Main Menu
User Menu
Reklama

Oeffag 50.14

Oeffag CF

     
Název:
Name:
Oeffag 50.14
Originální název:
Original Name:
Oeffag 50.14
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Oesterreichische Flugzeugfabrik AG, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
trojplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
970 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,40 m
Délka:
Length:
6,40 m
Výška:
Height:
2,98 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 23000 o výkonu 165 kW/225 k, později
Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2 x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
URL : https://www.valka.cz/Oeffag-50-14-t67628#238534Verze : 0
Oeffag 50.14 (Type CF)


Prototyp jednomístného stíhacího trojplošníku vznikl v letech 1917 až 1918. Stroj dřevěné konstrukce s křídly o stejném rozpětí byl poháněn motorem Daimler o výkonu 225 koní, který roztáčel dvoulistou dřevěnou tažnou vrtuli. Po prvních letových zkouškách bylo nahrazeno původní dvoudílné horní křídlo křídlem jednodílným a motor byl zaměněn za variantou o výkonu 200 koní. V této době byl letoun zkušebně vyzbrojen dvěma vpřed střílejícími kulomety Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm. Takto upravený stroj byl v červenci roku 1918 opět testován v Aspernu. Letoun pravděpodobně pro svou velkou hmotnost nevynikal ani výkonem ani dobrými letovými vlastnostmi a tak byl jeho další vývoj zastaven.


Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
URL : https://www.valka.cz/Oeffag-50-14-t67628#238536Verze : 0
Fotografie převzaty ze serveru air.wz.cz.
Oeffag 50.14 -


Oeffag 50.14 -


URL : https://www.valka.cz/Oeffag-50-14-t67628#238535Verze : 0