Mikojan-Gurevič I-231

Mikoyan-Gurevich I-231

Микоян-Гуревич И-231

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-231(2D)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-231(2Д)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-16.10.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-16.10.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
19.10.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2583 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3287 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
8,620 m
Výška:
Height:
3,275 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
182,611 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-39 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k) a 956 kW (1 300 k) v h= 7 100 m.
Vrtule trojlistá kovová AV-5L 126E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
450 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
707 km/h v 7100 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,28 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11400 m
Dolet:
Range:
579 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1350 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 160 granátů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č 14/1978, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič I-23(D) a I-231(2D), Václav Němeček.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117416Verze : 0
MOD
Historie:


Do draku letounu I-230(D) byl namontován výkonný motor Mikulin AM-39, který sliboval dobré výškové charakteristiky. Instalace motoru si vynutila další úpravy chladícího okruhu, byl zvětšen výměník (chladič) chladící kapaliny i oleje motoru, před karburátor byl nainstalován mezichladič vzduchu. Zklamáním byl motor Mikulin AM-39, jednalo se totiž o prototypovou řadu motorů, motor neměl ukončený vývoj a pro mnoho prototypů letadel, do kterých byl instalován, to znamenalo jejich konec. Vyjímkou nebyl ani I-231(2D), 16. října 1943 byl předán k vojenským zkouškám, 5. listopadu letoun nouzově přistál v důsledku poruchy kompresoru. Do letounu byl nainstalován nový motor a s tímto motorem dosáhl zkušební pilot V. N. Savkin rychlosti 707 km/h.
23. února 1944 byl I-231 odeslán do výzkumného ústavu ke státním zkouškám, těsně před odesláním bylo provedeno několik úprav. Státní zkoušky nebyly dokončeny, protože již 5. března došlo k havárii, po které byl letoun opraven ve výrobním závodě a odtud 12. května znovu odeslán k dokončení zkoušek, ale již 19. května došlo k poruše motoru, státní zkoušky již dále nepokračovaly a práce byly ukončeny, protože OKB MiG mělo již připravené perspektivnější projekty.



Použité prameny:
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č 14/1978, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič I-23(D) a I-231(2D), Václav Němeček.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117417Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek a fotografie I-231(D2).
Zdroj: https://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html








URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117420Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!