Mikojan-Gurevič I-222

Mikoyan-Gurevich I-222 / Микоян-Гуревич И-222

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-222(3A)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-222(3A)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-23.04.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-23.04.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
07.05.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3167 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3795 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m
Délka:
Length:
9,603 m
Výška:
Height:
3,260 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,44 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
169,118 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-39B kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbodmychadlem TK-2B, vzletový výkon 1 397 kW (1 900 k); 1 200 kW (1 632 k) h= 6 500 m a 1 050 kW (1 428 k) v h= 13 200 m.
Vrtule trojlistá stavitelná AV-5L o průměru 3 600 mm,
později čtyřlistá stavitelná AB-9L-230 o průměru 3 600 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
405 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
691 km/h v 12500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
570 km/h v 6500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,15 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,6 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
14500 m
Dolet:
Range:
700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1000 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm se zásobou 80 granátů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
V roce 1943 bylo OKB-155 pověřeno stavbou výškového stíhače s přetlakovou kabinou, základem pro vývoj měl být prototyp I-221. Prototyp byl dokončen 23.4.1944 (s měsíčním zpožděním oproti plánu). Nainstalovaná přetlaková kabina poskytovala směrem vzad lepší výhled. Letoun byl zkoušen za letu, následně byl ofukován v aerodynamickém tunelu CAGI, následně byl zvětšen chladič, vyměněna vrtule a provedeny další drobné změny. Letoun provázely neustálé potíže, které působila především pohonná jednotka, ta nakonec způsobila i havárii letounu, letoun se vrátil do továrny, zde zůstal bez motoru a program byl ukončen.
Ještě o jedné skutečnosti se musím zmínit přibližně polovina zdrojů se zmiňuje o montáži dvou turbokompresorů a některé zdroje naopak zpřesňují montáž jediného turbokompresoru na pravé straně motoru.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-222.html
https://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-222.php
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-222-t796#117681Verze : 0
MOD
Fotografie I-222(3A)
Zdroj:https://www.airwar.ru/enc/fww2/i222.html










URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-222-t796#117689Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!