Mikojan-Gurevič I-231

Mikoyan-Gurevich I-231
Микоян-Гуревич И-231
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-231(2D) Mikoyan-Gurevich I-231(2D)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-231(2Д)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-16.10.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-16.10.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
19.10.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2583 kg 5695 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3287 kg 7247 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1in
Délka:
Length:
8,620 m 28ft 3,33in
Výška:
Height:
3,275 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,00 m2 193.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
182,611 kg/m2 37.4 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-39 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k) a 956 kW (1 300 k) v h= 7 100 m.
Vrtule trojlistá kovová AV-5L 126E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m.
Mikulin AM-39 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,775 hp for take-off and 1,282 hp at 23,294 ft,
driving a three-blade AV-5L 126E metal variable-pitch propeller for high amplitude of the diameter 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
450 l 99 UK gallons (119 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
707 km/h v 7100 m 410.1 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,28 m/s 3598.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,5 min do 5000 m 4,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11400 m 37402 ft
Dolet:
Range:
579 km 359.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1350 km 838.9 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 160 granátů pro každý. Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted above the engine, 160 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č 14/1978, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič I-23(D) a I-231(2D), Václav Němeček.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117416 Verze : 0
Historie:


Do draku letounu I-230(D) byl namontován výkonný motor Mikulin AM-39, který sliboval dobré výškové charakteristiky. Instalace motoru si vynutila další úpravy chladícího okruhu, byl zvětšen výměník (chladič) chladící kapaliny i oleje motoru, před karburátor byl nainstalován mezichladič vzduchu. Zklamáním byl motor Mikulin AM-39, jednalo se totiž o prototypovou řadu motorů, motor neměl ukončený vývoj a pro mnoho prototypů letadel, do kterých byl instalován, to znamenalo jejich konec. Vyjímkou nebyl ani I-231(2D), 16. října 1943 byl předán k vojenským zkouškám, 5. listopadu letoun nouzově přistál v důsledku poruchy kompresoru. Do letounu byl nainstalován nový motor a s tímto motorem dosáhl zkušební pilot V. N. Savkin rychlosti 707 km/h.
23. února 1944 byl I-231 odeslán do výzkumného ústavu ke státním zkouškám, těsně před odesláním bylo provedeno několik úprav. Státní zkoušky nebyly dokončeny, protože již 5. března došlo k havárii, po které byl letoun opraven ve výrobním závodě a odtud 12. května znovu odeslán k dokončení zkoušek, ale již 19. května došlo k poruše motoru, státní zkoušky již dále nepokračovaly a práce byly ukončeny, protože OKB MiG mělo již připravené perspektivnější projekty.



Použité prameny:
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č 14/1978, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič I-23(D) a I-231(2D), Václav Němeček.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117417 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek a fotografie I-231(D2).
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
Mikojan-Gurevič I-231 -


Mikojan-Gurevič I-231 -


Mikojan-Gurevič I-231 -


Mikojan-Gurevič I-231 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117420 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více