Main Menu
User Menu
Reklama

Mikojan-Gurevič DIS-200 T

Mikoyan-Gurevich DIS-200 T

Микоян-Гуревич ДИС-200 Т

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič DIS-200 T (MiG-5)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич ДИС-200 Т (МиГ-5)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.06.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.06.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
11.06.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5466 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7605 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15.300 m
Délka:
Length:
10,875 m
Výška:
Height:
3,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,9 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
195,501 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin AM-37 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 030 kW (1 400 k), nominální výkon 1 030 kW (1 400 k) v h= 5 800 m, maximální výkon 1 103 kW (1 500 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná AV-5L-114 o průměru 3 100 mm, brzy byla nahrazena
čtyřlistou stavitelnou vrtulí AV-9B-L-149 o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 709 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
610 km/h v 6800 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10900 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2260 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm pod přídí s 200 granáty,
2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm v kořenech křídel, každý se zásobou 300 nábojů a
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 1 000 nábojů pro každý.
Pumový náklad: do 1 000 kg (musel být demontován kanón)
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Sovětské letectvo pořebovalo doprovodné stíhačky pro své bombardéry Pe-8, v roce 1940 vyzvalo konstrukční kanceláře, aby předložily své návrhy. Ještě v tomto roce byly tyto návrhy předloženy jednalo se o tyto projekty Grušin Gr-1, Tairov Ta-3, Polikarpov TIS a Mikojan-Gurevič DIS, továrně označený jako Izdělije T.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5t.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/dis.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117707Verze : 0
MOD
Historie:


Krátce před válkou se do výzbroje sovětského letectva zaváděly nové strategické bombardéry Pe-8. Sovětské letectvo až tehdy došlo ke zjištění, že nemá vhodnou doprovodnou stíhačku, která by alespoň částečně vyhovovala doletem. Ke konstrukci těchto poprovodných stíhaček byli vyzváni N. N. Polikarpov, OKB Mikojana a Gureviče (OKB-155) dále konstruktéři Grišin a Tairov. Posledně jmenovaný navrhl Tairov Ta-3, Grišin postavil svůj první letoun GR-1, N. N. Polikarpov vytvořil projekt TIS (Ťaželyj istrebitěl soprovožděnija) těžký stíhací doprovodný.


Nás bude zajímat dílo OKB Mikojana a Gureviče, kteří předložili projekt Dvuchmotornyj Istrebitěl Soprovožděnija, tedy DIS. Pilotní kabina byla téměř na náběžné hraně křídla a tak zaručovala poměrně dobrý výhled. Motory byly použity vidlicové dvanáctiválce AM-37. Letoun byl zalétán v době přepadení SSSR.


Sovětské letectvo však tehdy potřebovalo v prvé řadě frontová letadla, a tak byl projekt DIS odložen. Arťom Mikojan se k němu vrátil po evakuaci a upravil projekt na doprovodný, bitevní, bombardovací a torpédový letoun. Mikulinovy motory již nebyly k dispozici, tak bylo použito, na základě příkazu, nových Švecovových čtrnáctiválců AŠ-82F o vyšším výkonu a nižší výškovosti. Zkoušky nebyly zcela dokončeny a ač byl stroj doporučen pro sériovou výrobu, stavěn nebyl, protože všechny úkoly dokázal splnit již vyráběný Pe-2. Pro případ, že by se letoun DIS dostal do sériové výroby, bylo mu vyhrazeno označení MiG-5.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117713Verze : 2
MOD
Fotografie a trojpohledový náčrtek DIS s motory AM-37
Mikojan-Gurevič DIS-200 T -


Mikojan-Gurevič DIS-200 T -


Mikojan-Gurevič DIS-200 T -


Mikojan-Gurevič DIS-200 T -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117718Verze : 0
MOD