Main Menu
User Menu

No. I Lincoln Machine

The Triton Machine

První vozidlo navržené ke splnění požadavků vydaných v memorandu z 9. června 1915.
Výbor pro pozemní lodě admirality (Admiralty Landship Committee) požadoval rychlost 4 mph (6,4 km/h), autonomnost po dobu 6 hodin, schopnost překročit stěnu vysokou 5 stop (1,52 m) se sklonem 45o a zákop široký 8 stop (2,44 m).

Osádka měla být šestičlenná, výzbroj mělo tvořit lehké dělo a dva kulomety. Pancéřování mělo chránit před střelami z pušek a střepinami.

K pohonu sloužil standardní motor Foster-Daimler se zdvihovým objemem 13 000 cm3 s výkonem 78 kW, výkon byl přenášený přes kuželovou spojku na dvoustupňovou převodovku Foster a přes difernciál na podvozek vybavený pásy Bullock. To při celkové hmotnosti vozidla 14 733 kg, stačilo k dosažení rychlosti 3,5 mph (5,6 km/h).

Řízení bylo možné přibrzďováním diferenciálů nebo natáčením dvou velkých ocelových řídících kol, připevněných k zádi vozidla. Jednoduchá krabicovitá korba nesla na stropním plátu otočnou věž s maketou 2 liberního kanonu (40 mm). Osádku vozidla tvořilo 4-6 mužů.

Zdroje:
David Fletcher; British Mark I Tank 1916; Osprey New Vanguard 100 ISBN 1841766895
Jacek Stolarz; Czolgi Brytyjskie 1914-1918; Militaria 30
David Fletcher; The British Tanks 1915-1919; Crowood Press Ltd.; ISBN 1861264003
URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314696Verze : 0
MOD
První zkušební jízda byla provedena 9. září v areálu Fosterovy továrny a hned vyšly najevo první nedostatky. Prvním problémem byla větší délka vozidla a tím i větší styčná délka pásů se zemí.
Vozidlo mělo problémy se zatáčením. Naštěstí si William Tritton věděl rady a přišel s poměrně jednoduchou úpravou, která problém vyřešila.


Spodní strana pojezdového ústrojí nebyla rovná, ale prohnutá. On sám tomu říkal "fish belly" (rybí bříško). Za normálních podmínek bylo ve styku se zemí kolem 6 článků na každé straně. Na měkčím podloží se dostaly do kontaktu se zemí další a tím došlo ke snížení měrného tlaku a vozidlo dále nezapadalo.
URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314698Verze : 0
MOD
No. I Lincoln Machine ve své první verzi s plochou spodní částí pásů.
No. I Lincoln Machine -


URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314697Verze : 0
MOD
No. I Triton Machine po úpravě
prohnutí spodní části pásů je jasně vidět
No. I Lincoln Machine -


URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314699Verze : 0
MOD
Fotografie ze zkoušek No. I Lincoln Machine s upravenými pásy. Plachty měly zamaskovat skutečný účel vozidla.

Zdroj
No. I Lincoln Machine -


URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314700Verze : 0
MOD
Diskuse
Název Lincoln Machine by se vztahoval k místu, kde byl tank vyroben, tedy u firmy William Foster & Co. Ltd., sídlící v Lincolnu.


Jméno Little Willie použité u dalšího následovníka byla narážka na německého císaře Viléma. Poprvé ji měl použít Lt. Col. Ernest "Eyewitness" Swinton, britský armádní novinář, při předvádění tanku 11. září 1915.
URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#65501Verze : 0