Název: Name: | Nakadžima NK1F Sakae | |
Originální název: Original Name: | 榮二一型 (栄21型) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | |
Výrobce: Producer: | 中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha, Musashi | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | cca 20000 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.12.1941 | |
Použití: Use: | A6M3 22 A6M3 32 A6M5 52 A6M5a A6M5b A6M5 52d-S A6M5-K J1N | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 590 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 1630 mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1147 mm | |
Celková výška: Overall Height: | - mm | |
Vrtání: Bore: | 130 mm | |
Zdvih: Stroke: | 150 mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 27,86 l | |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 90 | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Dvojitý karburátor Nakadžima | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,2 : 1 | |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňovaný jednostupňovým, dvourychlostním kompresorem. | |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 842.6 kW při 2750 ot/min | |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový: 843 kW (1 146 k) při 2 750 ot/min a plnícím tlaku +300 mmHg (0,4 barů). Bojový výkon: I. převod. stupeň kompresoru: 820,25 kW (1 115 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +200 mmHg (0,267 barů) v h= 2 850 m. II. převod. stupeň kompresoru: 731,8 kW (993,5 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +200 mmHg (0,267 barů) h= 6 000 m. | |
Zdroje: Sources: | Adam Jarski a Waldemar Pajdosz, Seria: Monografie Lotnicze Numer 7, Mitsubishi A6M Zero, Wydanie III, AJ-Press, Gdaňsk, 1995, ISBN 83-86208-25-2 www.enginehistory.org ja.wikipedia.org http://www.j-aircraft.com/faq/A6M.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/NK1F-Sakae-21-t68946#242317Verze : 1
Vláďa
MOD
Fotografie motoru Nakajima NK1F Sakae 21
URL : https://www.valka.cz/NK1F-Sakae-21-t68946#242325Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.