Mk.84 AIR
Mk.84 AIR je puma typu HDGP. Je vybavena ocasním dílem BSU-50/B. BSU-50/B je plechová krabice obsahující padákobalónové brzdné zařízení. Po odhozu z letounu se působením aerodynamických sil z ,krabice, uvolní a za pumou nafoukne nylonový padákobalon. Pilot má možnost volby a shodit pumu bez aktivace tohoto zařízení, tedy s LD.
Ráže je stejná, o obou 2000 liber. Více jak 12000 kusů MK-84 shodilo USAF během operace Desert Storm. Z letounů F-15E, F-16C, D a F-111F. Necelou tisícovku z toho shodila letadla USMC.
Rozměry Mk.84 (LD) / Mk.84 AIR (HD)
délka: 327,6 cm / 335,3 cm
průměr: 45,7cm
rozpětí stabilizačních ploch: 63,5 cm / 94 cm – rozpětí rozvinutého brzdícího zařízení
hmotnost trhaviny: 429 kg Tritonalu, nebo H-6
hmotnost celkem: 894 kg (udáváno i 926 kg bez rozlišení typu)
smrtící rádus: 914 m
cena za kus: 3100 USD
Limity odhozu:
minimální výška : 451 m / 46 m
Mk.84 AIR je puma typu HDGP. Je vybavena ocasním dílem BSU-50/B. BSU-50/B je plechová krabice obsahující padákobalónové brzdné zařízení. Po odhozu z letounu se působením aerodynamických sil z ,krabice, uvolní a za pumou nafoukne nylonový padákobalon. Pilot má možnost volby a shodit pumu bez aktivace tohoto zařízení, tedy s LD.
Ráže je stejná, o obou 2000 liber. Více jak 12000 kusů MK-84 shodilo USAF během operace Desert Storm. Z letounů F-15E, F-16C, D a F-111F. Necelou tisícovku z toho shodila letadla USMC.
Rozměry Mk.84 (LD) / Mk.84 AIR (HD)
délka: 327,6 cm / 335,3 cm
průměr: 45,7cm
rozpětí stabilizačních ploch: 63,5 cm / 94 cm – rozpětí rozvinutého brzdícího zařízení
hmotnost trhaviny: 429 kg Tritonalu, nebo H-6
hmotnost celkem: 894 kg (udáváno i 926 kg bez rozlišení typu)
smrtící rádus: 914 m
cena za kus: 3100 USD
Limity odhozu:
minimální výška : 451 m / 46 m