Název: Name: | Nakadžima Type 91-1 | Nakajima Type 91-1 |
Originální název: Original Name: | 中島 九一式一型戦闘機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.11.1931-DD.03.1934 Nakajima Aircraft Factory, Ōta DD.09.1932-DD.03.1934 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1931-DD.03.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Nakajima - 320 Ishikawajima - 100 celkem 420 sériových letadel | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1931 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1075 kg | 2370 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1530 kg | 3373 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 7,260 m | 23ft 9,82in |
Výška: Height: | 2,790 m | 9ft 1,84in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.285 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 76,50 kg/m2 | 15.67 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakajima Jupiter Type 7 vzduchem chlazený přeplňovaný hvězdicový devítiválec o výkonu 335,5 - 388 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná pevná. | Nakajima-built Jupiter VII nine-cylinder air-cooled radial, rated 450-520 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 301 km/h v 2100 m | 187 mph in 6890 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 268 km/h v ? m | 166.5 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,5 m/s | 2460.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,0 min do 3000 m | 4,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 500 km | 310.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm nad motorem se zásobou 500 nábojů pro každý. | Two fixed-forward firing 0.303 inch Type 89 machine-guns mounted in the upper decking of the engine cowling, 500 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 中島 九一式一型戦闘機 - Nakažima kyū iči-šiki Iči-gata sentōki - Armádní stíhací letoun Nakadžima typ 91-1 Šestý prototyp stíhacího letounu Nakajima NC byl zásadně změněnou konstrukcí oproti předcházejícím prototypům. Poháněl jej přeplňovaný hvězdicový motor Jupiter VII, licenčně vyráběný společností Nakajima. Nová byly i křídla o menší nosné ploše a radikálně upravenou palivovou soustavou, motor byl kapotován prstencem typu Townend a přední část trupu měla větší průměr. Změn doznal také podvozek a ocasní plochy. Na podzim 1931 byl nový letoun po úspěšných zkouškách přijat do výzbroje armádního letectva jako stíhací letoun typ 91, oficiálně byl předveden veřejnosti v únoru 1932. Výroba se rozeběhla po vypuknutí Šanghajského incidentu, celkem bylo postaveno a předáno 420 stíhaček typu 91-1. Piloti i pozemní personál si tato letadla oblíbili pro snadnou údržbu a velmi dobrou obratnost. Po vypuknutí incidentu v Šanghaji bylo zjištěno, že se letouny rozpadnou ve vzduchu při prudkých manévrech, vyšetřováním byla zjištěna malá strukturální integrita a piloti měly zakázáno provádět prudké bojové obraty. | 中島 九一式一型戦闘機 - Nakajima kyū ichi-shiki ichi-gata sentōki - Army fighter Nakajime Type 91-1 The sixth prototype Nakajima NC was of a fundamentally different design and was powered by a supercharged Nakajima-built Bristol Jupiter VII radial. New wings of smaller area incorporated an internal (jettisonable) fuel tank to port, replacing the padded tank of preceding prototypes; the engine was enclosed by a Townend ring: the diameter of the forward fuselage was increased; both fore and aft main bracing struts were were attached to the fuselage and the tail surfaces were redesigned. In addition, the cross-axle undercarriage gave place to one of split axle type and the guns were repositioned. By the autumn of 1931, the aircraft was accepted by the Army as the Type 91 Fighter, and was made known officially to the Japanese public in February 1932. A total of 420 Army Type 91-1. Pilots assigned to operational units liked these fighters, especially their ease of handling in the air. With the outbreak of the Shanghai Incident, production was accelerated and the Type 91 fighters were hurried to the front, but in this early stage of operations, an aircraft disintegrated near Shanghai raising the question once again about structural integrity. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0-83173-939-8 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.5.( 日本航空機総集〈第5巻〉中島篇), Nakajima Aircraft., Shuppan-Kyodo (出版協同社), rok 1983 http://www.airwar.ru/enc/fww1/type91.html archiv autora |