Nihon K8Ni1 12-Ši

Nihon K8Ni1 12-Shi / 日本 K8Ni1 12试
     
Název:
Name:
Nihon K8Ni1 12-Ši Nihon K8Ni1 12-Shi
Originální název:
Original Name:
日本 K8Ni1 12试
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1938-DD.01.1939 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1938-DD.01.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
810 kg 1786 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1075 kg 2370 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,806 m 35ft 5,43in
Délka:
Length:
9,845 m 32ft 3,6in
Výška:
Height:
3,625 m 11ft 10,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,00 m2 279.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,35 kg/m2 8.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Jimpu 2 o vzletovém výkonu 118 kW (160 k).
Vrtule dřevěná, dvoulistá nestavitelná o průměru 2 405 mm
Gasuden Jimpu 2 rated 158 hp at take-off,
driving a two blade fixed-pitch wooden propeller of 7ft 10,68in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
110 l 24.2 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v 3000 m 87 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
110 km/h v 1000 m 68.4 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
27,6 min do 3000 m 27,6 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3270 m 10728 ft
Dolet:
Range:
115 km 71.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Námořní experimentální cvičný plovákový letoun 12-Ši Navy Experimental 12-Shi Primary Trainer Seaplane
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231420 Verze : 0
Nihon K8Ni1 možné označení K8P1


Stručná historie:
Malá letecká továrna Nihon Koku Kogyo Kabushiki Kaisha byla založena v říjnu roku 1934, zabývala se výhradně licenční výrobou plovákových průzkumných letadel Kawanishi E7K2. Pro tuto činnost nepotřebovala žádný vlastní konstrukční tým, přesto se v roce 1937 přihlásila do soutěže o plovákový letoun pro základní výcvik pilotů. Námořní letectvo požadovalo tento typ letounu ve svých specifikacích 12-Shi.


Projektové práce řídil Yoshimoto Tajima, protože neměl skušenosti s návrhem letadel, podržel se konstrukce staršího cvičného letounu Yokosho K4Y1, ve svém projektu mírně prodloužil trup, nepatrně zmenšil rozpětí křídel, kompletně předělal plováky a jejich uchycení a pro pohon vybral výkonnější verzi motoru Jimpu. Projekt byl předložen námořnictvu a to objednalo stavbu celkem tří prototypů, kterým přidělilo označení "Experimentální plovákový letoun pro základní výcvik 12-Ši" nebo zkrácené označení K8Ni1.
První prototyp byl dokončen a zalétán v listopadu 1938. Továrna Nihon Kokuki K. K. se dostávala stále do většího časového skluzu, až ji nakonec námořnictvo vyřadilo ze soutěže. Druhý prototyp byl dokončen v lednu 1939 a byl testován a zkoušen až do konce roku 1940.

Soutěže se kromě letounu K8Ni1 zúčastnily ještě tyto letouny Kawanishi K8K1 a Watanabe K8W1. Vítězem soutěže se stal letoun Kawanishi K8K1, ale ani ten se nevaráběl ve velkém počtu (celkem 15 letounů), o to se zasloužil starší cvičný letoun Yokosuka K5Y2 Willow, který byl vyráběn ve velkých počtech.
URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231419 Verze : 0
Fotografie a obrázek K8Ni1
Nihon K8Ni1 12-Ši -


Nihon K8Ni1 12-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231432 Verze : 1
Trojpohledový náčrt
Nihon K8Ni1 12-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231431 Verze : 0
Použité zdroje:
Rene J Francillion PhD:"Japanese Aircraft of the Pacific War" Naval Institute Press; rok 1987; ISBN-13: 978-0870213137
Robert C Mikesh and Shorzoe Abe:“Japanese Aircraft 1910-1941“; Putnam Aeronautical Books rok 1990; ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski:“Japońskie samoloty marynarski 1912-1945; Lampart; rok 2000; ISBN 83-86776-00-05
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231433 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více