Main Menu
User Menu

Micubiši Ótori

Mitsubishi Ohtori / 三菱オートリ「南進号」

     
Název:
Name:
Micubiši Ohtori
Originální název:
Original Name:
三菱オートリ「南進号」
Kategorie:
Category:
jiná kategorie
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
3 + 2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2800 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4512 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5200 kg
Rozpětí:
Wingspan:
19,962 m
Délka:
Length:
12,410 m
Výška:
Height:
4,636 m
Plocha křídla:
Wing Area:
56,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,285 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 3 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 405 kW (550 k) a 507 kW (690 k) v h= 2 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová Sumitomo-Standard s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 500 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
286.5 km/h v 2500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
209.2 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,3 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m
Dolet:
Range:
3000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Na jaře 1936 objednal tiskařský koncern Asahi Šimbun u společnosti Micubiši Jukogyo K. K. konstrukci dálkového spojovacího letounu. Nejednalo se o výrobu nového stroje, ale o úpravu lehkého bombardéru Micubiši Ki-2-II. Prací se ujal konstruktér Džiro Tanaka, jeho úkolem bylo upravit dvoumotorový armádní bombardér dle přání zákazníka. Bylo nutno odstranit veškerou výzbroj a odstranit další vojenské vybavení, pilotní kabina byla rozšířena a komletně zakryta, druhý pilot měl všechny ovládací prvky, které měl první pilot. Objem palivové nádrže byl zvětšen na 1 500 litrů, nádrž byla uložena v trupu. Díky tomu, že bylo možno odstranit střeliště a tyto prostory bylo možno zakrýt aerodynamicky tvarovanými panely, získal letoun modernější vzhled. Dolet takto upraveného stroje byl vypočten na 3 000 kilometrů a tuto vzdálenost měl překonat za 13 hodin. Letoun byl označen jako typ Ohtori (Phoenix) a jeho majitel prohlašoval, že se jedná o nejvyspělejší dvoumotorové spojovací letadlo. Letoun dostal jméno Nanshin-go (Jižní cesta) a vykonal několik propagačních dálkových letů, těmito lety byla zvyšována publicita koncernu Asahi Šimbun a také poukazovaly na vyspělost japonského letectva.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Micubiši Ótori -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Otori-t127029#430001Verze : 0
MOD