Morane-Saulnier MS.138 Ep.2

     
Název:
Name:
Morane-Saulnier MS.138 Ep.2 Morane-Saulnier MS.138 Ep.2
Originální název:
Original Name:
Morane-Saulnier MS.138 Ep.2
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.19RR Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
178
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
517 kg 1140 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
775 kg 1709 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,900 m 35ft 9,12in
Délka:
Length:
6,780 m 22ft 2,93in
Výška:
Height:
3,690 m 12ft 1,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,50 m2 209.9 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
39,744 kg/m2 8.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône 9Ac vzduchem chlazený rotační devítiválec o výkonu 66,2 kW (90 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Le Rhône 9Ac nine-cylinder air-cooled rotary engine rated at 88.8hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
118 km/h v ? m 73.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1,28 m/s 252 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun byl vyráběn a dodáván s různými motory do této řady jsou započteny typy:
MS.137 - verze s motorem Salmson 9Ac
MS.138 - hlavní typ s motorem Le Rhône 9Ac
MS.139 - verze s motorem Clerget 9B.
Ve francouzském letectvu sloužil do roku 1935.
The Morane-Saulnier M.S.138 was a two-seat parasol primary trainer, used by the French Air Force in the first half of the 1930s.
Three variants were produced. The M.S.137 and M.S.139 had different engines.
MS.137 - version with Salmson 9Ac engine
MS.138 - main production type with Le Rhône 9Ac engine
MS.139 - version with Clerget 9B engine
Zdroje:
Sources:
en.wikipedia.org
www.aviationsmilitaires.net
www.airbil.com
http://www.airwar.ru/enc/other1/ms138.html
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-138-Ep-2-t1856#496014 Verze : 0
MS 138 byl vyvinut pro francouzské letectvo jako jeho cvičný dvoumístný typ pro základní výcvik, nahrazující předchozí MS 35. Bylo vyrobeno a dodáno 178 kusů tohoto hornoplošníku, většina Francii ale menší množství i Řecku. Pohon byl na tu dobu již poněkud archaickou pohonnou jednotkou – rotačním motorem Le Rhone 9C se kterou dosahoval rychlosti jen 135 km/h. Prototyp odstartoval poprvé v roce 1927, na něj navázala série, stroje se k výcviku používaly až do roku 1935. Celý název stroje je MS 138 EP2 (EP značí školní pro základní výcvik a 2 počet členů posádky.
Byly vyprojektovány i další stroje této řady které se měly lišit především pohonnou jednotkou, například MS 137 s motorem Salmson 9Ac nebo MS 139 s rotačním Clergetem 9B.
Stroj na fotce je rekonstruovaný exemplář s údajně původním motorem a vrtulí ze sbírky Jeana Sallise
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-138-Ep-2-t1856#165989 Verze : 0
Morane Saulnier MS.138





URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-138-Ep-2-t1856#6951 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více