Přehled hlavních verzí
V-24
Bitevní a výsadkový vrtulník, dva motory TV3-117, rovná křídla se závěsníky, pohiblivý kulomet A-12,7A v přídi, zatahovací podvozek. 1969, 8 ks.
Mi-24 Hind-B
Předsériová verze. 1970, cca 10 ks.
Mi-24A Hind-A
První sériový model, upravený tvar přídě, křídla skloněná dolů, třetí pár závěsníků určený pro střely 9M17M (systém řízení palby Falanga-MV). Pozdější série měla vyrovnávací rotor přesunutý z pravé strany na levou. 1972, 170 ks.
Mi-24U Hind-C
Cvičná veze Mi-24A, místo zbraňového operátora pracoviště instruktora, odstraněn kulomet a možnost nést protitankové střely. 1971, 25 ks + konverze.
Mi-24F Hind-A
Verze s Mi-24A s vyztuženým trupem, přesunutými anténami a dalšími menšími úpravami. 1974, 70 ks.
Mi-24B
Úprava s věžičkou USPU-24 a rotačním kulometem JakB-12,7 v přídi, střely 9M17P (systém řízení palby Falanga-P) 1973, 10 ks včetně konverzí.
Mi-24BMT
Úprava Mi-24A s vybavením pro likvidaci námořních min. 1973, 1 konverze.
Mi-24D Hind-D
První bojově plnohodnotná verze s přepracovanou přídí se stupňovitou kabinou a výzbrojí jako Mi-24B. 1972, 625 ks včetně Mi-25.
Mi-24DU
Cvičná verze Mi-24D bez hlavňové výzbroje v přídi. 1977, 105 ks včetně Mi-25U.
Mi-24PTRK
Zkušební verze Mi-24D určená pro testy PTŘS 9M114 Šturm pro Mi-24V
Mi-24V Hind-E
Modernizovaná verze, možnost používat PTŘS 9M114 Šturm. 1976, 1500+ ks včetně Mi-35.
Mi-24VD
Zkušební verze z roku 1985, na níž se aplikovaly zkušenosti (v oblasti pasivní obrany) z bojů v Afgánistánu, kulové střeliště pod kořenem ocasu. 1985, 1 konverze.
Mi-24VP Hind-H
Poslední sériová verze vycházející z Mi-24V, s věžičkou NPPU-24 s kanonem GŠ-23L. 1989, 25 ks.
Mi-24EN
Varianta Mi-24V určená pro monitorování míry znečištění moří. Konec 80. let, 1 konverze.
Mi-24P Hind-F
Verze vycházející z Mi-24V, hlavní úpravu představuje odstranění věžičky USPU-24, která byla nahrazena kanonem GŠ-30 pevně umístěným na pravé straně přídě. 1981, 635+ ks včetně Mi-35P.
Mi-24G
Ázerbajdžánské označení pro Mi-24 Super Hind Mk.IV.
Mi-24RChR Hind-G1 (někdy označována jako Mi-24R)
Verze Mi-24D pro radiační a chemický průzkum, poprvé spatřena při katastrofě v Černobylu 1986. Vybavení i pro odběr vzorků na zemi. 1983, 96 ks.
Mi-24RA Hind-G1 mod.
Verze Mi-24D pro radiační a chemický průzkum, vybyvení pouze pro odběr vzorků ve vzduchu. 1983, 56 ks.
Mi-24K Hind-G2
Verze Mi-24V sloužící pro vyhledávání cílů pro palbu dělostřelectva a její následnou korekci, dvě kamery. 1983, 71 ks.
Mi-24KD Hind-G2
Verze Mi-24V sloužící pro vyhledávání cílů pro palbu dělostřelectva a její následnou korekci, kamera a laserový dálkoměr. 1983, 92 ks.
Mi-24TEČ-24
Úprava Mi-24V na mobilní opravárenskou dílnu. 1981, 1 konverze.
Mi-24O
Modernizace Mi-24V pro činnost za všech povětrnostních podmínek. 1999, pouze maketa.
Mi-24N/Mi-24VN
Modernizace Mi-24V pro činnost za všech povětrnostních podmínek, obdoba Mi-24O s novým zaměřovacím systémem GOES-342. 1999, pouze maketa.
Mi-24VM
Verze Mi-24V určená pro činnost za všech povětrnostních podmínek. Modernizace měla zahrnovat v pěti krocích nový pětilistý rotor, ocasní rotor ve tvaru X, pevný podvozek, zkrácené křídlo, nová paleta výzbroje, kanon GŠ-23, ... Konec 90. let, nejméně 4 konverze v rúzném stádiu úprav.
Mi-24PM
Modernizovaná Mi-24P určená pro činnost za všech povětrnostních podmínek, s navigačním systémem BREO-24, zaměřovacím systémem Zarevo III, pevným podvozkem a zkráceným křídlem. 2000, cca 20 konverzí.
Mi-24PN
Firemní označení pro Mi-24PM(?).
Mi-24PS
Zachranná a policejní verze. 1990, cca 6 konverzí.
Mi-24VK-1
Modernizovaná Mi-24V se systémem GOES-321 s FLIRem a laserovým dálkoměrem, novou avionikou. 2001, 1 konverze jistá.
Mi-24VK-2
Modernizovaná Mi-24V se systémem GOES-342. 2003?, 1 konverze.
Mi-24VK-2
Modernizovaná Mi-24P se systémem GOES-342. 2003?, 1 konverze.
Mi-25 Hind-D
Exportní varianta Mi-24D se zjednodušenou avionikou.
Mi-25U Hind-D
Exportní varianta Mi-24DU se zjednodušenou avionikou.
Mi-35 Hind-E
Exportní varianta Mi-24V se zjednodušenou avionikou.
Mi-35P Hind-F
Exportní varianta Mi-24P se zjednodušenou avionikou.
Mi-35M Hind-J
Exportní varianta vycházející z Mi-24VM. Motory TV3-117VMA nebo VK-2500-02, nové rotory, krátké křídlo, zaměřovací komplex OPS-24N Tor-24, pohyblivý kanon GŠ-23, rakety Ataka a Igla, pevný podvozek. 2005(?), 145+ ks v několika provedeních.
Mi-35MS
Neozbrojená verze Mi-35M pro přepravu VIP. 4 ks.
A-10
Úprava Mi-24 pro dobývání rekordů v rychlosti a dostupu. 1975, 1 konverze.
Mi-24Puz
Modernizace Mi-24P pro Uzbekistán s avionikou firmy SAGEM. 1 demonstrátor.
Mi-24 Mission 24
Modernizace Mi-24 firmou IAI s novou avionikou a střelami Spike. 1999, konverze 5 Mi-25 a 20 Mi-35 pro Indii.
Mi-24 Elbit
Modernizace Mi-24 firmou Elbit s novou avionikou, odstraněna možnost používat střely Šturm-V. 2004, 9 konverzí.
Mi-24 Super Hind Mk.II
Modernizace Mi-24 jihoafrickou firmou ATE, s novým zaměřovacím vybavením. 1999, 1 demonstrátor.
Mi-24 Super Hind Mk.III
Modernizace Mi-24 firmou ATE s novou avionikou a výzbrojí včetně pohyblivého kanonu G-12. 1999, 33 konverze pro Alžír.
Mi-24 Super Hind Mk.IV
Obdoba Super Hind Mk.III s odlišným senzorickým vybavením. 2010, 12 konverzí pro Ázerbajdžán.
Mi-24 Super Hind Mk.V/Super Agile Hind Mk.V
Modernizace s novou přídí se společnou kabinou a odlehčenou konstrukcí. 1 maketa.
Night Hawk
Označení pro Super Hind po převzetí firmy ATE koncernem Paramount.
Sova Attack
Varianta Super Hindu Mk.III vyvinutá ATE, francouzskými a bulharskými firmami pro bulharské letectvo. 1 konverze.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24-kod-NATO-Hind-t943#86073Verze : 3
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Možno by ešte niekoho zaujímalo ako odlíšiť stroje typu Mi-24D a Mi-24V na fotografii, keďže vyzerajú dosť podobne, napríklad pri prezeraní výzbroje OSSR.
Ak je nám známe číslo stroja, napríklad je ho vidno na prezeranej fotografii, môžeme ho vložiť do databázy a zistiť o aký stroj ide. Ak to nie je možné (nie je ho vidno na fotke), môžeme vizuálne odlíšiť nasledovné rozdiely:
(1) Stroje majú rovnaké závesníky DB3-57-KRVM , rozdiel je vo vypuštacich zariadeniach riadených rakiet tak ako ukazujú posledné dve fotografie (prevzaté fotografie: wade a pazout).
(2) Stroje majú rozdielne kryty senzorov umiestnených vľavo pod kabínou operátora. Typ V má anténu vpredu čiernej farby. Táto V verzia má tiež na boku vodorovné výstupky antén, v jednotlivých strojoch buď za kabínou operátora, alebo za kabínou pilota. D verzia ani bočné anténky, ani čiernu farbu vpredu nemá. Ukazujú to prvé tri fotografie. (prevzaté fotografie: admin a www.airshow.sk)
vďaka za vysvetlenie rozdielov: pepe26 a bolter
bočná strana Mi-24D
pôvodné foto prezvaté: www.airshow.sk
Mi-24V s bočnou anténou za kabínou pilota
pôvodné foto prevzaté z www.airshow.sk
Mi-24V s bočnou anténou za kabínou operátora
foto: admin
závesník na stroji Mi-24D (Hind-D)
(c) wade
závesník na stroji Mi-24V (Hind-E)
foto: pazout
Ak je nám známe číslo stroja, napríklad je ho vidno na prezeranej fotografii, môžeme ho vložiť do databázy a zistiť o aký stroj ide. Ak to nie je možné (nie je ho vidno na fotke), môžeme vizuálne odlíšiť nasledovné rozdiely:
(1) Stroje majú rovnaké závesníky DB3-57-KRVM , rozdiel je vo vypuštacich zariadeniach riadených rakiet tak ako ukazujú posledné dve fotografie (prevzaté fotografie: wade a pazout).
(2) Stroje majú rozdielne kryty senzorov umiestnených vľavo pod kabínou operátora. Typ V má anténu vpredu čiernej farby. Táto V verzia má tiež na boku vodorovné výstupky antén, v jednotlivých strojoch buď za kabínou operátora, alebo za kabínou pilota. D verzia ani bočné anténky, ani čiernu farbu vpredu nemá. Ukazujú to prvé tri fotografie. (prevzaté fotografie: admin a www.airshow.sk)
vďaka za vysvetlenie rozdielov: pepe26 a bolter
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
bočná strana Mi-24D
pôvodné foto prezvaté: www.airshow.sk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mi-24V s bočnou anténou za kabínou pilota
pôvodné foto prevzaté z www.airshow.sk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mi-24V s bočnou anténou za kabínou operátora
foto: admin
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
závesník na stroji Mi-24D (Hind-D)
(c) wade
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
závesník na stroji Mi-24V (Hind-E)
foto: pazout
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24-kod-NATO-Hind-t943#243613Verze : 0
koba
MOD
Trocha výkresů nikdy neuškodí
Fridrich

Fridrich
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24-kod-NATO-Hind-t943#10982Verze : 0
...čím víc, tím líp
Fridrich

Fridrich
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24-kod-NATO-Hind-t943#10983Verze : 0
Reklama
Je pravda ze pouzivaju zavesniky BD3-57KRVM ale nie su totozne. Vecko ma tzv."MOKRE" zavesniky umoznujuce navesit pridavne nadrze.
Takzvane senzory pod lavou prednou castou trupu su kryty anten navadzania riadenych raket. Na D-ecku sa nataca cely kryt do stran, na V-ecku je kryt pevny nataca sa len antena vo vnutri. Ciernu farbu ma plastovy kryt.
Takzvane senzory pod lavou prednou castou trupu su kryty anten navadzania riadenych raket. Na D-ecku sa nataca cely kryt do stran, na V-ecku je kryt pevny nataca sa len antena vo vnutri. Ciernu farbu ma plastovy kryt.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-24-kod-NATO-Hind-t943#315259Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.