Mikojan-Gurevič DIS-200 T

Mikoyan-Gurevich DIS-200 T
Микоян-Гуревич ДИС-200 Т
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič DIS-200 T (MiG-5) Mikoyan-Gurevich DIS-200 T (MiG-5)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич ДИС-200 Т (МиГ-5)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.06.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.06.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
11.06.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5466 kg 12050 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7605 kg 16766 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.300 m 50ft 2,33in
Délka:
Length:
10,875 m 35ft 8,25in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,9 m2 418.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
195,501 kg/m2 40.04 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin AM-37 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 030 kW (1 400 k), nominální výkon 1 030 kW (1 400 k) v h= 5 800 m, maximální výkon 1 103 kW (1 500 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná AV-5L-114 o průměru 3 100 mm, brzy byla nahrazena
čtyřlistou stavitelnou vrtulí AV-9B-L-149 o průměru 3 000 mm.
Mikulin AM-37 twelve-cylinder supercharged liquid-cooled vee engine rated at 1,381 hp for take-off, nominal power 1,381 hp at 19,030 ft and maximal power 1,479 hp at 19,685 ft,
driving a three-blade variable-pitch AV-5L-114 propellers of 10ft diameter and later
a four-blade variable pitch AV-9B-L-149 propellers of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 709 l 596 UK gallons (715.6 US galllons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
610 km/h v 6800 m 379 mph in 22310 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,5 m/s 3051.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m 5,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10900 m 35761 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2260 km 1404.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm pod přídí s 200 granáty,
2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm v kořenech křídel, každý se zásobou 300 nábojů a
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 1 000 nábojů pro každý.
Pumový náklad: do 1 000 kg (musel být demontován kanón)
One fixed forward-firing 0.91 inch VYa-23 cannon with 200 rounds in a beneath the nose,
two fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns 300 rpg in a wing root and
four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns 1,000 rpg mounted in the wings.
Bomb load: Up to 2,200 lb when dismounted VJa-23 cannon.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Sovětské letectvo pořebovalo doprovodné stíhačky pro své bombardéry Pe-8, v roce 1940 vyzvalo konstrukční kanceláře, aby předložily své návrhy. Ještě v tomto roce byly tyto návrhy předloženy jednalo se o tyto projekty Grušin Gr-1, Tairov Ta-3, Polikarpov TIS a Mikojan-Gurevič DIS, továrně označený jako Izdělije T. The Product designation Izdeliye T, the design of a DIS {Dalniy istrebitel soprovozhdenya), or long-range escort fighter, began in 1940. Competing proposals being the Grushin Gr-1, Polikarpov TIS and Tairov Ta-3. The first prototype MiG DIS-200 was was powered by two 1,400hp engines Mikulin AM-37.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5t.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/dis.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117707 Verze : 0
Historie:


Krátce před válkou se do výzbroje sovětského letectva zaváděly nové strategické bombardéry Pe-8. Sovětské letectvo až tehdy došlo ke zjištění, že nemá vhodnou doprovodnou stíhačku, která by alespoň částečně vyhovovala doletem. Ke konstrukci těchto poprovodných stíhaček byli vyzváni N. N. Polikarpov, OKB Mikojana a Gureviče (OKB-155) dále konstruktéři Grišin a Tairov. Posledně jmenovaný navrhl Tairov Ta-3, Grišin postavil svůj první letoun GR-1, N. N. Polikarpov vytvořil projekt TIS (Ťaželyj istrebitěl soprovožděnija) těžký stíhací doprovodný.


Nás bude zajímat dílo OKB Mikojana a Gureviče, kteří předložili projekt Dvuchmotornyj Istrebitěl Soprovožděnija, tedy DIS. Pilotní kabina byla téměř na náběžné hraně křídla a tak zaručovala poměrně dobrý výhled. Motory byly použity vidlicové dvanáctiválce AM-37. Letoun byl zalétán v době přepadení SSSR.


Sovětské letectvo však tehdy potřebovalo v prvé řadě frontová letadla, a tak byl projekt DIS odložen. Arťom Mikojan se k němu vrátil po evakuaci a upravil projekt na doprovodný, bitevní, bombardovací a torpédový letoun. Mikulinovy motory již nebyly k dispozici, tak bylo použito, na základě příkazu, nových Švecovových čtrnáctiválců AŠ-82F o vyšším výkonu a nižší výškovosti. Zkoušky nebyly zcela dokončeny a ač byl stroj doporučen pro sériovou výrobu, stavěn nebyl, protože všechny úkoly dokázal splnit již vyráběný Pe-2. Pro případ, že by se letoun DIS dostal do sériové výroby, bylo mu vyhrazeno označení MiG-5.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117713 Verze : 2
Fotografie a trojpohledový náčrtek DIS s motory AM-37
Mikojan-Gurevič DIS-200 T -


Mikojan-Gurevič DIS-200 T -


Mikojan-Gurevič DIS-200 T -


Mikojan-Gurevič DIS-200 T -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-T-t776#117718 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více