Název: Name: | Naval Aircraft Factory SBN-1 | |
Originální název: Original Name: | Naval Aircraft Factory SBN-1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1940-DD.03.1942 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1940-DD.03.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 (1522/1551) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 XSBA-l | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2043 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3066 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.89 m | |
Délka: Length: | 8.43 m | |
Výška: Height: | 2.62 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24.06 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright R-1820-38 o výkonu 708 kW třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 408.8 km/h v 4633 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 188.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8626 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1786.4 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet ráže 12,7 mm 1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm 1x 227kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9. Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0. |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Naval Aircraft Factory SBN-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 8-T-11 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Torpédová peruť 8 [1941-1943] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-SBN-1-t45472#486172Verze : 0
Aubi
MOD
Naval Aircraft Factory SBN-1
Společnost Brewster Aeronautical Corporation od svého vzniku vyráběla komponenty pro jiné společnosti, obvykle Vought a Grumman. Jejím prvním vlastním typem se stal Brewster XSBA-1, středoplošník se zakrytou kabinou a pumovnicí pro jednu 227kg bombu, který byl navržen v roce 1934 pro konkurz na průzkumný střemhlavý bombardér pro nové americké letadlové lodi Enterprise a Yorktown, které měly být dokončeny v roce 1936. První vzlet se konal 15. dubna 1936, testy ale prokázaly výkony pod očekávanou hranicí a byl vrácen výrobci. Motor Wright R-1820-4 byl nahrazen výkonnějším XR-1820-22 s třílistou vrtulí, byla předělána kabina a kapotáž motoru. V nové podobě byl prototyp s 423 km/h nejrychlejším strojem své kategorie a BuAer objednal 30 sériových strojů. Protože ale kapacity firmy Brewster byly vyčerpány výrobou F2A-1, zakázka byla přidělena Naval Aircraft Factory. Výroba strojů, označených SBN-1, se ale natolik vlekla, že první byly námořnictvem převzaty až listopadu 1940 a poslední v březnu 1942, kdy již byl beznadějně zastaralý. SBN-1 byly použity k zorganizování torpédové peruti 3 (VB-8) a pak předány k cvičné peruti VT-8 na letadlovou loď Hornet.
Zdroj:
https://www.aero-web.org/specs/naf/sbn-1.htm
https://www.aerofiles.com/_naf.html
en.wikipedia.org
www.daveswarbirds.com
https://www.airwar.ru/enc/sww2/sba.html
www.daveswarbirds.com
Společnost Brewster Aeronautical Corporation od svého vzniku vyráběla komponenty pro jiné společnosti, obvykle Vought a Grumman. Jejím prvním vlastním typem se stal Brewster XSBA-1, středoplošník se zakrytou kabinou a pumovnicí pro jednu 227kg bombu, který byl navržen v roce 1934 pro konkurz na průzkumný střemhlavý bombardér pro nové americké letadlové lodi Enterprise a Yorktown, které měly být dokončeny v roce 1936. První vzlet se konal 15. dubna 1936, testy ale prokázaly výkony pod očekávanou hranicí a byl vrácen výrobci. Motor Wright R-1820-4 byl nahrazen výkonnějším XR-1820-22 s třílistou vrtulí, byla předělána kabina a kapotáž motoru. V nové podobě byl prototyp s 423 km/h nejrychlejším strojem své kategorie a BuAer objednal 30 sériových strojů. Protože ale kapacity firmy Brewster byly vyčerpány výrobou F2A-1, zakázka byla přidělena Naval Aircraft Factory. Výroba strojů, označených SBN-1, se ale natolik vlekla, že první byly námořnictvem převzaty až listopadu 1940 a poslední v březnu 1942, kdy již byl beznadějně zastaralý. SBN-1 byly použity k zorganizování torpédové peruti 3 (VB-8) a pak předány k cvičné peruti VT-8 na letadlovou loď Hornet.
Zdroj:
https://www.aero-web.org/specs/naf/sbn-1.htm
https://www.aerofiles.com/_naf.html
en.wikipedia.org
www.daveswarbirds.com
https://www.airwar.ru/enc/sww2/sba.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.daveswarbirds.com
URL : https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-SBN-1-t45472#224916Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.