 1985/06. Orlik: A Polish Fledgling, Air International 1985/10. Lambert, Mark. Jane´s All the World's Aircraft 1991-1992. Jane's Information Group, Coulsdon 1991. ISBN 0-7106-0965-5. gdziewojsko.wordpress.com www.samolotypolskie.pl http://www.polot.net/?p=a223 |
URL : https://www.valka.cz/PZL-130-Orlik-t186209#543310Verze : 0
Aubi
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft31349.htm
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | PZL-130 Orlik |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 002 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | SP-PCA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.10.1984 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První létající prototyp (první byl pro lámací zkoušky).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | PZL-130 Orlik |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/PZL-130-Orlik-t186209#543311Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.