Název: Name: | Mil Mi-6 | |
Originální název: Original Name: | Миль Ми-6 | |
Kategorie: Category: | transportní vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1958-DD.MM.1962 Moskevský letecký závod č. 23, Moskva / DD.MM.1959-DD.MM.1971 Rostovský letecký závod č. 168, Rostov na Donu / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1958-DD.MM.1971 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Moskva: 50 Rostov: 874 (všechny verze / all versions) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.06.1957 Mil V-6 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 26500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 39700 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 41700 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 41,74 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 33,17 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 3,201) m | |
Celková výška: Overall Height: | 9,16 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 35,00 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 6,30 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 962,11 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 31,17 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Solovjov D-25V o maximálním výkonu 4045 kW/5500 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 8150 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 200 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | 2250 m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 4500 m | |
Dolet: Range: | 500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 61 vojáků 8000-12000 kg nákladu 8000 kg podvěšeného nákladu | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Afanasjev A-12,7 ráže 12,7 mm v příďovém střelišti NUV-1M | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | 1) rozpětí křídla: 15,30 m | |
Zdroje: Sources: | Михеев, Вадим Р. Русский размер, Авиация и Время 1999/01. Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9. Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2. Yefim Gordon, Dmitriy and Sergey Komissarov - Mil´s Heavylift Helicopters Mi-6/Mi-10/V-12/Mi-26; Midland Publishing 2005; ISBN 1857802063 ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-6-Kod-NATO-Hook-A-t934#370547Verze : 1
buko1
MOD
Mil Mi-6 poprvé vzlétl v roce 1957 a byl zdaleka největším vrtulníkem své doby. Přestože Mil Mi-26, zavedený v roce 1980 je těžší a výkonější, zůstává Mi-6 dosud největším sériově vyráběným vrtulníkem na světě. V NATO získal jméno "Hook". Používá se pro civilní i vojenské účely a navzdory svým malým manevrovacím schopnostem zůstává mimořádně schopným vrtulníkem. "Hook" slouží v mnoha dřívějších ruských spojeneckých zemích, od Alžírska až po Vietnam. V Rusku nadále zůstává ve službě v různých civilních a vojenských verzích.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-6-Kod-NATO-Hook-A-t934#49495Verze : 1
Zdroje :
commons.wikimedia.org
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KazakhstanMi-6(DF-SD-01-06280).jpg
commons.wikimedia.org
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KazakhstanMi-6(DF-SD-01-06280).jpg
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-6-Kod-NATO-Hook-A-t934#316398Verze : 0
Mil Mi-6 "Žltá 12" Sovietskeho námornictva z výzbroje 830. vruľníkoveho pluku. Tento pluk používal vrtuľníky Mi-6 (Mi-6A) v rokoch 1962-1993.
Mil Mi-6 Side view by Basil Zolotov
Mil Mi-6 Side view by Basil Zolotov
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-6-Kod-NATO-Hook-A-t934#371333Verze : 0
buko1
MOD
Z věrohodných zdrojů mám informaci, že v nákladním prostoru tohoto kolosu je akustika jako v kostele
.
Zajímavé zvuky ta mašina vydává i při letu - interesantní je pohled na poměrně pomalu otáčející rotor a naslouchání zvukům, které připomínají tupé mlácení slévárenského kladiva.
Mimo jiné, neškodil by nějaký snímeček
Fridrich

Zajímavé zvuky ta mašina vydává i při letu - interesantní je pohled na poměrně pomalu otáčející rotor a naslouchání zvukům, které připomínají tupé mlácení slévárenského kladiva.
Mimo jiné, neškodil by nějaký snímeček

Fridrich
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-6-Kod-NATO-Hook-A-t934#19198Verze : 0
Přidám pár odkazů na video: http://video.aviacia.ru/
Manuál v ruštině, aerodynamika: http://www.airwar.ru/other/bibl/mi-6_aero.html tecnický popis: http://www.airwar.ru/other/bibl/mi-6to.html
Manuál v ruštině, aerodynamika: http://www.airwar.ru/other/bibl/mi-6_aero.html tecnický popis: http://www.airwar.ru/other/bibl/mi-6to.html
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-6-Kod-NATO-Hook-A-t934#209329Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.