Název: Name: | PWS Z-17 Sep I | |
Originální název: Original Name: | PWS Z-17 Sep I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | Podlaska Wytwórnia Samolotów, Biała Podlaska / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1050 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1450 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,00 m | |
Délka: Length: | 7,00 m | |
Výška: Height: | 2,40 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 12,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Jupiter VII F o výkonu 360 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Vickers | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Projekt nejspíš nedosáhl stádia prototypu. | |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. Vystřihovánka Fy CardPlane: Kolodziejski, L. 2006 : PWS Z-17 SEP I. ISSN 1734-0810. www.samolotypolskie.pl |
URL : https://www.valka.cz/PWS-Z-17-Sep-I-t61285#542308Verze : 0
PWS Z-17 Sep I
Na přelomu 20. a 30. let byl hlavním typem stíhacího letounu v Polském letectvu typ PWS-10, ovšem i na ty přišla jednou řada, aby byly nahrazeny ve službě modernějším typem. PZL pracovala na typu PZL P-6, který se stal základem pro PZL P-7a, který byl zaveden do sériové výroby a stal se hlavní stihačkou Polského letectva, než jej nahradil typ PZL P-11. PWS vsadila na projekt PWS Z-17 Sep konstruktéra Augusta Zdaniewskiego. Jeho návrh byl zajímavý hlavně technickým řešením křídla, které je umístěno jednak až za kokpitem a jednak jeho tvar byl zcela atypický, dá se říct, že se jedná o obracenou šípovitost. Projekt nebyl realizován, ale toto řešení bylo patentováno.
Zdroj:
Vystřihovánka Fy CardPlane:
Kolodziejski, L. 2006 : PWS Z-17 SEP I. ISSN 1734-0810.
Na přelomu 20. a 30. let byl hlavním typem stíhacího letounu v Polském letectvu typ PWS-10, ovšem i na ty přišla jednou řada, aby byly nahrazeny ve službě modernějším typem. PZL pracovala na typu PZL P-6, který se stal základem pro PZL P-7a, který byl zaveden do sériové výroby a stal se hlavní stihačkou Polského letectva, než jej nahradil typ PZL P-11. PWS vsadila na projekt PWS Z-17 Sep konstruktéra Augusta Zdaniewskiego. Jeho návrh byl zajímavý hlavně technickým řešením křídla, které je umístěno jednak až za kokpitem a jednak jeho tvar byl zcela atypický, dá se říct, že se jedná o obracenou šípovitost. Projekt nebyl realizován, ale toto řešení bylo patentováno.
Zdroj:
Vystřihovánka Fy CardPlane:
Kolodziejski, L. 2006 : PWS Z-17 SEP I. ISSN 1734-0810.
URL : https://www.valka.cz/PWS-Z-17-Sep-I-t61285#220826Verze : 2
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.