Název: Name: | Nakadžima 7-Ši | |
Originální název: Original Name: | 中岛 7-试 N-35 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.11.1933 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.11.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2300 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 8,500 m | |
Výška: Height: | 3,500 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 76,67 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 o vzletovém výkonu 427 kW (580 k), 338 kW (460 k) v h= 3 000 m, vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 000 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | |
Dolet: Range: | 720 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,69 mm 1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,69 mm Pumový náklad: 1x 250 kg puma zavěšená pod trupem. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | N-35 - tovární označení 七試艦上特殊爆撃機 - Nana-Ši Kanjo Tokušu Bakugekiki - Nakadžima 7-Ši Speciální palubní bombardovací letoun | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-7-Si-t86478#320344Verze : 0
Vláďa
MOD
Nakajima 7-Shi
Historie:
Kaigun Koku Hombu v roce 1932 vydalo velmi důležité specifikace označené 7-Shi, kterými námořnictvo požadovalo po dodavatelích letecké techniky novou výzbroj snad ve všech kategoriích. Na druhou stranu musím dodat, že pouze ve dvou kategoriích mohlo japonské námořní letectvo zařadit do své výzbroje nové stroje, vzniknuvších na základě těchto specifikací.
Jednou z mnoha neúspěšných konstrukcí byl prototyp palubního bombardéru Nakajima N-35 Tokubaku. Specifikacemi 7-Shi již podruhé po sobě Kaigun Koku Hombu oslovilo přímo továrnu Nakajima Hikoki K. K., opětovně byl požadován vývoj a stavba prototypu palubního speciálního bombardéru. Pod označením "speciální bombardér" se v Japonsku skrýval vývoj střemhlavého bombardéru. Inženýr Ryozo Yamamoto z továrny Nakajima opět spolupracoval s inženýrem Junichirem Nagahatem z technického oddělení námořního letectva a navrhli nový dvouplošný bombardér, který byl poháněn shodnou pohonnou jednotkou jako jejich první pokus o střemhlavý bombardér Nakajima 6-Shi – devítiválcovým motorem Kotobuki 2Kai. Křídla bylo možno ručně sklopit, tím se mělo ulehčit parkování na palubě letadlové lodi. Oba konstruktéři podle nových specifikací navrhli a postavili dosti podobný letoun, jako byl jeho předchůdce, bohužel, také letové vlastnosti byly podobné, tedy stejně špatné a také jeho osud byl shodný – námořní letectvo po krátkých zkouškách zastavilo jeho další vývoj.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
Historie:
Kaigun Koku Hombu v roce 1932 vydalo velmi důležité specifikace označené 7-Shi, kterými námořnictvo požadovalo po dodavatelích letecké techniky novou výzbroj snad ve všech kategoriích. Na druhou stranu musím dodat, že pouze ve dvou kategoriích mohlo japonské námořní letectvo zařadit do své výzbroje nové stroje, vzniknuvších na základě těchto specifikací.
Jednou z mnoha neúspěšných konstrukcí byl prototyp palubního bombardéru Nakajima N-35 Tokubaku. Specifikacemi 7-Shi již podruhé po sobě Kaigun Koku Hombu oslovilo přímo továrnu Nakajima Hikoki K. K., opětovně byl požadován vývoj a stavba prototypu palubního speciálního bombardéru. Pod označením "speciální bombardér" se v Japonsku skrýval vývoj střemhlavého bombardéru. Inženýr Ryozo Yamamoto z továrny Nakajima opět spolupracoval s inženýrem Junichirem Nagahatem z technického oddělení námořního letectva a navrhli nový dvouplošný bombardér, který byl poháněn shodnou pohonnou jednotkou jako jejich první pokus o střemhlavý bombardér Nakajima 6-Shi – devítiválcovým motorem Kotobuki 2Kai. Křídla bylo možno ručně sklopit, tím se mělo ulehčit parkování na palubě letadlové lodi. Oba konstruktéři podle nových specifikací navrhli a postavili dosti podobný letoun, jako byl jeho předchůdce, bohužel, také letové vlastnosti byly podobné, tedy stejně špatné a také jeho osud byl shodný – námořní letectvo po krátkých zkouškách zastavilo jeho další vývoj.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-7-Si-t86478#365015Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.