Mikojan-Gurevič I-221

Mikoyan-Gurevich I-221
Микоян-Гуревич И-221
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-221(2A) Mikoyan-Gurevich I-221(2A)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-221(2A)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
02.12.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3179 kg 7008 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3888 kg 8572 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,75in
Délka:
Length:
9,550 m 31ft 4in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,44 m2 241.54 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
173,262 kg/m2 35.49 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-39A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěmi turbodmychadly TK-2B, vzletový výkon 1 397 kW (1 900 k) a 1 140 kW (1 550 k) h= 7 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná AV-9A o průměru 3 500 mm,
Mikulin AM-39A twelve-cylinder liquid colled Vee engine supercarged a two turbocharger TK-2B, rated at 1,874 hp for take- off and 1,529 hp at 22,966 ft,
driving a three-driving a three-blade variable-pitch AV-9A propeller of 11ft 5,8in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
605 l 133 UK gallons (160 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
689 km/h v 7000 m 428.1 mph in 22966 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,12 m/s 3566.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,6 min do 5000 m 4,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14500 m 47572 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm se zásobou 100 granátů pro každý. Two fixed synchronized 0.79 inch ShVAK cannons with 100 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i221.html
airspot.ru
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-221.html
www.topedge.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-221-t795#252359 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i221.html

Mikojan-Gurevič I-221 - Stroj byl poškozen při prvním letu a nikdy neopraven.

Stroj byl poškozen při prvním letu a nikdy neopraven.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-221-t795#564592 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více