První vozidlo navržené ke splnění požadavků vydaných v memorandu z 9. června 1915.
Výbor pro pozemní lodě admirality (Admiralty Landship Committee) požadoval rychlost 4 mph (6,4 km/h), autonomnost po dobu 6 hodin, schopnost překročit stěnu vysokou 5 stop (1,52 m) se sklonem 45o a zákop široký 8 stop (2,44 m).
Osádka měla být šestičlenná, výzbroj mělo tvořit lehké dělo a dva kulomety. Pancéřování mělo chránit před střelami z pušek a střepinami.
K pohonu sloužil standardní motor Foster-Daimler se zdvihovým objemem 13 000 cm3 s výkonem 78 kW, výkon byl přenášený přes kuželovou spojku na dvoustupňovou převodovku Foster a přes difernciál na podvozek vybavený pásy Bullock. To při celkové hmotnosti vozidla 14 733 kg, stačilo k dosažení rychlosti 3,5 mph (5,6 km/h).
Řízení bylo možné přibrzďováním diferenciálů nebo natáčením dvou velkých ocelových řídících kol, připevněných k zádi vozidla. Jednoduchá krabicovitá korba nesla na stropním plátu otočnou věž s maketou 2 liberního kanonu (40 mm). Osádku vozidla tvořilo 4-6 mužů.
Zdroje:
David Fletcher; British Mark I Tank 1916; Osprey New Vanguard 100 ISBN 1841766895
Jacek Stolarz; Czolgi Brytyjskie 1914-1918; Militaria 30
David Fletcher; The British Tanks 1915-1919; Crowood Press Ltd.; ISBN 1861264003
Výbor pro pozemní lodě admirality (Admiralty Landship Committee) požadoval rychlost 4 mph (6,4 km/h), autonomnost po dobu 6 hodin, schopnost překročit stěnu vysokou 5 stop (1,52 m) se sklonem 45o a zákop široký 8 stop (2,44 m).
Osádka měla být šestičlenná, výzbroj mělo tvořit lehké dělo a dva kulomety. Pancéřování mělo chránit před střelami z pušek a střepinami.
K pohonu sloužil standardní motor Foster-Daimler se zdvihovým objemem 13 000 cm3 s výkonem 78 kW, výkon byl přenášený přes kuželovou spojku na dvoustupňovou převodovku Foster a přes difernciál na podvozek vybavený pásy Bullock. To při celkové hmotnosti vozidla 14 733 kg, stačilo k dosažení rychlosti 3,5 mph (5,6 km/h).
Řízení bylo možné přibrzďováním diferenciálů nebo natáčením dvou velkých ocelových řídících kol, připevněných k zádi vozidla. Jednoduchá krabicovitá korba nesla na stropním plátu otočnou věž s maketou 2 liberního kanonu (40 mm). Osádku vozidla tvořilo 4-6 mužů.
Zdroje:
David Fletcher; British Mark I Tank 1916; Osprey New Vanguard 100 ISBN 1841766895
Jacek Stolarz; Czolgi Brytyjskie 1914-1918; Militaria 30
David Fletcher; The British Tanks 1915-1919; Crowood Press Ltd.; ISBN 1861264003