Název: Name: | Miles M.20 | |
Originální název: Original Name: | Miles M.20 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 Phillips & Powis Aircraft, Ltd., Reading | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.09.1940 první prototyp 08.05.1941 druhý prototyp | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2663 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3519 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.54 m | |
Délka: Length: | 9.17 m | |
Výška: Height: | 3.81 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.74 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 162.1 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin XX o výkonu 969 kW třílistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 700 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 563.3 1) km/h v 6279 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 339.6 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16.3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9571 m | |
Dolet: Range: | 885.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400.1 km | |
Výzbroj: Armament: | 8x pevný 7,7mm kulomet Browning Mk.II v křídlech | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) bez výzbroje; 536 km/h v plné výbavě | |
Zdroje: Sources: | Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3. www.britishaircraft.co.uk www.jaapteeuwen.com |
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-20-t7967#22954Verze : 0
Miles M.20
V průběhu bitvy o Británii se očekával nedostatek stíhacích letounů. Proto byl firmě Miles zadán požadavek na návrh stroje, který byl snadno a rychle vyrobitelný a mohl tak snadno doplnit řady. Walter Capley u Milese navrhl jednoduchý stroj, který byl celodřevěné konstrukce, s pevným podvozkem, takže nepotřeboval složitou hydrauliku, a přístrojovým vybavením z velké části přejatým z klasického cvičného stroje Miles Master. Motor a jeho uložení zase bylo shodné s motorovými skupinami Avra Lancaster a Bristolu Beaufighter. Poprvé mezi britskými stíhači měl také kapkovitý překryt kabiny. Výzbroj tvořilo osm kulometů, ovšem s možností zástavby dalších čtyř. Od vzniku návrhu do prvního vzletu uplynulo pouze 65 dnů, uskutečnil se 14. září 1940. Mezitím ale potřeba doplňkového stíhače pominula, takže byl další vývoj zastaven a tento prototyp byl později ve Woodley sešrotován.
Firma Miles ovšem návrh použila pro specifikace N.1/41, vydané námořním letectvem a které požadovaly jednoduchý palubní stíhač, který by mohl startovat i z tzv. CAM lodí (Catapult Aircraft Merchantmen), klasických obchodních lodí, které byly upraveny pr poskytování letecké ochrany konvojů, ale které neměly dostatečné plochy pro přistávání. Letadla měla proto startovat jednorázově, měla mít odhazovatelný podvozek a přistávat na hladinu moře. Tento prototyp poprvé startoval 8. května 1941. Tyto stroje ale nakonec nebyly potřeba, než zavádět nový typ se vyplatilo takto použít staré a vlastně vyřazené Hurricany, druhý prototyp tak brzy následoval svého staršího sourozence.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_M.20
http://www.aviastar.org/air/england/miles_m-20.php
www.jaapteeuwen.com
V průběhu bitvy o Británii se očekával nedostatek stíhacích letounů. Proto byl firmě Miles zadán požadavek na návrh stroje, který byl snadno a rychle vyrobitelný a mohl tak snadno doplnit řady. Walter Capley u Milese navrhl jednoduchý stroj, který byl celodřevěné konstrukce, s pevným podvozkem, takže nepotřeboval složitou hydrauliku, a přístrojovým vybavením z velké části přejatým z klasického cvičného stroje Miles Master. Motor a jeho uložení zase bylo shodné s motorovými skupinami Avra Lancaster a Bristolu Beaufighter. Poprvé mezi britskými stíhači měl také kapkovitý překryt kabiny. Výzbroj tvořilo osm kulometů, ovšem s možností zástavby dalších čtyř. Od vzniku návrhu do prvního vzletu uplynulo pouze 65 dnů, uskutečnil se 14. září 1940. Mezitím ale potřeba doplňkového stíhače pominula, takže byl další vývoj zastaven a tento prototyp byl později ve Woodley sešrotován.
Firma Miles ovšem návrh použila pro specifikace N.1/41, vydané námořním letectvem a které požadovaly jednoduchý palubní stíhač, který by mohl startovat i z tzv. CAM lodí (Catapult Aircraft Merchantmen), klasických obchodních lodí, které byly upraveny pr poskytování letecké ochrany konvojů, ale které neměly dostatečné plochy pro přistávání. Letadla měla proto startovat jednorázově, měla mít odhazovatelný podvozek a přistávat na hladinu moře. Tento prototyp poprvé startoval 8. května 1941. Tyto stroje ale nakonec nebyly potřeba, než zavádět nový typ se vyplatilo takto použít staré a vlastně vyřazené Hurricany, druhý prototyp tak brzy následoval svého staršího sourozence.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_M.20
http://www.aviastar.org/air/england/miles_m-20.php
www.jaapteeuwen.com
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-20-t7967#246706Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Na předchozím obrázku je druhý prototyp, zde je první (posunutý ocas, jiné "nohavice").
www.miles-aircraft.com
www.miles-aircraft.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-20-t7967#74829Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.