Main Menu
User Menu
Reklama
     
Název:
Name:
PWS Z-17 Sep I
Originální název:
Original Name:
PWS Z-17 Sep I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
Podlaska Wytwórnia Samolotów, Biała Podlaska /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1050 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1450 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,00 m
Délka:
Length:
7,00 m
Výška:
Height:
2,40 m
Plocha křídla:
Wing Area:
12,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Jupiter VII F o výkonu 360 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Projekt nejspíš nedosáhl stádia prototypu.
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Vystřihovánka Fy CardPlane:
Kolodziejski, L. 2006 : PWS Z-17 SEP I. ISSN 1734-0810.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PWS-Z-17-Sep-I-t61285#542308Verze : 0
PWS Z-17 Sep I


Na přelomu 20. a 30. let byl hlavním typem stíhacího letounu v Polském letectvu typ PWS-10, ovšem i na ty přišla jednou řada, aby byly nahrazeny ve službě modernějším typem. PZL pracovala na typu PZL P-6, který se stal základem pro PZL P-7a, který byl zaveden do sériové výroby a stal se hlavní stihačkou Polského letectva, než jej nahradil typ PZL P-11. PWS vsadila na projekt PWS Z-17 Sep konstruktéra Augusta Zdaniewskiego. Jeho návrh byl zajímavý hlavně technickým řešením křídla, které je umístěno jednak až za kokpitem a jednak jeho tvar byl zcela atypický, dá se říct, že se jedná o obracenou šípovitost. Projekt nebyl realizován, ale toto řešení bylo patentováno.


Zdroj:
Vystřihovánka Fy CardPlane:
Kolodziejski, L. 2006 : PWS Z-17 SEP I. ISSN 1734-0810.
URL : https://www.valka.cz/PWS-Z-17-Sep-I-t61285#220826Verze : 2