Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-21MFN | |
Originální název: Original Name: | Mikojan-Gurevič MiG-21MFN | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1999-DD.MM.2000 Letka oprav letecké techniky, Čáslav | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1999-DD.MM.2000 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8200 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9800 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,15 m | |
Délka: Length: | 14,10 m | |
Výška: Height: | 4,13 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-13-300 o tahu 39,91 kN / 63,65 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2800 l 3x 490 l přídavná nádrž nebo 1x 800 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2230 km/h v 13000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 120 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 17700 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 18200 m | |
Dolet: Range: | 1300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1800 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon GŠ-23 ráže 23 mm, 200 nábojů 1300 kg podvěšené výzbroje na 5 závěsnících: 6x PLŘS R-60K / R-60MK 4x PLŘS R-3S 4x PLŘS R-3R 4x PLŘS RS-2US 2x PZŘS Ch-66 4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm 2x raketnice UB-32 s 32 raketami S-5 ráže 57 mm 4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm 4x 250 kg puma 2x 500 kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Irra, Miroslav. MiG-21 Jednadvacítka - Letoun MiG-21 v čs. vojenském letectvu v letech 1962-2005, 1. díl. JAKAB, Nevojice 2007. ISBN 978-800-903637-8-6. Modernizace navigačního vybavení probíhá na dalších letounech MiG-21MF, L+K 2000/17. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21MFN-kod-NATO-Fishbed-J-t24248#566619Verze : 0
Aubi
MOD
MiG-21MFN vznikl modernizací letounu Mikojan-Gurevič MiG-21MF, která proběhla v letech 1999-2000. Jako první byl v roce 1998 na verzi MFN prototypově modernizován letoun MiG-21MF 4127. Modernizace zahrnovala zástavbu těchto systémů:
- palubní odpovídač systému IFF AN/APX-100
- přijímač navigačního sygnálu systému GPS/NAVSTAR Trimble 2101 Plus
- radionavigační zařízení DME-42
- radiomaják systému ILS (obsahuje integrovaný přijímač) VIR-42
- dvě radiostanice pro obousměrnou komunikaci UHF/VHF LUN 3520
- přídavná antikolizní a záblesková světla firmy Hella
- radiokompas ARK-15
Postupně byly na verzi MFN modernizovány tyto letouny:
MiG-21MF 2205
MiG-21MF 2500
MiG-21MF 3008
MiG-21MF 4003
MiG-21MF 4017
MiG-21MF 4175
MiG-21MF 5581
MiG-21MF 5603
Jako poslední byl v roce 2000 modernizován letoun MiG-21MF 4405.
Letouny ve stavu AČR operovaly ze 4. základny taktického letectva v Čáslavi ve stavu 41. stíhací letky a od 1.11.2003 přešly do podřízenosti 211. taktické letky. Poslední letouny tohoto typu byly vyřazeny v červnu 2005 kdy je nahradily letouny JAS-39C Gripen.
Prameny a literatura:
- palubní odpovídač systému IFF AN/APX-100
- přijímač navigačního sygnálu systému GPS/NAVSTAR Trimble 2101 Plus
- radionavigační zařízení DME-42
- radiomaják systému ILS (obsahuje integrovaný přijímač) VIR-42
- dvě radiostanice pro obousměrnou komunikaci UHF/VHF LUN 3520
- přídavná antikolizní a záblesková světla firmy Hella
- radiokompas ARK-15
Postupně byly na verzi MFN modernizovány tyto letouny:
MiG-21MF 2205
MiG-21MF 2500
MiG-21MF 3008
MiG-21MF 4003
MiG-21MF 4017
MiG-21MF 4175
MiG-21MF 5581
MiG-21MF 5603
Jako poslední byl v roce 2000 modernizován letoun MiG-21MF 4405.
Letouny ve stavu AČR operovaly ze 4. základny taktického letectva v Čáslavi ve stavu 41. stíhací letky a od 1.11.2003 přešly do podřízenosti 211. taktické letky. Poslední letouny tohoto typu byly vyřazeny v červnu 2005 kdy je nahradily letouny JAS-39C Gripen.
Prameny a literatura:
Podklady k VOS vyhlášené k odprodeji nepotřebných letounů MiG-21MF/MFN/UM v roce 2005
Článek "Letoun MiG-21MFN kompatibilní s NATO" uveřejněný na serveru www.army.cz
Článek "Ve znamení delty" (autor Radim Špalek) ze serveru www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21MFN-kod-NATO-Fishbed-J-t24248#262088Verze : 1
MiG-21MFN (5603) z výzbroje 211. taktické letky, 21. základna taktického letectva, Čáslav.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21MFN-kod-NATO-Fishbed-J-t24248#90486Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.