Název: Name: | Morane-Saulnier MS.138 Ep.2 | |
Originální název: Original Name: | Morane-Saulnier MS.138 Ep.2 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.19RR Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 178 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1927 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 517 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 775 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,900 m | |
Délka: Length: | 6,780 m | |
Výška: Height: | 3,690 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 39,744 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9Ac vzduchem chlazený rotační devítiválec o výkonu 66,2 kW (90 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 140 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 118 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 1,28 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letoun byl vyráběn a dodáván s různými motory do této řady jsou započteny typy: MS.137 - verze s motorem Salmson 9Ac MS.138 - hlavní typ s motorem Le Rhône 9Ac MS.139 - verze s motorem Clerget 9B. Ve francouzském letectvu sloužil do roku 1935. | |
Zdroje: Sources: | en.wikipedia.org www.aviationsmilitaires.net www.airbil.com http://www.airwar.ru/enc/other1/ms138.html |
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-138-Ep-2-t1856#496014Verze : 0
Vláďa
MOD
MS 138 byl vyvinut pro francouzské letectvo jako jeho cvičný dvoumístný typ pro základní výcvik, nahrazující předchozí MS 35. Bylo vyrobeno a dodáno 178 kusů tohoto hornoplošníku, většina Francii ale menší množství i Řecku. Pohon byl na tu dobu již poněkud archaickou pohonnou jednotkou – rotačním motorem Le Rhone 9C se kterou dosahoval rychlosti jen 135 km/h. Prototyp odstartoval poprvé v roce 1927, na něj navázala série, stroje se k výcviku používaly až do roku 1935. Celý název stroje je MS 138 EP2 (EP značí školní pro základní výcvik a 2 počet členů posádky.
Byly vyprojektovány i další stroje této řady které se měly lišit především pohonnou jednotkou, například MS 137 s motorem Salmson 9Ac nebo MS 139 s rotačním Clergetem 9B.
Stroj na fotce je rekonstruovaný exemplář s údajně původním motorem a vrtulí ze sbírky Jeana Sallise
Byly vyprojektovány i další stroje této řady které se měly lišit především pohonnou jednotkou, například MS 137 s motorem Salmson 9Ac nebo MS 139 s rotačním Clergetem 9B.
Stroj na fotce je rekonstruovaný exemplář s údajně původním motorem a vrtulí ze sbírky Jeana Sallise
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-138-Ep-2-t1856#165989Verze : 0
Morane Saulnier MS.138



URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-138-Ep-2-t1856#6951Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.