Mikojan-Gurevič MiG-21R [kód NATO: Fishbed-H]

Mikoyan-Gurevich MiG-21R
Микоян-Гуревич МиГ-21Р
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-21R Mikoyan-Gurevich MiG-21R
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-21Р
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1965-DD.MM.1971 Gorkovský letecký závod Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1965-DD.MM.1971
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
448 MiG-21R / MiG-21RF
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8100 kg 17857 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9370 kg 20657 lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,15 m 23ft 5,5in
Délka:
Length:
14,10 m 46ft 3,12in
Výška:
Height:
4,13 m 13ft 6,59in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2 247.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-11F2S-300 o tahu 38,74 kN / 60,56 kN s přídavným spalováním Tumansky R-11F2S-300, thrust 8708 lb / 13614 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2800 l
2x 490 l přídavná nádrž
616 Imp gal / 740 US gal
2x 108 Imp gal / 129 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1700 km/h v 13000 m 1056.3 mph in 42651 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 14600 m 8,5 min to 47900 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15100 m 49541 ft
Dolet:
Range:
1130 km 702.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1600 km 994.2 mi
Výzbroj:
Armament:
2x PLŘS R-3S
2x PLŘS RS-2US
2x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm
2x raketnice UB-32 s 32 raketami S-5 ráže 57 mm
2x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
2x 500 kg puma
2x R-3S
2x RS-2US
2x RS-2US
2x UB-16-57UM rocket pod with 16 57 mm S-5 rockets
2x UB-32 rocket pod with 32 57 mm S-5 rockets
2x 240 mm S-24 unguided rocket
2x 1102 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


























Poznámka:
Note:
MiG-21RF - MiG-21R posledních sérií vybavené motory R-13-300 MiG-21RF - last manufactured MiG-21R equipped with R-13-300 engines
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#566575 Verze : 0
MiG-21R


Průzkumná varianta Migu-21. V ČS letectvu zavedena v roce 1969-70 do služby u 47. pzlp v Pardubicích a později v Hradci Králové. V roce 1993 pzlp zrušen. Poslední stroje dolétaly v roce 1994 u LZO (Letecký zkušební odbor) v Čáslavi.


Oproti stíhací verzi "MF" nebyla průzkumná "R" vybavena pod trupem dvojhlavňovým kanónem GŠ-23. Nesla ale v přídi radar RP-21 Safír a mohla být využita jako stíhačka s PLŘS R-3S. V "průzkumácké" variantě se však většinou používaly hlavně dvě přídavné nádrže po 490 l, průzkum. kontejner a buď raketnice UB-16, nebo "klasické" bomby FAB-,OFAB-100, případně "cementové" CP-100-70.


Hlavním posláním byl ale průzkum za pomocí kontejneru, který se zavěšoval na centrální závěsník pod trupem. Tento kontejner měl dvě varianty: tzv. "D" s kamerami pro snímkování a "R" pro radiotechnický průzkum.


Dalšími rozlišovacími znaky byly vřetenovité antény na koncích křídel, chybějící periskop na krytu kabiny a chybějící aerodynamické plůtky u protipumpážních dvířek (z důvodu absence kanónu).
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#39128 Verze : 0

Diskuse

Citace - Bery :

MiG-21R


Hlavním posláním byl ale průzkum za pomocí kontejneru, který se zavěšoval na centrální závěsník pod trupem. Tento kontejner měl dvě varianty: tzv. "D" s kamerami pro snímkování a "R" pro radiotechnický průzkum.

Kontajnery sa nevešali na podtrupový pylón, ten musel byť demontovaný, ale montovali sa priamo na trup pomocou dvoch úchytných bodov.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21R-kod-NATO-Fishbed-H-t12118#325334 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více