Název: Name: | Nakadžima Ki-49-IIa Kou | |
Originální název: Original Name: | 中島 キ-49-II甲 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1942-DD.MM.194R Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta / DD.01.1943-DD.MM.194R Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy 667 (verze IIa i IIb dohromady) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1942 | |
Osádka: Crew: | 8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6530 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10680 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11400 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 20,424 m | |
Délka: Length: | 16,500 m | |
Výška: Height: | 4,250 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 69,05 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 154,81 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakajima Ha-109 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 118 kW (1 520 k), 1 059 kW (1 440 k) v h= 2 150 m a 971 kW (1 320 k) v h= 5 250 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 140 l (v samosvorných nádržích) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 492 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 3000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,6 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9300 m | |
Dolet: Range: | 2000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2950 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón Ho-1 ráže 20mm ve střelišti na hřbetě trupu 5x kulomet pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v těchto střelištích: v přídi, na konci trupu, boční střeliště po obou stranách a pod trupem. Pumový náklad: 750 - 1 000 kg, při sebevražedném letu 1 600 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 中島 一〇〇式重爆撃機二型「呑龍」(キ-49ーII甲) - Nakajima iči rei rei-šiki džū bakugeki-ki ni-gata "Donryū"(Ki-49-IIKō) - Těžký armádní bombardér Typ 100 model 2A "Donryu" Nakadžima Ki-49-IIa (Ko) 呑龍 - Donryu - Bouřlivý Drak (jap.) Spojenecké kódové jméno: Helen | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Jaroslav Schmid, Stíhací a bombardovací letadla Japonska, díl 2., Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN 80-7238077-x Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-49 Donryu in Japanese Army Air Force Service, A. Schiffer Military History Book Publishing, rok 2007, ISBN: 0764303449 L+K 17/1993, str.42, Nakajima Ki-49 Donryu, Václav Němeček www.militaryfactory.com http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki49.html http://brazd.ru/ki49.html www.century-of-flight.net koapp.narod.ru www.aviastar.org http://www.angelfire.com/fm/compass/Donryu.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-49-IIa-Donrju-Helen-t8541#103673Verze : 0
Vláďa
MOD
Nakajima Ki-49-IIa
Operační nasazení:
Ki-49-II byl nasazen prakticky na všech bojištích v Tichomoří, kde bojovalo armádní letectvo. Pokud se nesetkal se stíhacím letectvem protivníka, dosahoval úspěchy, bohužel to bylo čím dál méně časté. Proto postupně přechází k cvičným útvarům, plní úkoly hlídkové služby proti ponorkám. V tomto případě nesl přístroj pro detekci magnetických anomálií. Na konci své kariéry je používán jako sebevražedný, potom je odlehčen o výzbroj, je dvou-třímístný a nesl 1 600 kg výbušnin.
Dva letouny Ki-49-II byly zkoušeny pro noční stíhání. Jeden byl vybaven silným světlometem a druhý byl vyzbrojen protiletadlovým kanónem ráže 75 mm. Taktika to byla bezesporu zajímavá, ale zcela určitě těžkopádná a nepraktická.
Operační nasazení:
Ki-49-II byl nasazen prakticky na všech bojištích v Tichomoří, kde bojovalo armádní letectvo. Pokud se nesetkal se stíhacím letectvem protivníka, dosahoval úspěchy, bohužel to bylo čím dál méně časté. Proto postupně přechází k cvičným útvarům, plní úkoly hlídkové služby proti ponorkám. V tomto případě nesl přístroj pro detekci magnetických anomálií. Na konci své kariéry je používán jako sebevražedný, potom je odlehčen o výzbroj, je dvou-třímístný a nesl 1 600 kg výbušnin.
Dva letouny Ki-49-II byly zkoušeny pro noční stíhání. Jeden byl vybaven silným světlometem a druhý byl vyzbrojen protiletadlovým kanónem ráže 75 mm. Taktika to byla bezesporu zajímavá, ale zcela určitě těžkopádná a nepraktická.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-49-IIa-Donrju-Helen-t8541#103726Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Doplním fotografii stroje Nakajima Ki-49-IIa, mnoho dalších pěkných fotografií na http://www.ijaafpics.com/jbwki491.htm.
Jak jsem již psal výše : pomůcka pro rozlišení verze Ki-49-I měla na boku pouze dvě okna nad sebou a verze Ki-49-II měla okna čtyři (do obráceného T).
Jak jsem již psal výše : pomůcka pro rozlišení verze Ki-49-I měla na boku pouze dvě okna nad sebou a verze Ki-49-II měla okna čtyři (do obráceného T).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-49-IIa-Donrju-Helen-t8541#126914Verze : 0
Vláďa
MOD
Nakajima Ki-49-IIb
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-49-IIa-Donrju-Helen-t8541#24560Verze : 0
Kamufláž stroje od 61.Sentai rok 1943. Letadla k jednotkám většinou přicházely bez kamufláže a až tam dostávaly skvrnitou kamufláž.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-49-IIa-Donrju-Helen-t8541#103681Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Trojpohledový náčrtek Nakajima Ki-49-IIa, odlišení od verze jedna - okénka bočního střeliště u verze II jsou čtyři na jedné straně.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-49-IIa-Donrju-Helen-t8541#103676Verze : 0
Vláďa
MOD
.
Ki 49-IIa, jenž na přelomu let 1943-1944 sloužil u 2. chútai 7. sentai (2. letky 7. pluku) na Nové Guinei. Stroj nese zajímavou kamufláž, kde na kovový povrch letounu bylo aplikováno množství nastříkaných křížů tmavou zelenou barvou. Černě natřené plochy před kabinou a na vnitřních stranách motorových gondol bránily oslnění osádky odrazem slunce od kovového povrchu stroje.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Nakadžima |
Typ letounu | Nakadžima Ki 49-IIa Donrjú [Helen] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 7. letecký pluk [1938-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Ki 49-IIa, jenž na přelomu let 1943-1944 sloužil u 2. chútai 7. sentai (2. letky 7. pluku) na Nové Guinei. Stroj nese zajímavou kamufláž, kde na kovový povrch letounu bylo aplikováno množství nastříkaných křížů tmavou zelenou barvou. Černě natřené plochy před kabinou a na vnitřních stranách motorových gondol bránily oslnění osádky odrazem slunce od kovového povrchu stroje.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Nakadžima |
Typ letounu | Nakadžima Ki 49-IIa Donrjú [Helen] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 7. letecký pluk [1938-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Nakadžima |
Typ letounu | Nakadžima Ki 49-IIa Donrjú [Helen] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 7. letecký pluk [1938-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-49-IIa-Donrju-Helen-t8541#584334Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.