Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) | Mikoyan-Gurevich MiG-29K (9-61) |
Originální název: Original Name: | Микоян и Гуревич МиГ-35 (9-61) | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | multi-role combat aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2015-DD.MM.201R Průmyslový komplex č. 2 P. A. Voronina, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2015-DD.MM.201R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | prototypy / prototypes: - MiG-35 (9-61): 1 ("961") - MiG-35D (9-67): 2 ("154", "967") - MiG-29M (9-41S): 1 ("741") - MiG-29M2 (9-47S): 1 ("747") MiG-35 & MiG-35D - 50 (objednáno, Egypt) / 50 (on order, Egypt) MiG-35S & MiG-35UB - až 37 (objednáno, Rusko) / up to 37 (on order, Russia) - dodávky MiG-35S / MiG-35S deliveries: -- 2019: 1 -- 2020: 3 -- 2021: 1 - dodávky MiG-35UB / MiG-35UB deliveries: -- 2019: 1 -- 2020: 1 -- 2021: 1 MiG-29M & MiG-29M2 - 12 (objednáno a nerealizováno, Sýrie) / 12 (ordered and not realized, Syria) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.2009 MiG-35 (9-61) & MiG-35D (9-67) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11000 kg | 24251 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 17500 kg | 38581 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 29700 kg | 65477 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,99 m | 39ft 4in |
Délka: Length: | 17,37 m | 57ft |
Výška: Height: | 5,175 m | 17ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 42 m2 | 452.08 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33MK - maximální tah bez přídavného spalování: 52,96 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 85,32 kN - vzletový tah: 88,26 kN | Klimov RD-33MK - maximum thrust, dry: 11905 lbf - maximum thrust, afterburning: 19180 lbf - take-off thrust: 19842 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2100 km/h v 11000 m | 1305 mph in 36089 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 300 m/s | 59055 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | 57415 ft |
Dolet: Range: | 18001) km | 11191) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 31002) km | 19262) mi |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 6500 kg na 8 (9) závěsnících 8x R-73 6x R-77 4x Ch-31A 4x Ch-31P 4x Ch-35 6x B-8M1 6x S-24B 6x KAB-500Kr 6x KAB-500L 11x FAB-250 11x FAB-500 4x KMGU 1x PTB-2150 4x PTB-1150 | GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition maximum armament weight of 14330 lb on 8 (9) hardpoints 8x R-73 6x R-77 4x Kh-31A 4x Kh-31P 4x Kh-35 6x B-8M1 6x S-24B 6x KAB-500Kr 6x KAB-500L 11x FAB-250 11x FAB-500 4x KMGU 1x PTB-2150 4x PTB-1150 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) se třemi přídavnými nádržemi, více než 5500 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplněním paliva za letu kódové označení NATO: Fulcrum-F | 1) on internal fuel 2) with three external fuel tanks, more than 3418 mi with three external fuel tanks and one in-flight refuelling NATO reporting name: Fulcrum-F |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 www.migavia.ru www.migavia.ru ruslet.webnode.cz |