Název: Name: | Mikojan-Gurevič DIS-200 T (MiG-5) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич ДИС-200 Т (МиГ-5) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.06.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.06.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.06.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5466 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7605 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15.300 m | |
Délka: Length: | 10,875 m | |
Výška: Height: | 3,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,9 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 195,501 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-37 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 030 kW (1 400 k), nominální výkon 1 030 kW (1 400 k) v h= 5 800 m, maximální výkon 1 103 kW (1 500 k) v h= 6 000 m. Vrtule trojlistá stavitelná AV-5L-114 o průměru 3 100 mm, brzy byla nahrazena čtyřlistou stavitelnou vrtulí AV-9B-L-149 o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 709 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 610 km/h v 6800 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10900 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2260 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm pod přídí s 200 granáty, 2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm v kořenech křídel, každý se zásobou 300 nábojů a 4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 1 000 nábojů pro každý. Pumový náklad: do 1 000 kg (musel být demontován kanón) | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Sovětské letectvo pořebovalo doprovodné stíhačky pro své bombardéry Pe-8, v roce 1940 vyzvalo konstrukční kanceláře, aby předložily své návrhy. Ještě v tomto roce byly tyto návrhy předloženy jednalo se o tyto projekty Grušin Gr-1, Tairov Ta-3, Polikarpov TIS a Mikojan-Gurevič DIS, továrně označený jako Izdělije T. | |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5t.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/dis.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117707Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie:
Krátce před válkou se do výzbroje sovětského letectva zaváděly nové strategické bombardéry Pe-8. Sovětské letectvo až tehdy došlo ke zjištění, že nemá vhodnou doprovodnou stíhačku, která by alespoň částečně vyhovovala doletem. Ke konstrukci těchto poprovodných stíhaček byli vyzváni N. N. Polikarpov, OKB Mikojana a Gureviče (OKB-155) dále konstruktéři Grišin a Tairov. Posledně jmenovaný navrhl Tairov Ta-3, Grišin postavil svůj první letoun GR-1, N. N. Polikarpov vytvořil projekt TIS (Ťaželyj istrebitěl soprovožděnija) těžký stíhací doprovodný.
Nás bude zajímat dílo OKB Mikojana a Gureviče, kteří předložili projekt Dvuchmotornyj Istrebitěl Soprovožděnija, tedy DIS. Pilotní kabina byla téměř na náběžné hraně křídla a tak zaručovala poměrně dobrý výhled. Motory byly použity vidlicové dvanáctiválce AM-37. Letoun byl zalétán v době přepadení SSSR.
Sovětské letectvo však tehdy potřebovalo v prvé řadě frontová letadla, a tak byl projekt DIS odložen. Arťom Mikojan se k němu vrátil po evakuaci a upravil projekt na doprovodný, bitevní, bombardovací a torpédový letoun. Mikulinovy motory již nebyly k dispozici, tak bylo použito, na základě příkazu, nových Švecovových čtrnáctiválců AŠ-82F o vyšším výkonu a nižší výškovosti. Zkoušky nebyly zcela dokončeny a ač byl stroj doporučen pro sériovou výrobu, stavěn nebyl, protože všechny úkoly dokázal splnit již vyráběný Pe-2. Pro případ, že by se letoun DIS dostal do sériové výroby, bylo mu vyhrazeno označení MiG-5.
Krátce před válkou se do výzbroje sovětského letectva zaváděly nové strategické bombardéry Pe-8. Sovětské letectvo až tehdy došlo ke zjištění, že nemá vhodnou doprovodnou stíhačku, která by alespoň částečně vyhovovala doletem. Ke konstrukci těchto poprovodných stíhaček byli vyzváni N. N. Polikarpov, OKB Mikojana a Gureviče (OKB-155) dále konstruktéři Grišin a Tairov. Posledně jmenovaný navrhl Tairov Ta-3, Grišin postavil svůj první letoun GR-1, N. N. Polikarpov vytvořil projekt TIS (Ťaželyj istrebitěl soprovožděnija) těžký stíhací doprovodný.
Nás bude zajímat dílo OKB Mikojana a Gureviče, kteří předložili projekt Dvuchmotornyj Istrebitěl Soprovožděnija, tedy DIS. Pilotní kabina byla téměř na náběžné hraně křídla a tak zaručovala poměrně dobrý výhled. Motory byly použity vidlicové dvanáctiválce AM-37. Letoun byl zalétán v době přepadení SSSR.
Sovětské letectvo však tehdy potřebovalo v prvé řadě frontová letadla, a tak byl projekt DIS odložen. Arťom Mikojan se k němu vrátil po evakuaci a upravil projekt na doprovodný, bitevní, bombardovací a torpédový letoun. Mikulinovy motory již nebyly k dispozici, tak bylo použito, na základě příkazu, nových Švecovových čtrnáctiválců AŠ-82F o vyšším výkonu a nižší výškovosti. Zkoušky nebyly zcela dokončeny a ač byl stroj doporučen pro sériovou výrobu, stavěn nebyl, protože všechny úkoly dokázal splnit již vyráběný Pe-2. Pro případ, že by se letoun DIS dostal do sériové výroby, bylo mu vyhrazeno označení MiG-5.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117713Verze : 2
Vláďa
MOD
Reklama
Fotografie a trojpohledový náčrtek DIS s motory AM-37
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič DIS-200 T |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič DIS-200 T |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič DIS-200 T |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič DIS-200 T |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117718Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.