Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-225(5A) | Mikoyan-Gurevich I-225(5A) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-225(5A) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-09.05.1944 1st prototype DD.MM.1945-25.02.1945 2nd prototype | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.07.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3010 kg | 6636 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3912 kg | 8624 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 9,500 m | 31ft 2in |
Výška: Height: | 3,700 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,38 m2 | 219.37 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 191,953 kg/m2 | 39.32 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-42FB kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbodmychadlem AMTK-1A, vzletový výkon 1 620 kW a 1 397 kW v h= 6 700 m, krátkodoý bojový výkon 1 618 kW. Vrtule trojlistá stavitelná AB-22B-5L průměru 3 600 mm. | Mikulin AM-42FB twelve-cylinder liquid colled Vee engine turbocharged AMTK-1A, rated at 2,170 hp, 1,874 hp at 21,982 ft and short term combat power output 2,170 hp, driving a three-blade variable-pitch AB-22B-5L propeller of the diameter 11ft 9,75in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 610 l | 134.2 UK gallons (161.15 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 726 km/h v 10000 m | 451.1 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 580 km/h v 6700 m | 360.4 mph in 21982 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,8 min do 10000 m | 8,8 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12600 m | 41339 ft |
Dolet: Range: | 1300 km | 807.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | - km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný synchronizovaný kanón Berezin B-20 ráže 20 mm, každý se zásobou 100 granátů. | Four fixed synchronized 0.79 inch Berezin B-20 cannons with 100 rpg |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | TTD se vztahují k druhému prototypu. Letoun 26. dubna 1945 havaroval, v říjnu 1945 byl opraven a předán do leteckého výzkumného ústavu. | The technical data refer to the 2nd prototype. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-225.php http://www.airwar.ru/enc/fww2/i225.html http://ram-home.com/ram-old/i-225.html archiv autora |