Název: Name: | Morane-Saulnier P | |
Originální název: Original Name: | Morane-Saulnier P | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.191R Aéroplanes Morane-Saulnier, Villacoublay / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 565 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 432 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 730 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.20 m | |
Délka: Length: | 7.18 m | |
Výška: Height: | 3.48 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9J o výkonu 81 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 156 km/h v 1980 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 145 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,75 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4880 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost 2,5 h MoS.21 - stroje nouzově vybavené motorem Le Rhone 9C o 59 kW | |
Zdroje: Sources: | Munson, Kenneth. Aircraft of the World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4 Balous, Miroslav: Morane-Saulnier Type P, Letectví a kosmonautika 2015 / 06 www.aviafrance.com www.theaerodrome.com |
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-P-t18331#67361Verze : 0
.
Morane-Saulnier P ve standardním zbarvení Royal Flying Corps. V roce 1916, kdy RFC Morany P používal, jej měly ve výzbroji pouze dvě perutě - 1. a 3. peruť. Obrázek ukazuje standardní vzhled britských Moranů. Stroj je v továrním zbarvení, příď je natřena krémovou barvou, plátěné části jsou ponechány v barvě lakovaného plátna. Stroj nese britské výsostné označení. Na kýlovce se obvykle nacházelo černé sériové číslo. Parasoly často létaly bez vrtulových krytů, či s jinými typy krytů motoru.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Morane-Saulnier |
Typ letounu | Morane-Saulnier P |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Morane-Saulnier P ve standardním zbarvení Royal Flying Corps. V roce 1916, kdy RFC Morany P používal, jej měly ve výzbroji pouze dvě perutě - 1. a 3. peruť. Obrázek ukazuje standardní vzhled britských Moranů. Stroj je v továrním zbarvení, příď je natřena krémovou barvou, plátěné části jsou ponechány v barvě lakovaného plátna. Stroj nese britské výsostné označení. Na kýlovce se obvykle nacházelo černé sériové číslo. Parasoly často létaly bez vrtulových krytů, či s jinými typy krytů motoru.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-P-t18331#465341Verze : 0
Rad
MOD
flyingmachines.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Morane-Saulnier P |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Morane-Saulnier P |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-P-t18331#503506Verze : 0
Aubi
MOD
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20337.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Morane-Saulnier P |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jeden ze strojů s 59kW motorem.
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-P-t18331#503507Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.