Main Menu
User Menu
Reklama

Mikojan-Gurevič I-225

Mikoyan-Gurevich I-225

Микоян-Гуревич И-225

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-225(5A)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-225(5A)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-09.05.1944 1st prototype
DD.MM.1945-25.02.1945 2nd prototype
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
21.07.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3010 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3912 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
9,500 m
Výška:
Height:
3,700 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,38 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
191,953 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-42FB kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbodmychadlem AMTK-1A, vzletový výkon 1 620 kW a 1 397 kW v h= 6 700 m, krátkodoý bojový výkon 1 618 kW.
Vrtule trojlistá stavitelná AB-22B-5L průměru 3 600 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
610 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
726 km/h v 10000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
580 km/h v 6700 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,8 min do 10000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12600 m
Dolet:
Range:
1300 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný synchronizovaný kanón Berezin B-20 ráže 20 mm, každý se zásobou 100 granátů.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
TTD se vztahují k druhému prototypu.
Letoun 26. dubna 1945 havaroval, v říjnu 1945 byl opraven a předán do leteckého výzkumného ústavu.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-225.php
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i225.html
http://ram-home.com/ram-old/i-225.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-225-t798#117414Verze : 0
MOD
Fotografie a náčrtek pohled ze stran
Mikojan-Gurevič I-225 -


Mikojan-Gurevič I-225 -


Mikojan-Gurevič I-225 -


Mikojan-Gurevič I-225 -


Mikojan-Gurevič I-225 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-225-t798#117688Verze : 0
MOD