Mikojan-Gurevič Je-166

Mikoyan-Gurevich Ye-166

Микоян-Гуревич Е-166

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič Je-166
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич Е-166
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.MM.1963 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.MM.1963
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze Je-152/2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR nezalétán / never flown
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11440 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18469 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,79 m
Délka:
Length:
19,66 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
42,69 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-15B-300 o tahu 66,69 kN / 109,83 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6690 l
1x 600 l nebo 1500 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2300 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x K-80
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- konverze druhého Je-152 se zvýšenou zásobou paliva, silnějším motorem a raketami velkého dosahu
- projekt označen Je-152P, dokončený stroj kvůli mírným odlišnostem (postrádal kachní plochy, místo nich pouze "pahýly", ...) označen Je-152M (nebo naopak - zdroje se rozcházejí a Rusové mají rádi zmatek)
- kvůli problémům s dodávkou motoru nikdy nevzlétl, 1966 byl vystaven při letecké přehlídce v Domodědovu jako Je-166, což pro změnu bylo fiktivní označení původního Je-152/1 použité k zápisu rekordů v rychlosti a dostupu, a jako Je-166 je také dnes vystaven v Moninu
Zdroje:
Sources:
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Gordon, Yefim; Guston, Bill. Soviet X-Planes. Midland Publishing, Leicester 2000. ISBN 1-85780-099-0.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#566868Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/xplane/e152m.html







URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#566870Verze : 0
MOD
Foto: autor






URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#184385Verze : 1
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!