Název: Name: | Nakadžima NAF-2 - 8-Ši | Nakajima NAF-2 8-Shi |
Originální název: Original Name: | 中島 海軍八試艦上複座戦闘機 [NAF-2] | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1934-DD.MM.1934 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1934-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1270 kg | 2800 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1844 kg | 4065 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,300 m | 33ft 9,5in |
Délka: Length: | 7,260 m | 23ft 9,8in |
Výška: Height: | 2,820 m | 9ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,35 m2 | 283.63 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 64,86 kg/m2 | 13.28 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 338 kW (460 k) - 427 kW (580 k). Vrtule dvoulistá kovová Nakadžima Hamilton-Standard s pevným úhlem náběhu o průměru 2 700 mm. | Nakajima Kotobuki 2 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 454-572 hp, driving a two-bladed Nakajima Hamilton-Standard metal fixed-pitch propeller of the diameter 8ft 10,3in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 260 l | 57.2 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 300 km/h v 3000 m | 186.4 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v 2100 m | 115 mph in 6890 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,66 min do 3000 m | 9,66 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6250 m | 20505 ft |
Dolet: Range: | 850 km | 528.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1617 km | 1004.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem 1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 pro obranu zadní polosféry Pumový náklad: 4x 30 kg pum. | Two 0.303 inch Vickers machine-guns in the upper fuselage decking and one flexible rear-firing 0.303 inch Vickers machine-gun in a dorsal position. Bomb load: Four 66 lbs of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 中島 海軍八試艦上複座戦闘機 [NAF-2] - Experimentální námořní, dvoumístný, stíhací letoun 8-Ši (NAF-2) - Letoun vznikl na základě specifikací 8-Shi z roku 1931. - Prototypy se od sebe lišily mezikřídelními vzpěrami první měl tyto vzpěry ve tvaru písmene N a druhý jednoduché ve tvaru písmene I. - Soutěže se zůčastnila továrna Micubiši s prototypem Ka-8 - Oba prototypy odprodalo námořní letectvo tiskovému koncernu Asahi Šimbun, poté co o tuto kategorii letadel ztratilo zájem. - NAF-2 bylo pouze tovární uznačení. | 中島 海軍八試艦上複座戦闘機 [NAF-2] - Experimental Navy Two-seat Fighter 8-Shi (NAF-2) |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, London, Putnam, 1990, ISBN: 0-85177-840-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |