Mikojan-Gurevič Je-4 [kód NATO: Fishbed]

Mikoyan-Gurevich Ye-4
Микоян-Гуревич Е-4
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič Je-4 Mikoyan-Gurevich Ye-4
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич Е-4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1955-DD.MM.1955 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1955-DD.MM.1955
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
16.06.1955
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3500 kg 7716 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5100 kg 11244 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,75 m 25ft 5,12in
Délka:
Length:
13,23 m 43ft 4,87in
Výška:
Height:
4,03 m 13ft 2,65in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,13 m2 248.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-5 o tahu 19,61 kN
Tumanskij RD-9I o tahu 25,5 kN / 32,36 kN s přídavným spalováním
Mikulin AM-5, thrust 4409 lb
Tumansky RD-9I, thrust 5732 lb / 7275 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1570 l (později 1100 l)
1x 400 l přídavná nádrž
345 Imp gal / 415 US gal (later 242 Imp gal / 291 US gal)
1x 88 Imp gal / 106 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1296 km/h v ? m 805.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,6 min do 5000 m 1,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16400 m 53806 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1120 km 695.9 mi
Výzbroj:
Armament:
3x kanon NR-30 ráže 30 mm, 60 nábojů každý


1x raketnice UB-16-57 s 16 raketami ARS-57 ráže 57 mm nebo
1x 500kg puma
3x 30 mm NR-30 cannon, 60 rounds each


1x UB-16-57 rocket pod with 8 57 mm ARS-57 rockets or
1x 1102 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- verze Je-5 se slabším motorem AM-5, určená pro ověření letových vlastností křídla tvaru delta, zatímco byly řešeny problémy s původně zamýšleným motorem AM-11/R-11-300 - version of Ye-5 with a weaker AM-5 engine designed to verify the flight characteristics of delta-shaped wings, while were solved the problems with the originally intended AM-11/R-11-300 engine
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
APKR 62/1997
ruslet.webnode.cz

Mikojan-Gurevič Je-4 [kód NATO: Fishbed] -


Mikojan-Gurevič Je-4 [kód NATO: Fishbed] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-4-kod-NATO-Fishbed-t838#200721 Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19982.htm

Mikojan-Gurevič Je-4 [kód NATO: Fishbed] - Pozdější podoba s motorem RD-9I a upraveným křídlem.

Pozdější podoba s motorem RD-9I a upraveným křídlem.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-4-kod-NATO-Fishbed-t838#566303 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více