Main Menu
User Menu
Reklama

NK1F Sakae 21

榮二一型

     
Název:
Name:
Nakadžima NK1F Sakae
Originální název:
Original Name:
榮二一型 (栄21型)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor
Výrobce:
Producer:
中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha, Musashi
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
cca 20000
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.12.1941
Použití:
Use:
A6M3 22
A6M3 32
A6M5 52
A6M5a
A6M5b
A6M5 52d-S
A6M5-K
J1N
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
590 kg
Celková délka:
Overall Length:
1630 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1147 mm
Celková výška:
Overall Height:
- mm
Vrtání:
Bore:
130 mm
Zdvih:
Stroke:
150 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
27,86 l
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 90
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Dvojitý karburátor Nakadžima
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,2 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňovaný jednostupňovým, dvourychlostním kompresorem.
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
842.6 kW při 2750 ot/min
Poznámka:
Note:
Výkon vzletový:
843 kW (1 146 k) při 2 750 ot/min a plnícím tlaku +300 mmHg (0,4 barů).
Bojový výkon:
I. převod. stupeň kompresoru: 820,25 kW (1 115 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +200 mmHg (0,267 barů) v h= 2 850 m.
II. převod. stupeň kompresoru: 731,8 kW (993,5 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +200 mmHg (0,267 barů) h= 6 000 m.
Zdroje:
Sources:
Adam Jarski a Waldemar Pajdosz, Seria: Monografie Lotnicze Numer 7, Mitsubishi A6M Zero, Wydanie III, AJ-Press, Gdaňsk, 1995, ISBN 83-86208-25-2
www.enginehistory.org
ja.wikipedia.org
http://www.j-aircraft.com/faq/A6M.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/NK1F-Sakae-21-t68946#242317Verze : 1
MOD
Fotografie motoru Nakajima NK1F Sakae 21
URL : https://www.valka.cz/NK1F-Sakae-21-t68946#242325Verze : 0
MOD