Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-53) [kód NATO: Fulcrum-B]

Mikoyan-Gurevich MiG-29UB (9-53) / Микоян-Гуревич МиГ-29УБ (9-53)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-53) Mikoyan-Gurevich MiG-29UB (9-53)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29УБ (9-53)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2004-DD.MM.201R OAO Nižněgorodský letecký závod Sokol, Nižnij Novgorod
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2004-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
MiG-29UB (9-53):
- 2 přestavba z MiG-29UB (9-51) (Jemen) / 2 rebuilt from MiG-29UB (9-51) (Yemen)

MiG-29UB (9-53A):
- 6 novovýroba (Alžírsko, kontrakt později zrušen) / 6 new-built (Algeria, contract was later cancelled)
- 6 (Rusko, letouny vrácené Alžírskem) / 6 (Russia, aircraft returned by Algeria)

MiG-29UB(R) (9-53R):
- 2+ novovýroba (Rusko) / 2+ new-built (Russia)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.200R
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
~12100 kg ~26676 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
~16800 kg ~37038 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21000 kg 46297 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,42 m 57ft 2in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,80 m2 342.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33 (3. série)
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33 (3rd series)
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v 11000 m 1386 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
14001) km 8701) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
26002) km 16162) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ET
2x R-27T1
6x R-60M
6x R-73

4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T
2x Ch-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 8818 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27ET
2x R-27T1
6x R-60M
6x R-73

4x Kh-25ML
2x Kh-29L
2x Kh-29T
2x Kh-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
(9-53A a 9-53R)
(9-53)
(9-53A a 9-53R)
(9-53)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi

kódové označení NATO: Fulcrum-B
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks

NATO reporting name: Fulcrum-B
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-53-kod-NATO-Fulcrum-B-t57619#561524 Verze : 1
MiG-29UB (izdělije 9-53)


Dvoumístná cvičně bojová varianta, odvozená od MiG-29SMT (9-18 a 9-19), se stejnou avionikou a zbraňovými schopnostmi (kromě radarem naváděných zbraní), ale nevybavená radarem.


První stroje odebral Jemen, spolu s MiG-29SMT (9-18) na základě smlouvy z roku 2002, dodávky proběhly v roce 2004. Dalším odběratelem se stalo Alžírsko, které stroje objednalo ke svým MiG-29SMT (9-19) (tato zakázka však byla ale později zrušena a letouny nakonec odebralo ruské letectvo).


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-53-kod-NATO-Fulcrum-B-t57619#208213 Verze : 3
fdra-aereo.blogspot.cz

Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-53) [kód NATO: Fulcrum-B] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-53-kod-NATO-Fulcrum-B-t57619#567513 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více