Morane-Saulnier MS.405 C.1

     
Název:
Name:
Morane-Saulnier MS.405 C.1 Morane-Saulnier MS.405 C.1
Originální název:
Original Name:
Morane-Saulnier MS.405 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1938 Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-20.01.1937 prototypes
DD.03.1937-15.12.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
15 předsériových
První vzlet:
Maiden Flight:
08.08.1935 1st prototype
20.01.1937 2nd prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1860 kg 4101 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2440 kg 5379 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,200 m 53ft 1,75in
Délka:
Length:
8,170 m 26ft 9,66in
Výška:
Height:
2,710 m 8ft 10,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,10 m2 184.06 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
142,690 kg/m2 29.23 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) a 633 kW (860 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček typu Hispano Suiza 27M o průměru 3 100 mm.
Hispano-Suiza 12Ycrs twelve-cylinder, liquid-cooled Vee engine, rated 824 hp for take-off and 848 hp at 13,123 ft,
driving a three-blade variable-pitch Hispano Suiza 27M propeller with diameter 10 ft 2 in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
406 l v trupové nádrži 89.3 UK gallons in a fuselage tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
479 km/h v 4000 m 297.6 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v 3260 m 205.1 mph in 10696 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,83 m/s 1935 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano-Suiza HS-9 ráže 20 mm, střílející osou vrtule, 60 granátů a
2x pevný kulomet ráže 7,5 mm v křídlech, po 300 nábojích.
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-9 cannon fired through the propeller hub, 60 rounds and
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns in a wings, 300 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1. prototyp motor Hispano Suiza 12Ygrs o výkonu 633 kW (860 k), této motor poháněl dvoulistou dvoupolohovou vrtuli Chauviere, letoun dosahoval 443 km/h v h= 3 500 m.


Letoun Morane Saulnier MS.405 vznikl na základě požadavku francouzského letectva, to chtělo moderní jednoplošnou stíhačku. MS.405 tento požadavek splnil pouze částečně - byl jednoplošníkem se zatahovacím podvozkem (První prototyp nějakou dobu létal s prozatímním pevným podvozkem). Nesplnil požadavek na modernost - konstrukce draku byla zastaralá. Moderní letouny využívaly povrchu letounu (kovové skořepiny) jako nosné části, MS.405 měl trup sestaven celé sítě hliníkových profilů a tento složitý rám byl zakryt Plymaxem, což byla překližka potažená tenkou (0,4 mm) vrstvou hliníku.
The first prototype was powered by an 848 hp Hispano Suiza 12Ygrs engine with a two-bladed two-pitch Chauvière propeller. Its top speed was 298 mph at 13,120 feet.


The MS.405 was developed in response to a French fighter specification of July 1934. Although it was a monoplane, in other ways it was an old fashioned aircraft. Morane Saulnier built their aircraft using technology known from earlier biplanes. Structural strength was provided by a series of bulkheads connected by aluminium tubes, connected by wire-braced struts. The aircraft was skinned with Plymax, a composite of plywood and aluminium.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
Gaston Botquin, Monografie Lotnicze Numer 28, M.S. 406, AJ PRESS Gdynia, ISBN 83-86208-46-5
Gaston Botquin, Aircraft Profile No. 147, The Morane Saulnier 406, Profile Publications Ltd., Surrey, England
www.historyofwar.org
www.aviastar.org
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ms405.html
http://airwiki.org/enc/fww2/ms406.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-405-C-1-t71689#252449 Verze : 0
Fotografie předsériových MS.405C.1
zdroj uveden výše
Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-405-C-1-t71689#252451 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek MS.405C.1
zdroj uveden výše
Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-405-C-1-t71689#252450 Verze : 0
https://atf40.1fr1.net/t15239-chasseur-ms-405

Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


Morane-Saulnier MS.405 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-405-C-1-t71689#733841 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více