Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-231(2D) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-231(2Д) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-16.10.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-16.10.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.10.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2583 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3287 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 8,620 m | |
Výška: Height: | 3,275 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 182,611 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-39 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k) a 956 kW (1 300 k) v h= 7 100 m. Vrtule trojlistá kovová AV-5L 126E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 450 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 707 km/h v 7100 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,28 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11400 m | |
Dolet: Range: | 579 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1350 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 160 granátů pro každý. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 L+K č 14/1978, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič I-23(D) a I-231(2D), Václav Němeček. http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117416Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie:
Do draku letounu I-230(D) byl namontován výkonný motor Mikulin AM-39, který sliboval dobré výškové charakteristiky. Instalace motoru si vynutila další úpravy chladícího okruhu, byl zvětšen výměník (chladič) chladící kapaliny i oleje motoru, před karburátor byl nainstalován mezichladič vzduchu. Zklamáním byl motor Mikulin AM-39, jednalo se totiž o prototypovou řadu motorů, motor neměl ukončený vývoj a pro mnoho prototypů letadel, do kterých byl instalován, to znamenalo jejich konec. Vyjímkou nebyl ani I-231(2D), 16. října 1943 byl předán k vojenským zkouškám, 5. listopadu letoun nouzově přistál v důsledku poruchy kompresoru. Do letounu byl nainstalován nový motor a s tímto motorem dosáhl zkušební pilot V. N. Savkin rychlosti 707 km/h.
23. února 1944 byl I-231 odeslán do výzkumného ústavu ke státním zkouškám, těsně před odesláním bylo provedeno několik úprav. Státní zkoušky nebyly dokončeny, protože již 5. března došlo k havárii, po které byl letoun opraven ve výrobním závodě a odtud 12. května znovu odeslán k dokončení zkoušek, ale již 19. května došlo k poruše motoru, státní zkoušky již dále nepokračovaly a práce byly ukončeny, protože OKB MiG mělo již připravené perspektivnější projekty.
Použité prameny:
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č 14/1978, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič I-23(D) a I-231(2D), Václav Němeček.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
archiv autora
Do draku letounu I-230(D) byl namontován výkonný motor Mikulin AM-39, který sliboval dobré výškové charakteristiky. Instalace motoru si vynutila další úpravy chladícího okruhu, byl zvětšen výměník (chladič) chladící kapaliny i oleje motoru, před karburátor byl nainstalován mezichladič vzduchu. Zklamáním byl motor Mikulin AM-39, jednalo se totiž o prototypovou řadu motorů, motor neměl ukončený vývoj a pro mnoho prototypů letadel, do kterých byl instalován, to znamenalo jejich konec. Vyjímkou nebyl ani I-231(2D), 16. října 1943 byl předán k vojenským zkouškám, 5. listopadu letoun nouzově přistál v důsledku poruchy kompresoru. Do letounu byl nainstalován nový motor a s tímto motorem dosáhl zkušební pilot V. N. Savkin rychlosti 707 km/h.
23. února 1944 byl I-231 odeslán do výzkumného ústavu ke státním zkouškám, těsně před odesláním bylo provedeno několik úprav. Státní zkoušky nebyly dokončeny, protože již 5. března došlo k havárii, po které byl letoun opraven ve výrobním závodě a odtud 12. května znovu odeslán k dokončení zkoušek, ale již 19. května došlo k poruše motoru, státní zkoušky již dále nepokračovaly a práce byly ukončeny, protože OKB MiG mělo již připravené perspektivnější projekty.
Použité prameny:
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č 14/1978, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič I-23(D) a I-231(2D), Václav Němeček.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117417Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Trojpohledový náčrtek a fotografie I-231(D2).
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/i231.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-231 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-231 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-231 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-231-t800#117420Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.