Název: Name: | Mikulin AM-37 | Mikulin AM-37 |
Originální název: Original Name: | Микулин АМ-37 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Statní letecký průmysl SSSR, závod č. 24 Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1939-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | jen malé množství (39?) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 05.01.1941 | |
Použití: Use: | motory byly zkoušeny, nebo byla plánována zástavba do letounů: MiG-1, MiG-3, DIS (MiG-5), Polikarpov TIS, Tu-2, Jermolajev Jer-2, ITP, IS-4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 830 kg | 1830 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2402 mm | 7ft 10,56in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 866 mm | 2ft 10,09in |
Celková výška: Overall Height: | 1082 mm | 3ft 6,6in |
Vrtání: Bore: | 160 mm | 6,3in |
Zdvih: Stroke: | 190 mm | 7,48in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 46,66 l | 2847.37 cu in |
Palivo: Fuel: | 4B-78 / 95 oktanů | 4B-78 / 95 octane |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor | Carburetor |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,8 : 1 | 6,8 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | přeplňovaný jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem. | single-speed geared centrifugal supercharger |
Chlazení: Cooling: | Kapalinové | Liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1044 kW při 2050 ot/min | 1400 bhp at 2050 rpm |
Poznámka: Note: | Max. výkon 1 118 kW v 5 800 m Na základě zkoušek byl převod reduktoru upraven na: 0,732 Motor nebyl spolehlivě odladěn, měl sklony k přehřívání továrna v Moskvě vyrobila omezené množství těchto motorů a po evakuaci byla jeho výroba zrušena ve prospěch motorů AM-38, které poháněly bitevní letouny Il-2. | This engine was tested in a variety of aircraft, but proved to be unreliable and prone to overheating. Factory No. 24 in Moscow built only small number AM-37s, as the new engine was designated, in 1941 before the German advance forced the factory to evacuate in October. Mikulin had been unable to resolve the issues with the AM-37 in the meantime and production was not resumed. |
Zdroje: Sources: | http://www.airpages.ru/mt/am35.shtml http://engine.aviaport.ru/issues/13/page46.html archiv autora |