Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-231(2D) | Mikoyan-Gurevich I-231(2D) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-231(2Д) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-16.10.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-16.10.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.10.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2583 kg | 5695 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3287 kg | 7247 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 8,620 m | 28ft 3,33in |
Výška: Height: | 3,275 m | 10ft 5,98in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,00 m2 | 193.75 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 182,611 kg/m2 | 37.4 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-39 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k) a 956 kW (1 300 k) v h= 7 100 m. Vrtule trojlistá kovová AV-5L 126E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m. | Mikulin AM-39 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,775 hp for take-off and 1,282 hp at 23,294 ft, driving a three-blade AV-5L 126E metal variable-pitch propeller for high amplitude of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 450 l | 99 UK gallons (119 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 707 km/h v 7100 m | 410.1 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,28 m/s | 3598.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,5 min do 5000 m | 4,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11400 m | 37402 ft |
Dolet: Range: | 579 km | 359.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1350 km | 838.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 160 granátů pro každý. | Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted above the engine, 160 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 L+K č 14/1978, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič I-23(D) a I-231(2D), Václav Němeček. http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html archiv autora |