Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-224 | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-224 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.09.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.09.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.10.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3100 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3780 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | |
Délka: Length: | 9,600 m | |
Výška: Height: | 3,660 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,44 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 168,449 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-39FB kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěma turbokompresory TK-2B, vzletový výkon 1 324 kW (1 800 k) a max. výkon 1 471 kW (2 000 k) v h= 13 100 m Vrtule čtyřlistá AV-9L-26 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 500 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 647 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 693 km/h v 13100 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,833 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,0 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón B-20 ráže 20 mm nad motorem se zásobou střeliva 100 nábojů pro každý. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon Yefim, Mikoyan's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 13, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 2003 ISBN 1-85780-160-1. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Клиценко, В.И. От МиГ-1 до МиГ-35. Авиамир, Москва 2009. ISBN: 978-5-903035-10-6. https://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-224.php https://www.airwar.ru/enc/fww2/i224.html https://www.airvectors.net/avmig3.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#117405Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie:
OKB Mikojana a Gureviče projektovala v průběhu druhé světové války téměř výhradně výškové letouny. Nutno říci, že některé její konstrukce byly velmi zajímavé, nebo měly velmi zajímavé výkony. K takovým letadlům patřil beze sporu i experimentální výškový stíhač I-224. Byl to dolnoplošník ladných tvarů s mohutnou čtyřlistou vrtulí AV-9L-26, tato vrtule měla listy o šířce 40 cm! (musela přivodit velký gyroskopický moment a tím i překlápět letadlo).
I-224 dosahoval dobrých výškových charakteristik, ale do sériové výroby se nedostal, protože koncem roku 1944 již neměl soupeře proti kterému by bojoval. Letoun se zkoušel i po havárii, která jej postihla asi po prvních pěti letech, zkoušky trvaly až do roku 1946, kdy létal s přetlakovou kabinou, zkoušely se také jiné typy turbokompresorů.
Je takřka paradoxní, že OKB MiG konstruovala po celou válku výškové stíhačky, které byly připraveny pro výrobu, ale když nad Moskvou operovaly JU-86P vyvíjela výškovou stíhačku OKB Jakovleva Jak-9PD a ta byla operačně nasazena.
OKB Mikojana a Gureviče projektovala v průběhu druhé světové války téměř výhradně výškové letouny. Nutno říci, že některé její konstrukce byly velmi zajímavé, nebo měly velmi zajímavé výkony. K takovým letadlům patřil beze sporu i experimentální výškový stíhač I-224. Byl to dolnoplošník ladných tvarů s mohutnou čtyřlistou vrtulí AV-9L-26, tato vrtule měla listy o šířce 40 cm! (musela přivodit velký gyroskopický moment a tím i překlápět letadlo).
I-224 dosahoval dobrých výškových charakteristik, ale do sériové výroby se nedostal, protože koncem roku 1944 již neměl soupeře proti kterému by bojoval. Letoun se zkoušel i po havárii, která jej postihla asi po prvních pěti letech, zkoušky trvaly až do roku 1946, kdy létal s přetlakovou kabinou, zkoušely se také jiné typy turbokompresorů.
Je takřka paradoxní, že OKB MiG konstruovala po celou válku výškové stíhačky, které byly připraveny pro výrobu, ale když nad Moskvou operovaly JU-86P vyvíjela výškovou stíhačku OKB Jakovleva Jak-9PD a ta byla operačně nasazena.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#117411Verze : 0
Vláďa
MOD
a fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-224 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-224 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-224 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#117413Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-224 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#117412Verze : 0
Vláďa
MOD
Ještě jedna lepší fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#122042Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.