Tanque 39

     
Název:
Name:
Tanque 391) Tanque 391)
Originální název:
Original Name:
Tanque 39
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
21.04.1938-DD.11.1938 Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., Praha /
Období výroby:
Production Period:
21.04.1938-DD.11.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.07.1938
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
7300 kg 16094 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4100 mm 13 ft 5 ⅜ in
Délka korby:
Hull Length:
4100 mm 13 ft 5 ⅜ in
Celková šířka:
Overall Width:
1950 mm 6 ft 4 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2160 mm 7 ft 1 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
330 mm 1 ft 1 in
Šířka pásu:
Track Width:
252 mm 9 ⅞ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,054 MPa 7.83 psi
Pancéřování:
Armour:
korba - čelo: 25 mm
korba - boky: 15 mm
korba - zezadu: 12 mm
korba - strop: 8 mm
korba - podlaha: 8 mm

věž - čelo: 25 mm
věž - boky: 15 mm
věž - zezadu: 12 mm
věž - strop: 8 mm
hull - front: 1 in
hull - sides: 0.6 in
hull - back: 0.5 in
hull - top: 0.3 in
hull - bottom: 0.3 in

turret - front: 1 in
turret - sides: 0.6 in
turret - back: 0.5 in
turret - top: 0.3 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Scania Vabis 1664/5
- zážehový, vodou chlazený
- počet válců: 6
- objem válců: 7700 cm3
Scania Vabis 1664
- gasoline, water cooled
- number of cylinders: 6
- displacement: 470 cu in
Výkon:
Power:
92 kW při 2200 ot/min 123.4 bhp at 2200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Praga Wilson CH
- počet stupňů: 5+1
Praga Wilson CH
- number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40 km/h 25 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
187 km 116 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
40 ° 89 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,8 m 71 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m 31 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,9 m 35 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanón vz. 34
- ráže: 37 mm
- délka hlavně: 1458 mm (L/39)
- hmotnost: 235 kg
- životnost: cca 3000 ran
- munice: 54 nábojů
vz. 34 cannon
- calibre: 37 mm
- barrel length: 57.4 in (L/39)
- weight: 235 kg
- durability: ca 3000 shots
- ammunition: 54 rounds
Vedlejší:
Secondary:
kulomet ZB vz. 35
- ráže: 7,65 mm

kulomet ZB vz. 30
- ráže: 7,65 mm
- munice pro oba kulomety: 2700 nábojů
ZB vz. 35 machine gun
- calibre: 7,65 mm

ZB vz. 30 machine gun
- calibre: 7,65 mm
- ammunition for both machine guns: 2700 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) tovární označení: LTP 1) manufacturer's designation: LTP
Zdroje:
Sources:
Vladimír Francev, Charles k. Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydav. Ares, Praha 1999, ISBN 80-86158-06-03
Vladimir Francev, Charles k. Kliment: Export Light Tanks - Exportní Lehké Tanky Praga - Tanque 39, Pzw 39, LT-40. vydav. MBI, Praha 2007, ISBN 978-80-86524-14-6
Vladimir Francev: Československé zbraně ve světě V míru i za války, vyd. Grada, Praha 2015, ISBN 978-80-247-5314-0
www.vhu.cz
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#394948 Verze : 3
Lehký tank: LTL - H peruánský

Tanky vyrobené pro export do Peru byly upraveny podle požadavku zákazníka. Jednoduchým konstrukčním řešením řízeného přístupu vzduchu v kompresním rozsahu 1 : 5,7 až po 1 : 7,2 do sacího potrubí motoru. Byly tak zachovány shodné vlastnosti vozidla při jízdě v nížinách i ve vysokohorských podmínkách do výše 4500 m. Tank byl vybaven poloautomatickou převodovkou soustavy Praga-Wilson. Lehký kulomet ZB-30 byl během jízdy umístěn v kulové lafetě v trupu vedle řidiče - v případě nutnosti byl umístěn na věž na jednoduchý pivot a sloužil jako protiletecký.

Výrobce: Českomoravská-Kolben-Daněk a. s.
Rok výroby: 1938-1939
Vyrobeno: 24 vozidel bez prototypu

Předpokládané označení uživatele: Tanque 38/39, nebo Tanque 39
Rok zavedení do výzbroje: 1939
Rok vyřazení z výzbroje: v osmdesátých letech minulého století

Lehký tank peruánský (LTP)
Osádka: 3
- velitel ve věži napravo
- střelec ve věži nalevo
- řidič v trupu napravo
Hmotnost: 7,3 Mg (tun) ±5%

Rozměry
- délka: 4,1 m
- šířka: 1,95 m
- výška s věží: 1,8 m
- výška celková: 2,15 m
- světlá výška: 0,33 m

Podvozek
- rozchod podélných os pásů: asi 1 700 mm
- rozteč os článků pásu: asi 105 mm
- 2x délka styku pásu s vozovkou: 2 770 mm
- šíře pásu: 252 mm
- počet článků 2 pásů: 95 ks
- 8x nosné pojezdné kolo: Ø 675 mm
- 2x přední hnací kolo: Ø asi 625 mm s 18 zuby
- 2x zadní napínací kolo: Ø 539 mm
- 6x vodicí kladka: Ø 200 mm

Pancéřování
- věž čelo: 25 mm
- věž boky: 15 mm
- věž záď: 12 mm
- věž strop: 8 mm
- trup čelo: 25 mm
- trup boky: 15 mm
- trup záď: 12 mm
- trup dno: 8 mm

Motor
- typ: Scania Vabis 1664/5, benzínový, čtyřtaktní, vodou chlazený
- počet válců: 6
- obsah: 7 750 cm3
- výkon: 92 kW (125 k) při 2 200 obr./min. (v malé nadmořské výšce při otevřené škrtící klapce)

Jízdní výkony
- max. rychlost: 40 km/h
- dojezd: 190 km
- měrný tlak: 58,8 kPa (0,6 kg/cm2)
- stěna: 0,80 m
- zákop: 1,9 m
- brod: 0,9 m
- strom: 0,3 m
- zeď: 0,27 až 0,45 m

Výzbroj
- kanón: 1x 37,2 mm
- typ: Škoda A/3
- odměr: 360°
- náměr:
- kulomet: 2x 7,65 mm
- typ: ZB-53 model 35
- typ: ZB-30

Vezené střelivo
- dělostřelecké: 54 ks, z toho 18 průbojných a zbytek nárazových
- kulometné: 2 700 ks

O tomto tanku se vyprávěly legendy. Například, že po převrácení na věž a následném navrácení do jízdní polohy je schopen odjet. Není to zcela pravda. Interní zpráva ČKD ze září 1938, popisuje průběh jízdních zkoušek v peruánských Andách ve výši přes 3700 m. Zde za velké rychlosti během zatáčení vozidla na svahu, došlo k jeho převrácení a pádu z pětimetrové výše zmíněného svahu. Po ohledání na místě nehody bylo vozidlo shledáno opravy schopné a následně vráceno na pásy. Během noci mechanici ČKD prototyp tanku LTP prohlédli a vzniklé škody opravili. Následující den pokračovaly zkoušky bez přerušení.

V té době probíhala všeobecná mobilizace a československá branná moc zabavila v pražském ČKD část z vyrobených tanků a hodlala je zařadit do své výzbroje. Jakmile byla mobilizace odvolána a firma převzala od armády zabavené tanky, byla v listopadu 1938 odeslána prvních dodávka šesti sériových strojů. Do Peru dorazila poslední část tanků 27. února 1939. Mimo tato vozidla ČKD ještě dodalo vlečné pásové vozidlo - traktor Praga T-6, pojízdnou dílnu umístěnou na kolovém přívěsu, štábní vozidlo Praga AV, doprovodný nákladní automobil Praga RV a náhradní díly. Škodovka a Brněnská zbrojovka dodaly dělovou a kulometnou výzbroj, spolu s palebnou zálohou pro dělo: 8 000 kusů nárazových střel a 5 334 kusů průbojných střel.

Peruánské osobnosti, které se v letech 1936-1939 účastnily jednání, zkoušek a přejímání tanků LTP:
- podplukovník José M. Tamayo, vedoucí nákupní komise se sídlem v Paříži
- kapitán Héctor Cornéjo, technický dozor a přejímač
- přejímací mechanici, dva Peruánci, jeden z nich byl indián

Čerstvě dodané peruánské Tanque 38/39 úspěšně zasáhly proti pučistům 19. února 1939 a veřejnosti byly předvedeny na vojenské přehlídce v Limě 7. června téhož roku. Za bojů peruánské armády na území Ekvádoru v roce 1941 opětovně prokázaly svoji technickou zdatnost. Tanky byly nasazeny v pohoří And. V roce 1946 byly objednány u ČKD další stroje, ale dodávky se neuskutečnily. Do Peru dorazily pouze náhradní díly v roce 1950. V sedmdesátých letech minulého století byly zbývající tanky nasazeny proti maoistické partyzánské skupině "Světlá stezka" a poslední dva stroje byly viděny v strážní službě poblíž Callaa v roce 1988.

Označení tanku
Název Praga-LTL nebyl jediný a prodělal dost chaotický vývoj, než se ustálil na zkratce: LTP (lehký tank peruánský). Přes tento vnitropodnikový vývoj názvu, byla obchodní a technická dokumentace označena postaru jako: Carros de asalto... tanque ligero Praga LTL.

Poznámka
Technické údaje zpracovány podle ČSN 011300: Tabulky SI, Praha 1977

Jiří Tintěra: Osobní difrologické poznámky z let 1970-1990
V. Francev: Tanky pro Limu, manuskript, Praha, kolem roku 2000
V. Francev a C. Kliment: Czechoslovak Armored Fighting Vehicles 1918-1948, Schiffer Publishing Ltd., Atglen 1997, ISBN: 0-7643-0141-1
V. Francev a C. Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, Ares, Praha 1999, ISBN: 80-86158-06-3
Archiv Difrologického klubu, složka: ČKD - vozidla pásová
Zaniklý archiv VHJ ČKD Praha, n. p., fotodokumentace řady 11043 G, 11043 E a řady XIV
Zaniklý archiv VHJ ČKD Praha, n. p., karton 360, složka 1734, návrh technického popisu: Tanque lijero Praga-LTL.
Zaniklý archiv VHJ ČKD Praha, n. p., karton 360, složka 1734, typový list 8: LTP
Vojenský ústřední archiv Praha, fond: MNO II. odb., karton: 13233, složka: 2 11/9
Vojenský ústřední archiv Praha, fond: MNO II. odb., karton: 293F, složky: 43 5/8 až 23



Poznámka
Text opraven 09.08.2009 díky informaci kolegy "charliebravo1".

Jiří Tintěra
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#77715 Verze : 2
První z tanků LTP vybavený dělovou výzbrojí, během továrních zkoušek - pravděpodobně pole, nebo cvičiště Kyje u Prahy.
Poznámka:
Foto z neznámého internetového zdroje.
Tanque 39 -


URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#687915 Verze : 0
Dle zdrojů, uvedených na konci příspěvku, měla o tanky LTP zájem i Argentina. V letech 1937 a 1938 byl ČKD zaslán dopis, ve kterém byl vyjádřen zájem zakoupit od ČKD až 160 tanků konstrukce LTP. Argentince lákala zejména relativně slušná palebná síla lehkého tanku v kombinaci s nízkou váhou, umožňující operace v členitém terénu Argentiny. Argentince ovlivnily rovněž pozitivní zkušenosti s československými výrobky značky Škoda (konkrétně šlo o nějaké houfnice).

Rozhovory z let 1937 a 1938 ukončila okupace Československa, nicméně o pár let později (v červenci 1942) se Argentinci k projektu vrátili, když tehdejší velitel federální policie Argentiny Domingo Martinez vyjádřil německému charge d'affaires Erichu Meynenovi zájem zakoupit tanky z Československa přes neutrální Španělsko. Tento návrh byl ovšem zamítnut německou stranou. Jeho zamítnutí byl jeden z důležitých důvodů pro vznik argentinského vývoje tanků, ze kterého nakonec vzešel Nahuel.

Sigal Fogliani: Blindados Argentinos, De Uruguay y Paraguay
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#522207 Verze : 1
Jeden z peruánských strojů Tanque 39 pojmenovaný LIMA. Kamufláž byla podobná československé, každý tank dostal bojové jméno podle regionu, který se finančně podílel na jeho nákupu. Nápis města LIMA byl proveden v bílé barvě i na pravém boku tanku.
Tanque 39 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#396056 Verze : 0
Stroj Tanque 39, který obdržel bojové jméno JUNÍN.
Tanque 39 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#420402 Verze : 0
Fotografie z nasazení Tanque 39 v roce 1941 ve válce proti Ekvádoru.
Tanque 39 - LTP

LTP
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#151275 Verze : 1
Tank LTP, Expozice Real Felipe Museum.


Zdroj:
tanxheaven.com
Tanque 39 - Autor fotografie: José Chávez.

Autor fotografie: José Chávez.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#226671 Verze : 1
Tank LTP, Armádní muzeum, Praha, 30.9.2012, vlastní foto.
Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 -


URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#457430 Verze : 1
Tank LTP, Armádní museum, Praha, 8.12.2012.
Tanque 39 -


Tanque 39 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#463019 Verze : 0
Tank LTP ze sbírek Vojenského historického ústavu obdržel při renovaci kamuflážní schéma stroje JUNÍN, Vojenské technické muzeum, Lešany, září 2015. Tank restauroval VOP CZ za 1 446 537 Kč.
Tanque 39 -


URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#540068 Verze : 1
Názvy jednotlivých tankov:

1. Lima (prototyp)
2. Amazonas
3. Ancash
4. Apurímac
5. Arequipa
6. Ayacucho
7. Cajamarca
8. Callao
9. Cusco
10. Huancavelica
11. Huánuco
12. Ica
13. Junín
14. Libertad
15. Lambayeque
16. Loreto
17. Madre de Dios
18. Moquegua
19. Pasco
20. Piura
21. Puno
22. San Martín
23. Tacna (tank veliteľa práporu)
24. Tarata

V zdroji sa spomína, že pri testovaní prvého dodaného tanku (Lima) došlo pri presune tanku vo vysokohorskom teréne z La Crima (4200 m.n.m.) do La Oroya (3720 m.n.m.) k havárii, kedy sa tank zrútil z výšky 3,5 metra a následne sa prevrátil. Obaja československí mechanici i peruánsky kapitán neboli zranení. Na druhý deň bol tank odtiahnutý traktorom ťažobnej spoločnosti v Cerro de Pasco do dielní, kde bol rýchlo opravený. Škody boli minimálne. 22.9.1938 bol tank pripravený a pokračoval v ďalších testoch vo vysokohorskom teréne. Táto nehoda nič na povesti tanku nepoškodila, naopak vznikla legenda o tom, že tank mohol po nehode pokračovať bez nutnosti opráv.
Ad. polemika o názve LTL vs. LTP. V období záujmu peruánskej strany prejavila záujem o obdobný tank i litovská strana. V čase podpisu zmluvy s peruánskou stranou figuroval tank pod názvom LTL. Tento názov teda bol uvedený i v pôvodnej kúpnej zmluve. Krátko po jej podpísaní sa však tank premenoval na LTP. Príručka, ktorej sken je tu k dispozícii niesla teda pôvodné pomenovanie tanku.

Cristhian Fabián Ríos Huayama - Estudio del conflicto Perú-Ecuador (1941-1942) con base
en el análisis hemerográfico del diario La Industria (enero
1941 - febrero 1942) - pirhua.udep.edu.pe
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#676350 Verze : 6

Diskuse

Vážení,
dovolím si přiložit malou poznámku o původu barevné fotografie kolegy Papoucha, snímek byl převzat z internetových stránek: El Conflicto de 1941.

www.oocities.org
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#165502 Verze : 1
Vážení,
kolega z Difrologického klubu poskytl informaci o pozadí pokusu reexportovat tank LTP. Jeho zpráva je natolik zajímavá, že si dovoluji předložit výňatek z jeho dopisu:


"... vracím se k Tvé poznámce na diskusi na fóru Válka o ponorce z Albánie. Tentokrát musím konstatovat, že v tom jsou ministerští úředníci nevinně. Pokud myslíš onen peruánský tank LTP z ČKD, tak už před 2 lety jsme na to dělali nabídku na přepravu přímou lodí do Evropy. Dovoz měl zajišťoval Škodaexport. Celá věc krachla na neschopnosti peruánské strany zajistit vývozní licenci, která je potřebná na historická vozidla ..."
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#223177 Verze : 0
Welcome to forum, charliebravo 1.
That is GREAT video, charliebravo 1, THANKS a lot for sharing it. Can you know what was the purpose it was filmed?
LTP seems to be in a pretty mint condition, are they still in operational use? This video was taken in the barracks (Fuerte Hoyos Rubio?) in Lima, right? I understand it is home of BTQ (tank battalion?) 232?
So Victorious Warrior was born again.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#322375 Verze : 0
I wrote an article in a Peruvian defense and security Magazine, this is the promotional video for the readers of our forum (www.defensa.pe) refers to the recovery of this LTP by elements of Battalion 232, a very nice effort from these people (and a civil that performed free of charge the engine′s rectification), thanks God there were important parts like the engine Scania vabis, the box wilson-Prague and the steering had not been removed. But perhaps we can join efforts to get the carburetor and other original features that had to be adapted here.


all the research I had to do very fast, so maybe there are elements that I have not been clear, for example, I am interested to know if "Gregora" is a surname of Czech origin, since looking in old files I found a beautiful original manual that was prepared by a Peruvian military called Hector Cornejo (appears in the interesting Jiří Tintero′s post) with the help of such "Gregora".


this is from that manual.



cheers


Translation:
Video je propagačním materiálem pro čtenáře fóra www.defensa.pe, charliebravo 1 o tanku psal článek do časopisu Peruvian defense and security Magazine. Na renovaci vozidla se podíleli příslušníci 232. tankového praporu Peruánských ozbrojených sil a civilisté, kteří například seřídili pohonnou jednotku. Vozidlo bylo vcelku úplné, motor Scania Vabis, převodovka Praga Wilson ani řízení nebyly demontovány. Museli však namontovat jiné (ne původní) karburátory.


Kolega píše, že vše dělal dost narychlo a že si není jistý, zda v průběhu svého výzkumu všemu dobře porozuměl, ptá se na jméno Gregora, zda je to české příjmení a přikládá fotku z manuálu, zpracovaného kpt. Héctorem Cornéjou právě za pomoci? Gregory.
Tanque 39 - Fotografie je totožná se zaniklým odkazem.

Fotografie je totožná se zaniklým odkazem.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#322394 Verze : 1
My lower jaw hit the keyboard. Some people think LTP was a small vehicle, but her comparison to T-55 side by side says something definitely different. It is necessary to express thanks to those servicemen and civilians who took part in LTP renovation and in making her running again.
Your post has been translated and your question has been passed to Jiri Tintera. Hope he can know answer, he is our specialist on pre war armoured vehicles of Czechoslovak origin including those built for export.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#322404 Verze : 0
Vážený,
Ing. Ivan Gregora pracoval v třicátých letech v konstrukčním oddělení SPE, koncernu ČKD. Jedním z jeho úkolů byla příprava technické dokumentace exportního tanku Praga-LTL.


Označení tanku: Praga-LTL, nebylo jediné a prodělalo dost chaotický vývoj, než se ustálilo na zkratce: LTP (lehký tank peruánský). Mile mne překvapilo zjištění, že Ing. Gregora ponechal v doprovodné dokumentaci původní název tanku.


Kapitán Héctor Cornéjo byl vyslán do Československa jako technický dozor. První tank s jménem "Lima" převzal v srpnu 1938, následně v Peru proběhly vojskové zkoušky. Dodavky probíhaly od listopadu 1938 do konce února 1939. Součástí exportu byla servisní vozidla, která byla dodána až v červnu 1939.


Poznámka na okraj
Společně se mnou v archivu ČKD bádal kolega Vladimír Francev, který díky tomu napsal studii s názvem: Export light tanks. Jedna z kapitol popisuje historii vzniku tanku LTP.


Osobní dotaz
Lze získat kvalitní skeny peruánské příručky tanku Praga-LTL?
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#322420 Verze : 0
Dear Jiří.


It′s difficult for the library let me take out the manual to do a scan, but I have taken photos throughout the manual, maybe it can be put in a PDF, although some of the photos are not very good.


in any case, thank you very much for clarifying the matter of Mr Gregora, is very valuable information for me.


do you have the name of the other two person of the Peruvian commision?


something else, I was reviewing some reference about the "General Tamayo," Well, I found that for those years it was an official in Europe named "Jose M. Tamayo" but in reality was a lieutenant colonel.


I would appreciate if you can send to me the article by Mr Vladimir Francev (Export light tanks) my email is cbbartra@hotmail.com, send me your email too.


One last thing,I would like to contact any association in the Czech Republic that will help us to achieve original spares, I really like to do in this historic vehicles a complete renovation.


greetings
Tanque 39 - Fotografie je totožná se zaniklým odkazem.

Fotografie je totožná se zaniklým odkazem.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#322422 Verze : 2
Vážený příteli,
sehnat technickou dokumentaci bude velmi obtížné, možná i nemožné. Protože předchozí komunistický režim zde zničil co se dalo. Těch pár archiválií a fotografií co bylo uloženo v archivu koncernu ČKD, zmizelo při jeho zániku v devadesátých letech. Je možné, že něco se podařilo zachránit a uložit v Státním oblastní archivu.


Kontakt


Státní oblastní archiv
Archivní 4
Praha 4
CZ-14900


telefon: +420 974 847 358 (sekretariát)
fax: +420 974 847 357
e-mail: soapha2@mvcr.cz
http://www.soapraha.cz/kontakt.php


Jména dvou mechaniků
Měl jsem tu čest osobně mluvit s Ing. Gregorou, ale jména peruánských mechaniků nebyla vyslovena, ani v obchodní dokumentaci nebyla nalezena.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#322437 Verze : 0
Vážení,
podle internetových stránek peruánského města Mollendo, byla 18.05.2009 podepsána obchodní smlouva o prodeji tanku, který zde slouží jako památník před místním vlakovým nádražím. Město tvrdí, že peníze z VHÚ budou použity na stavbu místní knihovny. Některé zdroje naznačují, že částka 50000 US dolarů je určena pro virtuální knihovnu.

www.mollendinos.com
https://www.defensa.pe/showthread.php?t=3423
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#347730 Verze : 1
Vážení kolegové,
dnes po třinácté hodině byl na nádvoří Vojenského muzea na Žižkově tank dovezený z Peru.


Časem na FV umístím pár náladových fotografií, ale nyní bych vás chtěl seznámit se skutečností, že získaný tank je vybaven pomocnou kladkou. Zajímavé je, že je umístěna pouze na pravé straně podvozku.


Původně jsem si myslel, že Peruánci se snažili zabránit častému sesmeknutí pásu na pravé straně vozidla, ale po prostudování dokumentace jsem zjistil, že opak je pravdou. V technické dokumentaci je tato kladka označena jako: Rueda de apoyo.
Tanque 39 - Foto vlastní.

Foto vlastní.
Tanque 39 - Foto vlastní.

Foto vlastní.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#457047 Verze : 0
Tank bude vystaven na nádvoří Vojenského muzea v Praze na Žižkově necelý rok. Pak bude odvezen do opravy, která údajně bude zahájena příští rok.

Fotoarchiv DK a autora

Tanque 39 - Pod Žižkaperkem, čtvrtek kolem 12:30.

Pod Žižkaperkem, čtvrtek kolem 12:30.
Tanque 39 - Detail na okšírování a pár odkazů na chybějící díly: Vpravo chybí dvířka nouzového výlezu a v předu nalevo není pomocná kladka.

Detail na okšírování a pár odkazů na chybějící díly: Vpravo chybí dvířka nouzového výlezu a v předu nalevo není pomocná kladka.
Tanque 39 - Vlajkonoši se zástavami před vstupem na nádvoří Vojenského muzea.

Vlajkonoši se zástavami před vstupem na nádvoří Vojenského muzea.
Tanque 39 - Proslov velvyslankyně Peruánské republiky, paní Maríi Susan Landaveri Porturas.

Proslov velvyslankyně Peruánské republiky, paní Maríi Susan Landaveri Porturas.
Tanque 39 - Závěrečné hymny.

Závěrečné hymny.
Tanque 39 - ... a šup sním přes bránu ...

... a šup sním přes bránu ...
Tanque 39 -


Tanque 39 -


Tanque 39 - Pozvaní hosté vyrážejí pohladit LTP.

Pozvaní hosté vyrážejí pohladit LTP.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#457182 Verze : 1
Vážení,
díky Andreji Haladovi, zaměstnaci VHÚ nyní víme, že muzeum eviduje LTP pod číslem: XX-1200/2012.

www.mocr.army.cz

Tanque 39 - Foto upraveno z předlohy zveřejněné na i-stránkách MOČR.

Foto upraveno z předlohy zveřejněné na i-stránkách MOČR.
URL : https://www.valka.cz/Tanque-39-t20541#457214 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více