Main Menu
User Menu
Reklama

Mikojan-Gurevič MiG-3

Mikoyan-Gurevich MiG-3

Микоян-Гуревич МиГ-3

     
Název:
Name:
Mikojan Gurjevič MiG-3
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.10.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
DD.10.1941-DD.11.1942 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
DD.06.1942-DD.02.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.02.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3278
První vzlet:
Maiden Flight:
29.10.1940 (I-200)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2595 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3350 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m
Délka:
Length:
8,150 m
Výška:
Height:
3,500 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,44 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
192,09 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-35A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem M-100 s mezichladičem stlačeného vzduchu, nominální výkon 882,5 kW a bojový výkon 1 030 kW s omezením na 20 minut.
Vrtule celokovová stavitelná vrtule o průměru 3 000 mm typu VIŠ-22Je, AB-5L-123, později VIŠ-61Š.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
650 l (2x 150 l + 1x 250 l + 1x 100 l)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
640 km/h v 7800 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410 km/h v 5000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,62 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,7 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m
Dolet:
Range:
576 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1250 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm (300 nábojů) a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm (po 750 nábojích),
6x raketa NURS ráže 57 mm nebo
6x raketa RS-82 ráže 82 mm nebo
2х 100 kg pumy FAB-100 nebo
2x 50 kg pumy FAB-50
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V průběhu výroby se měnila výzbroj:
1x UBS + 2x ŠKAS - 1978 letadel
1x UBS + 2X UBK + 2x ŠKAS - 821 letadlo
2x UBS - 325 letadel
2x ŠVAK (20 mm) - 52 letadla
bez výzbroje 3 letadla
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London: Macdonald & Co., 1961 ISBN 0-356-01447-
Медведь, А. Н.; Хазанов, Д. Б. МиГ-3: Первый фронтовой высотный истребитель. Эксмо, Москва 2007. ISBN 978-5-699-20443-4.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig3.html
9www.wunderwaffe.narod.ru
http://testpilot.ru/review/isp/mig3.htm
mig3.sovietwarplanes.com
http://www.wio.ru/tacftr/mig.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#5233Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek MiGu-3 z roku 1941
a fotografie
Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig3.html
archiv autora

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#370129Verze : 1
MOD
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - Tento MiG 3 sloužil v září 1941 u 7. gardového stíhacího leteckého pluku. Letoun nese na horních plochách nepravidelná pole tmavé zelené v kombinaci se zemitě hnědou. Spodní plochy kryje světlá modrá.

Tento MiG 3 sloužil v září 1941 u 7. gardového stíhacího leteckého pluku. Letoun nese na horních plochách nepravidelná pole tmavé zelené v kombinaci se zemitě hnědou. Spodní plochy kryje světlá modrá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#532607Verze : 1
MOD
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - Tento MiG 3, patřící do stavu 12. gardového stíhací leteckého pluku, byl v zimě 1941/42 zařazen do systému protivzdušné obrany Moskvy. Letoun nese na spodních plochách světle modrou barvu, horní a boční plochy kryje smytelná bílá barva užívaná v zimním období. Vnější části křídel shora červené, kryt motoru šedý.

Tento MiG 3, patřící do stavu 12. gardového stíhací leteckého pluku, byl v zimě 1941/42 zařazen do systému protivzdušné obrany Moskvy. Letoun nese na spodních plochách světle modrou barvu, horní a boční plochy kryje smytelná bílá barva užívaná v zimním období. Vnější části křídel shora červené, kryt motoru šedý.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#532609Verze : 1
MOD
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - MiG-3, 148. IAP, s nápisem Za rodinu! (Za vlast!), boje o Charkov květen 1942.

MiG-3, 148. IAP, s nápisem Za rodinu! (Za vlast!), boje o Charkov květen 1942.

Web autora : http://basilzolotov.com
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-3 - MiG-3, červená 2, 148. IAP, s nápisem Za Stalina! (Za Stalina!), boje o Charkov květen 1942.

MiG-3, "červená 2", 148. IAP, s nápisem Za Stalina! (Za Stalina!), boje o Charkov květen 1942.

Web autora : http://basilzolotov.com
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-3 - MiG-3, červená 8, léto roku 1941.

MiG-3, "červená 8", léto roku 1941.

Web autora : http://basilzolotov.com
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#370130Verze : 0
MOD
MiG-3 ("bílá 04") z výzbroje 7. stíhacího leteckého pluku, Leningradský front, léto 1941.
Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#467361Verze : 0
MOD
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - MiG-3, který na letišti Melitopol dne 3. 12. 1941 ukořistila  rumunská 19. průzkumná letka. Podle rumunských údajů se strojem přiletěl sovětský dezertér, jeho identita je však neznámá. Stroj později testovali např. Gheorghe Popescu-Ciocanel (pozdější eso se 14 sestřely) nebo princ Constantine Cantacuzino, nejúspěšnější rumunský stíhač (udáváno 43-69 sestřelů). Stroj zůstal v sovětské kamufláži (horní a boční plochy tmavá zelená, spodní plochy světle modrá), s rumunským výsostným označením a žlutými doplňky.

MiG-3, který na letišti Melitopol dne 3. 12. 1941 ukořistila rumunská 19. průzkumná letka. Podle rumunských údajů se strojem přiletěl sovětský dezertér, jeho identita je však neznámá. Stroj později testovali např. Gheorghe Popescu-Ciocanel (pozdější eso se 14 sestřely) nebo princ Constantine Cantacuzino, nejúspěšnější rumunský stíhač (udáváno 43-69 sestřelů). Stroj zůstal v sovětské kamufláži (horní a boční plochy tmavá zelená, spodní plochy světle modrá), s rumunským výsostným označením a žlutými doplňky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#507009Verze : 0
MOD
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - Řez letounem MiG-3 odhaluje rozmístění některých konstrukčních uzlů. Stroj s taktickým číslem 7 sloužil v létě 1941 u 55. stíhacího pluku, kde na něm údajně létal legendární A. I. Pokryškin. Stroj nese standardní předválečnou kamufláž, horní plochy kryje zelená AMT 4, spodní světle modrá AMT 17. Podle předválečného schématu nenosily sovětské MIGy výsostná označení na horních plochách.

Řez letounem MiG-3 odhaluje rozmístění některých konstrukčních uzlů. Stroj s taktickým číslem 7 sloužil v létě 1941 u 55. stíhacího pluku, kde na něm údajně létal legendární A. I. Pokryškin. Stroj nese standardní předválečnou kamufláž, horní plochy kryje zelená AMT 4, spodní světle modrá AMT 17. Podle předválečného schématu nenosily sovětské MIGy výsostná označení na horních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#611566Verze : 0
MOD
MiG-3 pilota 34. stíhacieho leteckého pluku lejtenanta S.D. Bajkova. Jeseň 1941.

Chronologija bojevych dejstvii 6-ogo istrebitelnogo aviacionnogo korpusa PVO, Virtualnyj pilot č. 01/2020, str. 14 (Хронология боевых действий 6-го истребительного авиационного корпуса ПВO, Виртуальный пилот № 01/2020)



Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/636431
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#636432Verze : 0
MOD
Opuštěný MiG-3.

Zdroj: www.ebay.com

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#250242Verze : 0
Detail prednej časti MiG-3 s dobre viditeľnými medzerami medzi plechmi na prechode trup - krídlo, ako aj deformovanými krycími plechmi v okolí výfukov a anténneho stĺpiku.
Na tomto stroji lietal veliteľ 2. letky 124. stíhacieho leteckého pluku kapitan Alexander Georgievič Pronin (na obrázku), jar 1942.

forums.airbase.ru

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#678683Verze : 4
MOD
Takmer úplne rozkrytovaný MiG-3 zo zostavy 120. stíhacieho leteckého pluku protivzdušnej obrany.

477768.livejournal.com

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#681508Verze : 1
MOD
Řez trupem letounu.


www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#687891Verze : 1
Diskuse
Za zmínku stojí uvést, že na začátku války s tímto letounem létal i budoucí známý ruský stíhací pilot Alexandr I. Pokryškin, který právě 22. června 1941 s MiG-3 sestřelil své první letadlo. Paradoxem bylo, že se jednalo o vlastní lehký bombardovací Suchoj Su-2.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#26169Verze : 1