Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) [kód NATO: Fulcrum-D]
Mikoyan-Gurevich MiG-29KUB (9-47)
Микоян-Гуревич МиГ-29КУБ (9-47)
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29КУБ (9-47) | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2005-DD.MM.201R Průmyslový komplex č. 2 P. A. Voronina, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2005-DD.MM.201R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy / prototypes 4 (Rusko, MiG-29KUBR / Russia, MiG-29KUBR) - dodávky / deliveries: -- 2013: 2 -- 2014: 2 4 + 4 (Indie / India) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.01.2007 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12400 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 18650 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 24500 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,99 m | |
Délka: Length: | 17,37 m | |
Výška: Height: | 5,175 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 42 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33MK - maximální tah bez přídavného spalování: 52,96 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 85,32 kN - vzletový tah: 88,26 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 5200 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2100 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 300 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | |
Dolet: Range: | 16001) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 30002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 5500 kg na 8 (9) závěsnících 8x R-73 6x R-77 4x Ch-31A 4x Ch-31P 4x Ch-35 6x B-8M1 6x S-24B 6x KAB-500Kr 6x KAB-500L 11x FAB-250 11x FAB-500 4x KMGU 1x PTB-2150 4x PTB-1150 1x PAZ-1MK | |
Uživatelské státy: User States: | (MiG-29KUBR / 9-47R) | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) se třemi přídavnými nádržemi, 5500 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplněním paliva za letu kódové označení NATO: Fulcrum-D | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29kub.html ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210278Verze : 1
Snake
MOD
MiG-29KUB (izdělije 9-47)
Dvoumístný MiG-29KUB (9-47) byl vyvinut spolu s jednomístným MiG-29K (9-41) jako palubní stíhací stroj na základě smlouvy z roku 2004 pro indické námořnictvo. Dvoumístná varianta je zamýšlena jako bojový-cvičný letoun, který je plně bojeschopný. Obě verze mají shodnou příď (jednomístná verze má druhý kokpit nahrazený palivovou nádrží), motory RD-33MK s tahem 9000 kg, radar Žuk-ME (slotted array), novou avioniku s otevřenou architekturou a možností rozšíření spektra nesené výzbroje. Další vybavení zahrnuje prvky obvyklé pro palubní stroje - skládací křídla, zesílený podvozek, záchytný hák a další úpravy, dříve testované na dvou prototypech MiG-29K (9-31).
První MiG-29KUB (9-47) byl postaven na začátku roku 2006 a začátek letových zkoušek se očekává na konci roku 2006, v roce 2007 ho pak má následovat prototyp MiG-29K (9-41). V letech 2007 až 2009 se očekávala dodávka prvních objednaných 16 kusů pro indické námořnictvo, z nichž 12 je jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístné MiG-29KUB.
Pramen:
Dvoumístný MiG-29KUB (9-47) byl vyvinut spolu s jednomístným MiG-29K (9-41) jako palubní stíhací stroj na základě smlouvy z roku 2004 pro indické námořnictvo. Dvoumístná varianta je zamýšlena jako bojový-cvičný letoun, který je plně bojeschopný. Obě verze mají shodnou příď (jednomístná verze má druhý kokpit nahrazený palivovou nádrží), motory RD-33MK s tahem 9000 kg, radar Žuk-ME (slotted array), novou avioniku s otevřenou architekturou a možností rozšíření spektra nesené výzbroje. Další vybavení zahrnuje prvky obvyklé pro palubní stroje - skládací křídla, zesílený podvozek, záchytný hák a další úpravy, dříve testované na dvou prototypech MiG-29K (9-31).
První MiG-29KUB (9-47) byl postaven na začátku roku 2006 a začátek letových zkoušek se očekává na konci roku 2006, v roce 2007 ho pak má následovat prototyp MiG-29K (9-41). V letech 2007 až 2009 se očekávala dodávka prvních objednaných 16 kusů pro indické námořnictvo, z nichž 12 je jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístné MiG-29KUB.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210275Verze : 1
Snake
MOD
První vzlet předsériového MiG-29KUB (izdělije 9-47) proběhl 20. ledna 2007. Stroj odstartoval z letitě leteckého zkušebního ústavu LII v Žukovském u Moskvy. Za řízením byli dva elitní piloti. Prvním byl Michal Beljajev, hlavní zkušební pilot programu MiG-29K a MiG-29KUB. Druhým Pavel Vlasov, zkušební šéfpilot RSK MiG.
Letoun je připravován pro Indii. Datum vzletu zřejmě nebylo zvoleno úplně náhodně, je to totiž přesně tři roky po podpisu smlouvy s indickým námořnictvem z 20. ledna 2004. Kontrakt zahrnoval také předání letadlové lodi Admiral Gorškov, kromě dodání 12 kusů jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístných MiG-29KUB za 740 milionů USD.
Pramen:
Letoun je připravován pro Indii. Datum vzletu zřejmě nebylo zvoleno úplně náhodně, je to totiž přesně tři roky po podpisu smlouvy s indickým námořnictvem z 20. ledna 2004. Kontrakt zahrnoval také předání letadlové lodi Admiral Gorškov, kromě dodání 12 kusů jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístných MiG-29KUB za 740 milionů USD.
Pramen:
měsíčník Letectví a kosmonautika (L+K), číslo 2 (únor), ročník 2007
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210280Verze : 1
Snake
MOD
První vyrobený letoun MiG-29KUB (9-47) pro indické námořnictvo zachycený při zkouškách na palubě letadlové lodi Admirál Kuzněcov v září 2009. Indické námořnictvo provozuje letouny MiG-29KUB u 300. a 303. perutě, které jsou dislokovány letecké základně Hansa ve svazovém státě Goa, který leží na západě Indie.
Fotografie: RSK MiG
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) [kód NATO: Fulcrum-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#561201Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.